PDA

Bekijk Volledige Versie : Amavisd-new + SpamAssassin + SQL



wdv
31/07/03, 00:00
Hallo WHT'ers :)

Ik heb op het moment de postfix mailserver i.c.m. Amavisd-new voor virusscanning en spam checking.

Het spamchecken wordt gedaan door SpamAssassin. Ik wil graag dat iedere mailuser eigen instellingen kan maken, zoals whitelists/blacklists. Dit alles moet via SQL lopen.

Omdat ik dus amavisd-new gebruik, kan ik niet spamc/spamd gebruiken zoals beschreven wordt in dit document: http://www.spamassassin.org/dist/sql/README

Nou kan je wel ook Amavisd-new SQL lookups laten doen, maar hun voorbeeld is heel erg omslachtig en ik heb er ook geen frontend voor kunnen vinden (wel voor de SQL manier die beschreven is in SA's eigen SQL readme). Ik wil het dus eigenlijk niet op de manier doen zoals Amavisd-new's voorbeeld.

Om een lang verhaal kort te maken, wie weet een manier om het eenvoudig voor elkaar te krijgen dat ik met deze setup SA instellingen per mailadres kan doen? Het liefst gebruik ik de DB-layout zoals beschreven in SA's SQL readme, aangezien ik daar een frontend voor heb, maar ik weet dus niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat amavisd-new dat inleest.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft :)