PDA

Bekijk Volledige Versie : com/net/org verhuizingen



Dillard
02/08/03, 12:35
Beste collega's,

Ik kom de laatste tijd steeds vaker tegen dat .com en .net domeinen geregistreerd worden op de email van de provider (iets wat wij overigens niet doen), dus hostmaster@provider.nl of hostmaster@domein.nl , waarbij de hostmaster box niet doorgelinkt is (bv. Tiscali "Dat kan hoor meneer, dan sluiten we een POP-mail contract voor een jaar en dat is dat geregeld")...

Grrrrr, ik heb nu 10-15 verhuizingen in de wachtrij staan waarmee ik dit soort problemen heb en ik begin me redelijk te irriteren aan de tijd die ons dit kost.

Je wilt niet geloven wat voor sprookjes klanten krijgen te horen als ze zelf bellen (immers: zij kunnen de vorige provider een opdracht tot mutatie geven) "Nee hoor, dat is heel normaal dat een verhuizing ons pas na 2-3 weken bereikt". Hmm, en ik maar denken dat de auto-verification na een week verloopt.

Zelf mailen en bellen naar de "collega's" haalt niet zoveel uit. Het lijkt wel of ze allemaal de vertragings-methode hebben geleerd :( "Nee hoor, wij lezen ons hostmaster box elke 5 minuten"

Daarom: hoe gaan jullie hiermee om ? Eindeloos faxen op briefpapier van de klant, jezelf laten machtigen door de klant om dit namens hem te doen ?

Daarnaast: hoe komen jullie aan een EPP-nummer voor een .org verhuizing ?

TIA, Dillard

tom
02/08/03, 13:16
hier hetzelfde probleem, ik kan zo een paar forumgangers aanwijzen die hier schuldig aan zijn ;)

cridea
02/08/03, 13:28
Hier ook wel eens problemen, we adviseren de klant meestal het mailadres te laten wijzigen. Over het algemeen komt het na 2 a 3 pogingen in orde. De eerste mislukt 9 van de 10 keer, daarna pas gaan ze aan het werk.

Toon
03/08/03, 12:39
Faxen naar networksolutions is wel een goede oplossing. Die klanten willen nog wel eens een email hebben die 2 jaar later niet meer werkt. Bij networksolutions is het wel een heel karwei, maar het werkt wel, en is het meteen gebeurd.

Dillard
03/08/03, 12:49
Dat heb ik laatst geprobeerd, en toen werd er een verzoek afgewezen, maar later realiseerde ik me dat ik waarschijnlijk meer kans maak, als ik het op briefpapier van de klant uitprint (duh) :)

Ik ga mij klanten denk ik maar vragen om naast een kopie ID ook wat blanco velletjes briefpapier op te sturen, altijd handig :)

Toon
03/08/03, 16:33
Thank you for contacting Network Solutions.

We were unable to process your fax request 1-141162693 because the authorization letter was not accompanied by proof of identity, such as a copy of a driver's license, passport, military ID, university ID, etc.

--
:)

mvdgeijn
07/08/03, 10:03
Zelf heb ik op dit moment een vraag openstaan bij een registrar in welke state het domein moet staan om verhuist te kunnen worden: REGISTRAR-LOCK is duidelijk verkeerd. Dat moet ACTIVE worden.

Maar hoe zit het met REGISTRAR-HOLD? Zijn domeinen met deze state verhuisbaar of moeten die ook eerst de ACTIVE state krijgen?

Dillard
08/08/03, 02:01
Nee, die zijn gelocked zodat ze niet verhuisd kunnen worden. Je moet dan eerst de oude registrar vragen de lock te verwijderen.

mvdgeijn
09/08/03, 01:09
Inmiddels het volgende proefondervindelijk vastgesteld:

Domeinen die in de redemption period zitten komen in de REGISTRAR-HOLD status te staan. Deze domeinen zijn dus eigenlijk al verlopen, maar blijven nog enige tijd gereserveerd staan voor de "oude" eigenaar. Na deze tijd komt het domein echt vrij en kan het door andere geregistreerd worden.

Ik weet niet of er andere situaties zijn waarin 'n domein in de status REGISTRAR-HOLD komt te staan.