PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom moet iemand MBO/HBO hebben?



Herbert
27/07/03, 22:47
Ik ben veel misgelopen in mijn leven omdat ik een hekel had aan school.
Vroeger was het normaal dat je met 16 jaar ging werken diploma of niet.
Vanaf de eerste computer was ik er al bij, ik denk zo'n 20 jaar geleden of nog langer.
15 jaar geleden heb ik ooit wel eens een ondernemings plan gemaakt om een bedrijf/winkel in computers te beginnen maar volgens de bank zat er geen toekomst in computers dus ik heb er maar van af gezien (Stom he?)
Ik heb meer dan 20 jaar ervaring met computers waarvan al 10 jaar met Linux en daarvoor Novel, Unix, OS2, Dos/Windows
In het begin van het internet tijdperk ben ik al begonnen om een BBS op te zetten (Remote Access.. wie kent dit nog?)
Ook al 15 jaar geleden was ik al aan het experimenteren met draadlose comunicatie (AX25 waaronder Packet Radio, Amtor etc..)
Maar omdat ik alleen LTS heb gehad ben ik nooit verder gekomen dan mijzelf te ontwikkelen tot systeem beheerder bij mij thuis :)
Ik heb dus ruime ervaring in diverse systemen en ik vraag me dan ook af wat iemand aan een persoon van 16 jaar heeft?
Ik zie wel eens advertenties staan dat ze iemand vragen tussen 16 en 20 jaar met ruime ervaring + MBO/HBO/MTS etc..
Maar als er een bedrijf is die wel wat in mij ziet dan sta ik er voor open.
Ik ben 45 jaar en momenteel vrachtwagen chauffeur.

vectoris
27/07/03, 22:51
Het gaat met name om het niveau dat je moet hebben in je werkzaamheden en dergelijke. Dus je kan met LTS wel degelijk HBO niveau hebben :).

Johan-nl
27/07/03, 23:23
Ja idd. ze vragen vaak om MBO/HBO niveau
maar je hoeft hiervoor geen MBO of HBO gedaan te hebben :o

Johan-nl
27/07/03, 23:24
Origineel geplaatst door Herbert
ik vraag me dan ook af wat iemand aan een persoon van 16 jaar heeft? Ik zie wel eens advertenties staan dat ze iemand vragen tussen 16 en 20 jaar met ruime ervaring + MBO/HBO/MTS etc..
Maar als er een bedrijf is die wel wat in mij ziet dan sta ik er voor open.