PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelf colocaten



winta
31/07/03, 17:27
Ik ben erg nieuw in deze webhosting branche. Nu vroeg ik mijzelf af of het mogelijk is hoe je kan beginnen met zelf een server te plaatsen in een server ruimte. Is dit mogelijk of kan dit niet omdat je niet verbonden bent aan een speciaal netwerk inetrent exchange ofzoiets. Kan het bijvoorbeeld in een server ruimte bij een willekeurig bedrijf ?
Ik begrijp dat het voor jullie kenners een erg domme vraag lijkt maar ik zou erg blij zijn als iemand mij dit zou kunne uitleggen

InstantXs
31/07/03, 18:15
Natuurlijk kan je bij verschillende partijen een server plaatsen.
Zij zorgen verder voor alle benodigde verbindingen.
Jij hoeft alleen je server te leveren (en natuurlijk de kosten betalen ;))

winta
31/07/03, 19:15
Maar dat is juist wat ik bedoel
Er zijn veel bedrijven waar je je server kan plaatsen trueserver , denit, enz maar als je nu zelf zoiets zou willen beginnen zoals Trueserver wat heb je daar voor nodig

wdv
31/07/03, 19:31
1) Veel geld, HEEL veel geld :)
2) Suite in een datacenter: Telecity... Global Swith.. etc
3) Uplinks
4) Routers
5) Veel geld, HEEL veel geld :)

dotnetjunkie
31/07/03, 21:35
6) lid van RIPE worden
7) eigen AS-nummer aanvragen
8) IP-space aanvragen
9) Veel geld, HEEL veel geld :)

M-BahZ
31/07/03, 23:18
10) kennis
11) doorzettingsvermogen

InstantXs
31/07/03, 23:52
12) is er al gezegt dat je ook VEEL geld moet hebben??

superior-is
01/08/03, 09:51
13) goed markting + business plan
14) kundige werknemers
15) verstand van netwerk op hoger niveau + os-n
16) overige secundaire voorzieningen voor als er iets misgaat (ups, hardware etc etc)
17) nog een beetje meer geld

subhosting
01/08/03, 10:16
waarom heb je veel geld nodig dan :D

almar
01/08/03, 11:20
Voor een fitnessruimte voor de werknemers, eventueel een zwembad, iedereen een auto van de zaak. Tjsaa verder weet ik het niet hoor. ;)

subhosting
01/08/03, 11:22
dat kost toch vrijwel niets.

McRox
01/08/03, 18:21
Origineel geplaatst door subhosting
dat kost toch vrijwel niets.

Tenzij je een volle suite met network engineers hebt die een eigen auto willen,terwijl je nog maar net begonnen bent :p

M-BahZ
01/08/03, 20:10
auto's zijn even duur ongeacht of je net begonnen bent of al tijden je onderneming runt.
Als jij toevallig een autodealer weet die goedkoper is naarmate je langere tijd een onderneming runt, hoor ik het graag. ;)

subhosting
01/08/03, 20:18
ik doe zaken met directlease en autolease holland maar geen van beiden geeft mij korting wanneer ik langer besta ,

M-BahZ
01/08/03, 22:14
Dr zijn trouwens wel verzekeringsmaatschapijen die korting geven naarmate jijzelf langer bestaat. ;)

[QWS]
01/08/03, 23:16
zoiets heet geen korting dan ;)

ze vragen gewoon minder

vsmhosting
06/08/03, 10:52
Zelf colocaten zoals gevraagd is niet echt duur je kan de punten 1 t/m 1.. even vergeten als je zelf gewoon een servertje huurt of koopt en deze bij een bedrijf plaatst. Werkt prima en je kan al snel behoorlijk veel klant herbergen op een server.
Setup kosten zijn laag en vaste lasten zijn ook laag. Een veel groter probleem is marketing en commercieel inzichten en doorzettingsvermogen.

