PDA

Bekijk Volledige Versie : eigen control panels



StarInternet
29/07/03, 00:31
Wie draaien er allemaal eigen control panels?
Zo ja hebben jullie een demo account of screenshots?
We hebben zelf een zelf gemaakte control panel.
Als alles in onze nieuwe lay-out staat en alles weer perfect werkt zou ik screenshots posten.

Wil eens weten wie er allemaal een eigen cp heeft en waarom hij een eigen cp heeft.


[zie derde post]

g.krist
29/07/03, 00:44
Ik zou niet weten waarom je al die moeite zelf zou moeten doen als er complete oplossingen voor handen zijn. De meeste paketten pakken toch wel +90% van de wensen van de beheerders denk ik.

Er gaat zo veel tijd in zitten, niet alleen het programeren maar ook het testen etc etc. Ik persoonlijk zou eerder geneigt te zijn om zelf aanvullende modules/plugins te schrijven voor bestaande paketten.

Dat waren 2 euro centen van mij :-)

electric
29/07/03, 00:50
ik ben druk bezig met het schrijven van een eigen CP, dit als reden omdat ik niet bepaald standaard software gebruik :) en op deze manier toch zelf ook gemakelijk kan uitbreiden :)

Mikey
31/07/03, 11:36
ben alleen bezig om een vhost systeem te maken gekkoppeld aan dynamische en vaste ip's

almar
31/07/03, 11:41
Belangrijskte reden voor een eigen cp, was volledige integratie van orderafhandeling, facturatie, gekoppeld aan de technische zaken als Apa che en IIS.

cridea
31/07/03, 12:14
Wat ik me ook afvraag in aanvulling op g.krist:

Ik denk dat er erg veel tijd gaat zitten en je veel kennis nodig hebt om de beveiliging goed rond te krijgen. Of valt dat wel mee?

Dentist
31/07/03, 12:49
Zijn er al zelfbouw win2k3 panels ?

StarInternet
31/07/03, 13:32
Ja, Almar zegt een post terug dat hij IIS beheert.
Tevens hebben wij een lichte versie van een cp voor Windows.
Maar wel Apache als webserver software.
IIS nog niet echt in verdiept met het beheren er van via een cp.

almar
31/07/03, 14:35
Origineel geplaatst door byh
Wat ik me ook afvraag in aanvulling op g.krist:

Ik denk dat er erg veel tijd gaat zitten en je veel kennis nodig hebt om de beveiliging goed rond te krijgen. Of valt dat wel mee?

Veel tijd? Ja.
Veel kennis? Ja.
Beveiliging? Blijft altijd een lastig punt.

Qweb
12/08/03, 13:09
Wij gebruiken webcp in een aangepaste variant. Reden voor een eigen cp (of in dit geval open-source cp) is heel simpel, alles wat je mist in andere cp's kun je zelf toevoegen en het werkt precies zoals jij dat wilt.

Grumpy
12/08/03, 16:08
Origineel geplaatst door almar
Veel tijd? Ja.
Veel kennis? Ja.
Beveiliging? Blijft altijd een lastig punt.
Als je de broncodes en de CP zelf niet verspreid.... zal iemand niet zo snel proberen in te breken.

StarInternet
14/08/03, 23:09
Origineel geplaatst door Grumpy

Als je de broncodes en de CP zelf niet verspreid.... zal iemand niet zo snel proberen in te breken.
opz daat ga je de fout in, iemand hackt een server niet om een control panel die er op staat. jet is wel zo dat ensim, cobalt etc sneller gehackt worden. maar dat ligt aan de veiligheid risco van het cp pakket.

mattice
16/08/03, 14:15
Origineel geplaatst door Grumpy

Als je de broncodes en de CP zelf niet verspreid.... zal iemand niet zo snel proberen in te breken.

Open Source zorgt er IMO juist voor dat securtiy bugs veel sneller en effectiever gevonden worden - en dus sneller verholpen.

Plus de verdere ontwikkeling, die zal sneller gaan met OS.

eXite
16/08/03, 14:46
cPanel werkt precies zoals ik dat wil, ben ik mooi klaar mee :)

host3000
16/08/03, 14:47
Origineel geplaatst door eXite
cPanel werkt precies zoals ik dat wil, ben ik mooi klaar mee :)
Da's mooi, maar dat zal in de beginjaren vast wel eens anders geweest zijn:p

Gyrbo
20/08/03, 13:56
Ik gebruik ook webcp, maar echter niet de officiƫle versie. Ik heb een aantal specifieke mods gedaan die waarschijnlijk nnoit in de CVS tree zullen komen.
Dus afhankelijk van hoe je het bekijkt heb ik wel of niet een eigen CP. (Je herkent webcp amper in de nieuwe skin die ik heb)

SpinnaHost
21/08/03, 01:05
we use directadmin, because its too hard to write a control panel, and manage servers/clients/support at the same time