PDA

Bekijk Volledige Versie : opstarten klein hosting bedrijf



sander815
29/07/03, 23:16
met mijn broer wil ik een klein hostingbedrijfje opstarten, meer voor de lol, maar wel als echt bedrijf, dus zodra het serieuzer begint te worden we er al 'klaar' voor zijn.

Waar moet ik rekening mee houden w.b. kvk, belastingdienst, boekhouding, evt.verzekeringen (kosten)

wat is een goed administrafief systeem voor webhosting, dus boekhoudprogramma?
Kun je dat ook automatiseren met een cpanel?

wat is de beste manier van betaling? vooraf? autom incasso?

zijn er standaard alg. voorwaarden voor webhosting?

InstantXs
29/07/03, 23:21
heb je al gezocht op het forum? zijn al zoveel topics over geweest..

Johan-nl
29/07/03, 23:21
Origineel geplaatst door sander815
met mijn broer wil ik een klein hostingbedrijfje opstarten, meer voor de lol, maar wel als echt bedrijf, dus zodra het serieuzer begint te worden we er al 'klaar' voor zijn.

Waar moet ik rekening mee houden w.b. kvk, belastingdienst, boekhouding, evt.verzekeringen (kosten)

wat is een goed administrafief systeem voor webhosting, dus boekhoudprogramma?
Kun je dat ook automatiseren met een cpanel?

wat is de beste manier van betaling? vooraf? autom incasso?

zijn er standaard alg. voorwaarden voor webhosting?




Waar moet ik rekening mee houden:
- kvk (zij kunnen je meer vertellen)
- belastingdienst

wat is een goed administrafief systeem voor webhosting:
- ModernBilling (.com) + Davilex Account

wat is de beste manier van betaling:
- incasso
(moet je wel voldoende geld op de bank hebben ivm fraude)

zijn er standaard alg. voorwaarden voor webhosting:
Niet dat ik weet, gewoon jatten van een ander en zelf veranderen naar je eigen idee :)

sander815
29/07/03, 23:24
Origineel geplaatst door InstantXs
heb je al gezocht op het forum? zijn al zoveel topics over geweest..

ja, maar echt duidelijk is het allemaalniet

McRox
29/07/03, 23:51
Origineel geplaatst door Johan-nl
wat is de beste manier van betaling:
- incasso
(moet je wel voldoende geld op de bank hebben ivm fraude)

Is dat eigenlijk zo? Zo ja, wat is voldoende? 1000 euro of 25000?

Sorry dat ik offtopic ga, ben alleen benieuwd :)

McRox
29/07/03, 23:55
Origineel geplaatst door sander815


ja, maar echt duidelijk is het allemaalniet

TIP: bestudeer alles wat te maken heeft met internet marketing. Denk daarna pas aan het runnen en belasting etc.

Zonder een goede marketing plan kom je nergens, ook al ben je een guru die 24 uur online is voor zn klanten..

Johan-nl
29/07/03, 23:58
Origineel geplaatst door PlexTeam


Is dat eigenlijk zo? Zo ja, wat is voldoende? 1000 euro of 25000?
Sorry dat ik offtopic ga, ben alleen benieuwd :)

Ja dat is zo, hoeveel weet ik niet.
Maar toen ik in 1999 mijn eenmanszaak starte
kon/mocht ik nog geen auto-incasso doen.

Je moet beschikken over een bepaald kapitaal.
Anders kan elke gek even een "firma oprichten
en via auto-incasso even rekeningen gaan plunderen.

Het is dus een garantie voor de bank.

WebBizz
30/07/03, 00:10
Klets, bepaald bedrag op de rekening ben ik nog nooit tegen gekomen. Je kunt met een incassocontract van je bank en interpay meteen beginnen met incasseren.

Johan-nl
30/07/03, 00:24
Origineel geplaatst door WebBizz
Klets, bepaald bedrag op de rekening ben ik nog nooit tegen gekomen. Je kunt met een incassocontract van je bank en interpay meteen beginnen met incasseren.

Kan veranderd zijn, kan ook per bank anders zijn.

McRox
30/07/03, 01:21
Van welke banken maken jullie gebruik? :)

Johan-nl
30/07/03, 01:36
Origineel geplaatst door PlexTeam
Van welke banken maken jullie gebruik? :)

ABN-AMRO en nu ook postbank
(is ook makkelijk voor je klanten die bij postbank zitten)

Postbank heeft btw niet moeilijk gedaan over auto-incasso!

