PDA

Bekijk Volledige Versie : Pentium 4 servers met 1000 Ram geheugen.



kramer65
28/07/03, 16:50
Ik had een vraagje. Ik wil mijn website waarschijnlijk bij flexwebhosting hosten. Zij krijgen over een week of 2 nederlandse servers waar zij dan alle nieuwe hosters op zetten. Ze zitten nu in houston met Dual Dell xeon webservers met ruim 1000mb RAM geheugen.
De nederlandse servers zullen pentium 4 servers met 1000 RAM geheugen worden.
Wat is dan beter, gehost worden in houston met die Dual Dell xeon webservers of in NL met die pentium 4 servers.

Ik weet verder niets van servers maar ik neem aan dat die Dual Dell xeon webservers veel beter zijn. Ik zal een internationaal publiek krijgen, dus niet alleen maar nederlands. Wat is in dit geval de beste keuze?

McRox
28/07/03, 17:06
Origineel geplaatst door kramer65
Ik weet verder niets van servers maar ik neem aan dat die Dual Dell xeon webservers veel beter zijn. Ik zal een internationaal publiek krijgen, dus niet alleen maar nederlands. Wat is in dit geval de beste keuze?

Als de meeste bezoekers rond nederland zitten zou ik voor een nederlandse server kiezen, omdat je nooit het probleem met de grote afstand (US-NL) kunt fixen met een snelle server.

Een snelle server betekent overigens snellere verwerking van gegevens (als het netwerk ook goed is) en beter tegen "pieken".

Voor internationale bezoekers zou ik de US server kiezen :)

almar
28/07/03, 19:49
Origineel geplaatst door PlexTeam

Als de meeste bezoekers rond nederland zitten zou ik voor een nederlandse server kiezen, omdat je nooit het probleem met de grote afstand (US-NL) kunt fixen met een snelle server.


Heeft iemand wel eens aan loadbalancing gedaan op 1 server in de USA en 1 server in NL? ;)

Dillard
28/07/03, 23:18
Nee nog nooit, maar ik zou het graag proberen (linuxvirtualserver) alleen geen tijd :)