PDA

Bekijk Volledige Versie : Show me the way!



UbErZ
29/07/03, 22:11
Okay, here goes ;)

Ik ben nu al een tijdje bezig met het opzetten van een windows 2000 web servertje thuis. Dit gaat tot nu toe allemaal perfect met; serve-U, Firedaemon, radmin, apache, php, mysql en phpmyadmin, verder draai ik er een phpnuke website op zonder enig probleem. (so far so good)

Maar nu zou ik graag willen weten hoe ik meer dan 1 website zou kunnen draaien op apache. Ik snap dat je gewoon een directory in htdocs kan maken, maar hoe krijg ik er dan per account een eigen cgi-bin bij etc ?

Waar ik ook een beetje mee stoei is DNS. Kan ik via een dns server aangeven, naar welke directory een opgegeven domeinnaam moet verwijzen? (ik snap nog niet erg veel van het DNS verhaal)

Wellicht kan iemand mij hier een beetje mee helpen :)

InstantXs
29/07/03, 22:37
zoek in de apache docs eens naar VirtualHost :)

UbErZ
29/07/03, 22:49
Hoi Xander,

Ik heb voor de rest geen readme files (die ik nog niet gelezen heb) bij apache gekregen. Wellicht omdat het een windows versie betreft?

Maar je mag het natuurlijk altijd uitleggen :) (of een linkje naar een website met uitleg mag natuurlijk ook)

InstantXs
29/07/03, 22:50
http://httpd.apache.org/docs-project/

UbErZ
29/07/03, 22:59
Merci Xander deze info had ik net nodig :)

Maar wie kan mij het dns verhaal duidelijk maken? En als ik een dns server wil gaan draaien op windows 2000, welke kan ik dan het beste nemen?

dotnetjunkie
30/07/03, 02:49
Webserver, FTP-server, DNS, ... al die dingen zitten standaard bij een Windows 2000 server!! Voeg dus gewoon de DNS component toe via het control panel->add/remove programs.
Of kies beter voor Windows 2003, daar heb je IIS6 + ASP.NET 1.1 :) Veel beter IMO dan dat geprul met een Apache op windows, anders had je maar voor Linux moeten kiezen...

UbErZ
30/07/03, 11:57
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Webserver, FTP-server, DNS, ... al die dingen zitten standaard bij een Windows 2000 server!! Voeg dus gewoon de DNS component toe via het control panel->add/remove programs.
Of kies beter voor Windows 2003, daar heb je IIS6 + ASP.NET 1.1 :) Veel beter IMO dan dat geprul met een Apache op windows, anders had je maar voor Linux moeten kiezen...

Ja dit is allemaal wel leuk en aardig, maar ik kan hier dus echt heel weinig mee.

"You Say It Best When You Say Nothing At All"

Santario
30/07/03, 16:21
Als ik dotnetjunkie was geweest had ik je door deze uitspraak iig never nooit niet meer geholpen...

dotnetjunkie
30/07/03, 16:49
Juist Santario :)
@UbErZ:
je vroeg naar een DNS server voor Windows 2000, ik zeg je dat er één bijgeleverd zit, die je via control panel -> add/remove... kunt toevoegen, er komt dan een DNS MMC bij in je Administrative tools...
Wat wil je nog meer?!

UbErZ
30/07/03, 17:46
Bij windows 2000 zit toch (buiten IIS om) geen DNS server?

Het is niet de bedoeling lullig te doen tegen dotnetjunkie (als dat zo gezien wordt).Maar ik vroeg om enige uitleg over het dns verhaal.

Dus als iemand mij hier iets over kan vertellen, zou ik dat erg op prijs stellen.

Santario
31/07/03, 18:14
Origineel geplaatst door UbErZ
Bij windows 2000 zit toch (buiten IIS om) geen DNS server?

Het is niet de bedoeling lullig te doen tegen dotnetjunkie (als dat zo gezien wordt).Maar ik vroeg om enige uitleg over het dns verhaal.

Dus als iemand mij hier iets over kan vertellen, zou ik dat erg op prijs stellen.

Okay, begrijpelijk... dat is ook de zwakte van internet en tegelijkertijd de kunst van een ervaren internetter: door het gebrek aan emotie proberen je uitpraak/reactie zo te brengen dat het niet anders opgevat kan worden dan je eigenlijk bedoelt :) Okay, maar weer ontopic :)