Toon
30/07/03, 17:38
Rabobank, ook auto-incasso via Interpay.
Stond toen 5 euro op me rekening in het begin :)
Alleen kamer van koophandel laten zien, en voila

RobbertC
30/07/03, 17:58
Rabobank, ook auto-incasso via Interpay.
Stond toen 5 euro op me rekening in het begin
Alleen kamer van koophandel laten zien, en voila
Ik had net iemand van de Rabobank aan de telefoon, en die wist me te vertellen dat je minimaal 1 jaar zakelijke klant bij de Rabo moet zijn, plus dat je bedrijf minimaal 2 jaar oud (vanaf KvK-inschrijving) dient te zijn. Dit is recent aangescherpt door fraudezaken.

sander815
02/08/03, 01:45
hmm, tsja, nu weet i nog niet veel meer, maar goed
ik ga zelf wel op zoek.........

Toon
03/08/03, 12:34
RobbertC: mja,me ma werkt bij rabobank, dat zal hem wel geweest zijn dan :)

rootservices
03/08/03, 22:44
Hier in Belgie geen probleem.

Wij gebruiken hier Isabel om domicilieringen (auto-incasso) door te geven aan de bank. Dit is software die met een 10-tal banken werkt, op een standaard platform.

Je kan een zelfgeschreven script gebruiken om vanuit je klantendatabase facturen te genereren en deze te importeren in Isabel. Isabel stuurt vervolgens de domicilieringen naar de bank.
Enkele dagen later exporteer je in isabel de betalingen die gelukt zijn en dit kan je via een ander script importeren in je database en je weet onmiddellijk wie er wel of niet betaald heeft.

Was trouwens geen probleem om het isabel contract in orde te krijgen. In Belgie moet een firma toch minimum starten met 18600 eur kapitaal.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit...

Michel2k
07/08/03, 14:35
Origineel geplaatst door RobbertC

Ik had net iemand van de Rabobank aan de telefoon, en die wist me te vertellen dat je minimaal 1 jaar zakelijke klant bij de Rabo moet zijn, plus dat je bedrijf minimaal 2 jaar oud (vanaf KvK-inschrijving) dient te zijn. Dit is recent aangescherpt door fraudezaken.

Klopt, lieten ze op TV zien, Overal van verschillende rekeningen haalde ze 10 tot 150 euro vanaf, ze waren in 1 dag miljonair. Met automatische incasso.

Cereal
20/08/03, 21:57
Origineel geplaatst door rootservices
Hier in Belgie geen probleem.

Wij gebruiken hier Isabel om domicilieringen (auto-incasso) door te geven aan de bank. Dit is software die met een 10-tal banken werkt, op een standaard platform.

Je kan een zelfgeschreven script gebruiken om vanuit je klantendatabase facturen te genereren en deze te importeren in Isabel. Isabel stuurt vervolgens de domicilieringen naar de bank.
Enkele dagen later exporteer je in isabel de betalingen die gelukt zijn en dit kan je via een ander script importeren in je database en je weet onmiddellijk wie er wel of niet betaald heeft.

Was trouwens geen probleem om het isabel contract in orde te krijgen. In Belgie moet een firma toch minimum starten met 18600 eur kapitaal.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit...

In nederland geld de 18600 euro startkapitaal alleen voor BV's
Voor eenmanszaken en vof's is dit niet benodigd (aangezien je hoofdelijk aansprakelijk bent)

freak
25/08/03, 00:43
De eeerste periode moet je je klanten eerst het geld over laten maken op rekening, als je bedrijf dan lang genoeg bestaat kun je meerdere betaalfunctie's toevoegen zoals automatische incasso en betalen per creditcard.

root
25/08/03, 01:51
Origineel geplaatst door freak
De eeerste periode moet je je klanten eerst het geld over laten maken op rekening, als je bedrijf dan lang genoeg bestaat kun je meerdere betaalfunctie's toevoegen zoals automatische incasso en betalen per creditcard.

Geloof me , automatische incasso is je beste optie, iedere maand achter je geld aan rennen ga je erg beu worden. Zeker als je klanten eerst online zet en daarna de factuur stuurt. Over de smoesjes waarom ze niet kunnen betalen kan ik een boek schrijven.