PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam houden of weggeven?



Royb
05/08/03, 23:59
Wie kan mij adviseren?

Ik heb een domeinnaam te weten Frisiastadion.com en ook frisiastadion.nl. Nu is een paar dagen na mijn registreren bekend gemaakt dat het nieuwe stadion in Alkmaar vermoedelijk het Frisiastadion gaat heten!

En toen zijn alle andere domeinnamen (.nu, .org, .info) door het desbetreffende bedrijf geregistreerd.

Ik was van plan om van het frisiastadion.nl een virtueel stadion te maken. Maar nu ben ik bang dat ik het moet afstaan dan wel verkopen!
En heb mijn plannen voorlopig in de ijskast gestopt.

Wie heeft goede adviesen of ideeen?

wdv
06/08/03, 00:09
Ik zou het gewoon even aankijken...

Clearhosting
06/08/03, 00:53
Proberen een deal te maken want als je dat niet doet ben je ze in een rechtzaak zoiezo kwijt

ric0
06/08/03, 11:04
Gezien het feit dat je ze slechts een week voor de DSB uit hebt geregistreerd, schat ik de kans vrij groot dat je ze kwijt raakt.

Ik zou echter afwachten tot ze contact met je opnemen.

Het kan zijn dat ze je aggressief benaderen middels een advocaat. Dan gewoon ludiek opnemen en reageren in de trant van: "Waarom zo aggressief? Jullie hadden het ook gewoon kunnen vragen?"

En dan voor iets symbolisch overdragen... Het zei een minimaal bedrag, een krat bier, een rekening bij DSB met "startkapitaal", een taart, een toegangskaart voor het stadion. Bedank je suf.

Of je benaderd ze zelf. Vrij mak... dat je het domein over wil dragen... wel onder betaling van gemaakte kosten en iets symbolisch. Of je laat ze een pakket afnemen bij jou.

In ieder geval een persbericht uit doen gaan naar de lokale media als de overdracht plaats gaat vinden.

Altijd goed voor naamsbekendheid.

cridea
06/08/03, 12:14
Net een onprettige ervaring achter de rug met DSB, de persoon die ik aan de lijn had was geen praten tegen.

Het ging zo: Klant van ons had z'n domein verkocht aan hen, prima. Wij hadden de overdracht nog niet geheel afgerond, en het werd opeens verhuisd naar hun eigen SIDN account. Degene die bij ons .nl domeinen behandelt draaide dat weer terug voor het geval het een kaping oid betrof.

Werd ik woest opgebeld door een mevrouw die 10 keer eiste dat we dat niet nog een keer zouden doen, ik probeerde haar tussen de regels door te vertellen dat als we ervan hadden geweten, we de verhuizing gewoon hadden goedgekeurd, maar daar praatte ze gewoon overheen. Zo ging dat ongeveer:

- Ik eis dat u de domeinnaam niet weer terugverhuist
- Mevrouw, dat zijn we helemaal niet van plan, we weten er nu vanaf, ik probeer u enkel te vertellen dat u de eerste fout ook had kunnen voorkomen als u het even van tevoren had gemeld.
- Ik eis dat u de domeinnaam niet weer terugverhuist

Enzovoort.

Echt leuke mensen daar.

Clearhosting
06/08/03, 12:19
Sommige mensen zijn zo aggresief.... :)

Royb
07/08/03, 18:41
Bedankt voor jullie reactie.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Zo te horen zijn ze bij de DSB de aardigste niet. Zodra er iets spannends gaat gebeuren zal ik jullie hierover informeren!

groet,

Roy

ric0
08/08/03, 10:47
Origineel geplaatst door Royb
Bedankt voor jullie reactie.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Zo te horen zijn ze bij de DSB de aardigste niet. Zodra er iets spannends gaat gebeuren zal ik jullie hierover informeren!

groet,

Roy

Misschien kun je Frisia vragen om in iedere TV reclame een seconde lang je domein in beeld te hebben.

Shit man... dan heb je een reclame... ieder reclameblok op iedere zender, 2 keer!

Maar eh... bij overdrachten en dergelijke is communicatie belangrijk. Vaak meld ik het buiten de SIDN procedure om nog even bij de huidige provider.

Communicatie vooraf is meestal vriendelijker dan achteraf :)

Royb
09/08/03, 21:32
Hee Ric0,

Dat is zo'n gek idee nog niet, lekker veel reclame!

Ik denk dat je gelijk hebt wat de communicatie betreft. Ik denk dat ik maandag een mail stuur naar de Dsb-groep.

Ik zal ze een korte uitleg geven, en geef ze de kans om de domeinnamen over te nemen. Maar wel tegen een redelijke prijs!
Wat zou een redelijke prijs zijn?

zoftware_nl
12/08/03, 12:58
3 a 4 duizend euro per naam.

Als ze advocaten ter hand moeten nemen zijn ze ook al een behoorlijk bedrag kwijt.

M-BahZ
12/08/03, 13:33
Jup, maar aangezien ze binnen dat soort bedrijven alle dingen moeten kunnen verantwoorden tegen mensen in hogere positie, zullen ze dus wel snel kiezen voor het aanspannen van een kort geding als ze in hun gelijk staan.
Verder is 3 a 4 duizend euro ook een mooie ondergrens voor een beetje rechtsbijstandverzekering. ;)

Door een domeinnaam onder voorwaarden aan te bieden aan de rechthebbenden geef je trouwens al aan niet te goeder trouw te hebben gehandeld cq. te handelen, en lijkt het wel erg op chantage.

Ik raad je aan eens contact op te nemen met een jurist. ;)