PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelf colocaten



winta
31/07/03, 17:27
Ik ben erg nieuw in deze webhosting branche. Nu vroeg ik mijzelf af of het mogelijk is hoe je kan beginnen met zelf een server te plaatsen in een server ruimte. Is dit mogelijk of kan dit niet omdat je niet verbonden bent aan een speciaal netwerk inetrent exchange ofzoiets. Kan het bijvoorbeeld in een server ruimte bij een willekeurig bedrijf ?
Ik begrijp dat het voor jullie kenners een erg domme vraag lijkt maar ik zou erg blij zijn als iemand mij dit zou kunne uitleggen

InstantXs
31/07/03, 18:15
Natuurlijk kan je bij verschillende partijen een server plaatsen.
Zij zorgen verder voor alle benodigde verbindingen.
Jij hoeft alleen je server te leveren (en natuurlijk de kosten betalen ;))

winta
31/07/03, 19:15
Maar dat is juist wat ik bedoel
Er zijn veel bedrijven waar je je server kan plaatsen trueserver , denit, enz maar als je nu zelf zoiets zou willen beginnen zoals Trueserver wat heb je daar voor nodig

wdv
31/07/03, 19:31
1) Veel geld, HEEL veel geld :)
2) Suite in een datacenter: Telecity... Global Swith.. etc
3) Uplinks
4) Routers
5) Veel geld, HEEL veel geld :)

dotnetjunkie
31/07/03, 21:35
6) lid van RIPE worden
7) eigen AS-nummer aanvragen
8) IP-space aanvragen
9) Veel geld, HEEL veel geld :)

M-BahZ
31/07/03, 23:18
10) kennis
11) doorzettingsvermogen

InstantXs
31/07/03, 23:52
12) is er al gezegt dat je ook VEEL geld moet hebben??

superior-is
01/08/03, 09:51
13) goed markting + business plan
14) kundige werknemers
15) verstand van netwerk op hoger niveau + os-n
16) overige secundaire voorzieningen voor als er iets misgaat (ups, hardware etc etc)
17) nog een beetje meer geld

subhosting
01/08/03, 10:16
waarom heb je veel geld nodig dan :D

almar
01/08/03, 11:20
Voor een fitnessruimte voor de werknemers, eventueel een zwembad, iedereen een auto van de zaak. Tjsaa verder weet ik het niet hoor. ;)

subhosting
01/08/03, 11:22
dat kost toch vrijwel niets.

McRox
01/08/03, 18:21