PDA

Bekijk Volledige Versie : Paar kleine tips voor betere userability



Booster
28/07/03, 01:22
In de hoop de userability van dit forum een klein beetje te verhogen:

- Is het misschien ook mogelijk om een plugin in te zetten waarmee je de forum beschrijvingen kunt uitzetten?
Ik krijg nou iedereen keer echt een lap van hier tot tokyo over mijn scherm, terwijl ik echt wel weet waar ik iets moet posten hoor ;)

- Lichtere background color van invoervelden
Op het moment kan ik door de donkerblauwe kleur van dit invoerveld, niet eens zien waar mijn cursor staat. Dit is erg vervelend.
Sommige andere zien het mogelijk beter, omdat ze hun brightness in verhouding veel hoger hebben staan.
Mijn eigen monitor is zo gecalibreerd dat zwart ook echt zwart is (en niet lichtgrijs) waardoor deze kleurverschillen wat lastiger te zien zijn.

Een ander theme is denk ik geen optie met al die add-on dingen die jullie erbij hebben geinstalleerd?

En, niet echt userability, maar wel iets wat ik toch even wil aankaarten:
De standaard smileys van phpBB vind ik echt ruk. Kunnen we niet gewoon gebruik maken van de set zoals op GoT/T.net? Je zou er even een mailtje over moeten sturen naar gathering@tweakers.net om toestemming te vragen, maar ik verwacht niet dat het een probleem is.

:)

Grumpy
28/07/03, 02:25
De smilies hier zijn geen phpbb smilies? :rolleyes:

superior-is
28/07/03, 04:17
Good point. Zal even vragen aan Dominco vragen of ik/we even aan de CSS mogen sleutelen. Dat iig het invoerveld iets lichter van kleur wordt (en wat breeder voor de Mozilla gebruikers :)).

Domenico
28/07/03, 19:59
Ok, ik zal zsm wat meer smilies gaan toevoegen voor jullie. :)
Ehm phpBB? Wij maken hier gebruik van vBulletin.

Invulvelden gewoon wit ook goed? Ik zal er straks of anders morgen even naar kijken en aanpassen.

Grumpy
28/07/03, 22:32
Domenico, kan je er dan aub 2 themes van maken.
Ik vind het zo wel mooi :).

Gewoon een theme erbij met aangepaste kleuren.

RobbertC
28/07/03, 23:14
Als je dan toch bezig bent met die invoervelden, het lettertype daarvan mag wat ietsjes groter wat mij betreft :)

Soms mis ik ook wat (GoT) smilies, maar dat komt misschien omdat ik daar ook vaak te vinden ben ;)

2 themes lijkt me een slecht idee, of ze moeten niet al te verschillend zijn, want anders raakt het forum z'n eigen identiteit kwijt.

Booster
29/07/03, 00:03
vBulletin, sorry :)
(het viel me al op dat dit forum zo anders aanvoelde dan andere)

Wat de smileys betreft is het natuurlijk een kwestie van smaak. Als ik naar deze smileys kijk dan denk ik 'ach' en 'ze representateren niet mijn gevoel, te saai'.
Als ik daarintegen naar de smiley's van GoT/ubb kijk dan lig ik meestal bij de 2de al in een scheur :P

Kijk nou eens naar :D
Als ik de longen uit mijn lijf lach, dan houd ik mijn tanden echt niet op elkaar. Dan hap ik naar adem. Ej voila: http://images.tweakers.net/forum/smileys/biggrin.gif

Mijn punt wat betreft de suckyness van phpBB smileys staat overigens nog, maar daar voeg ik vBulletin dan gewoon aan toe :P


Ik weet niet of een identiteit echt belangrijk is voor een forum als deze, maar met 2 themes hebben we natuurlijk voor ieder wat wils :)
De veranderingen hoeven niet revolutionair te zijn, headers e.d. blijven uiteraard hetzelfde en daarmee ook het grootste gedeelte van de identiteit verwacht ik.

Wat de kleur van de velden betreft zou ik zelf niet voor wit gaan, maar voor lichtgrijs, of wat meer in de huisstijl: de lichtere blauw zoals de balken onder en bovenaan de thread (met de nieuw bericht en antwoord-knoppen). Dat heb ik niet gecontroleerd (hoe dat exact staat), maar ik denk dat het een verbetering is. ;)

[edit]
Actually, this is a truely sad point.
Ik ben dus al zover heen, dat ik bij een emotie eerder denk aan de bijbehorende GoT-smiley, dan aan hoe de emotie eruit ziet bij de persoon die ik spreek.

Het is al laat ;)

Domenico
29/07/03, 15:37
Aan verschillende themes gaan we hier niet beginnen maar ik zal kijken wat ik met de andere voorstellen kan doen.

RobbertC
31/07/03, 14:54
Ligt het nu aan mij of is het formulier voor de posts lichter geworden?

Goed bezig :W:

Grumpy
31/07/03, 15:56
Tis lichter

Wezz6400
31/07/03, 22:31
Hmm, het is misschien wel duidelijker maar ik vind 't er niet mooier op geworden eerlijk gezegd. :X
Nou ja, je kunt niet iedereen tevreden houden. :)

dotnetjunkie
01/08/03, 00:43
Veel beter hoor zo!
Want die donkere kleur kwam op m'n windows ce handheld pc echt niet goed uit...

Domenico
01/08/03, 01:23
Tja, ik heb maar een lichter kleurtje genomen maar zoals je ziet kan je nooit iedereen tevreden stellen. :)

Met de smilies gaan we nog bezig...

Booster
01/08/03, 01:29
Een stuk prettiger :) Mijn cursor is nu echt duidelijk zichtbaar en de tekst ook. Alvast bedankt ;)