En vergeet even in het begin de lease auto's en andere geld verslindende zaken.
Hosting bedrijf opstarten is gewoon xx uur in de week hard werken.

Sucses

almar
06/08/03, 12:54
Origineel geplaatst door M-BahZ
auto's zijn even duur ongeacht of je net begonnen bent of al tijden je onderneming runt.
Als jij toevallig een autodealer weet die goedkoper is naarmate je langere tijd een onderneming runt, hoor ik het graag. ;)

Neem een Skoda Octavia, perfecte auto, relatief goedkoop.
De vrouw op het plaatje kreeg ik er niet bij...

joske
07/08/03, 03:19
Het hoeft niet allemaal zo duur te zijn.
1. Ga naar een colocatiecentrum dat niet zoveel succes heeft en dringend klanten nodig heeft en onderhandel een goeie prijs. Vraag een suite, maar betaal per gebruikte rack.
2. Kies een tier 1 provider voor de uplink en een tier 2 provider als backup (de prijzen dalen zo snel dat de grote webhousing partijen straks toch geen betere prijzen kunnen aanbieden omdat ze zelf niet de eigenaar zijn van de ondergrondse netwerken). IP zal straks evenveel kosten als een huurlijn. Pobeer met je uplink provider eventueel een afspraak te maken dat het nederlandse verkeer goedkoper kost dan het buitenlandse verkeer.
3. Peer op de AMS-IX en NL-IX, maar verwacht er in het begin niet veel van. Pas bij veel verkeer wordt het voor de anderen interessant.
4. Zoek naar een klantensegment die prijsongevoelig is en van kwaliteit houdt en ervoor wil betalen. Kwaliteit wil niet zeggen één ms sneller, maar eerder eerlijke klantenkontakt en support.
5. Koop nog niet de duurste switches of routers, maar kies een router op maat gezien je nog niet veel verkeer hebt. Tegen de tijd dat je veel verkeer hebt is de nieuwe "juniper" geboren en kun je ermee uitpakken omdat je geld aan het verdienen bent. Net zoals bij computers krijg je voor hetzelfde geld meer.
6. Probeer in geen geval de traditionele webhousingpartijen na te doen, luister wat de klant wil en biedt een parodukt aan dat anders is.
7. Lees webhostingtalk.nl niet gedurende enkele maanden maar concentreer je op de verkoop. Verkoop is niet het openen van een website, maar wel bellen, mailen, bezoeken van klanten... overtuigen van potentiële klanten (die nog nooit gehoord hebben van webhostingtalk).
8. Natuurlijk is er geld nodig, doorzettingsvermogen nodig, dien je aan veel te denken, ... mijn ervaring is dat met een paar gemotiveerde mensen meer bereikt dan 10 ambtenaren.

Veel succes!

Pier
14/08/03, 08:01
auto's zijn even duur ongeacht of je net begonnen bent of al tijden je onderneming runt.

Probeer anders shortlease eens. Auto's huren op dagbasis tegen een standaard leaseprijs. Gebruiken auto's die uit de lease zijn teruggekomen, voordeel: (relatief) goedkoop + geen langdurige contracten + geen upfront payments.

winta
14/08/03, 09:44
Aan wat voor pijzen moet je denken dan bji shortlease ?
IS dit terug te vragen bij de belastnig??

subhosting
14/08/03, 10:53
is wel voordeliger

McRox
14/08/03, 15:06
Origineel geplaatst door joske
Het hoeft niet allemaal zo duur te zijn.
1. Ga naar een colocatiecentrum dat niet zoveel succes heeft en dringend klanten nodig heeft en onderhandel een goeie prijs. Vraag een suite, maar betaal per gebruikte rack.

Sorry hoor, maar punt 1 is iets slims maar ook weer heel dom. Wie wil er nou coloceren bij een bedrijf die over een maand of 2 misschien falliet gaat?

Het eerste wat ik doe bij het kiezen is het vragen om de status van het bedrijf.