PDA

Bekijk Volledige Versie : Warez probleem!



Domenico
22/11/02, 15:08
Ik ben benieuwd hoe anderen met klanten omgaan die zich bezig houden met zogenaamde 'warez' op hun site/server.

Eerst een waarschuwing geven of contract ontbinden en gelijk eraf kieperen.

superior-is
22/11/02, 16:10
Gelukkig nog nooit meegemaakt, behalve dat een dedicated doos* een paar keer gehack'd was en toen stonden er enkele filmpjes op. Maar als het ons zou gebeuren -- eerst goed uitzoeken ofdat het warez van de klant is en dan idd dienst stopzetten.

* rara wat voor een os was dat? ;)

ric0
22/11/02, 16:22
Wat is er op tegen om eerst een waarschuwing te geven?
Je haalt de warez weg en geeft een waarschuwing.
Met een duidelijke verklaring waarom...

Zou je zelf ook niet zou behandeld willen worden?


Het lijkt me goed om jezelf in het contract goed in te dekken, maar ik neem aan dat je dat wel voor elkaar hebt. Anders wordt het ontbinden van het contract per direct een moeilijke zaak denk ik.

uFx
22/11/02, 16:36
Ik denk dat het ontbinden van een contract helemaal geen probleem is als de klant zelf bezig is met niet legale zaken. Daarbij lijkt het me wel nuttig om in je AV te vermelden dat warez niet toegestaan zijn :)

Er zit natuurlijk wel veel verschil tussen bepaalde warez: één MP3tje online of 25 vette ISO's .. Het ligt een beetje aan jezelf wat je dan doet. Bij 25 ISO's trek ik er in ieder geval meteen de stekker uit (zonder waarschuwing).

skoop
22/11/02, 20:17
bij mp3 moet je natuurlijk ook nog eens eerst checken of het wel of niet legaal is. er zijn zat sites die rechten hebben om mp3's ter download aan te bieden, en natuurlijk ook zat artiesten die hun eigen muziek aanbieden.

bij een iso kan je er meestal wel van uitgaan dat het niet snor zit ;-)

Cardinoz
17/01/03, 12:08
Ik doe het ongeveer zoals uFx. Als ik 25 ISO Games zie delete ik ze en geef ik de hoster een waarschuwing. Als ik alleen een paar MP3tjes zie laat ik ze nog ff staan zodat de hoster ze zelf kan verwijderen, en ik geef 'm dan ook een waarschuwing.

Toon
21/01/03, 20:44
In ons contract staat duidelijk vermeld dat warez/mp3 sites verboden zijn om te hosten bij ons. Indien dit toch gebeurt, komt er eerst een waarschuwing (wie weet kan de klant er niets aan doen?). Indien daarna steeds hetzelfde voorkomt, stappen we over op `hardere` maatregelen.