PDA

Bekijk Volledige Versie : Logo ken ik ergens van...



Santario
27/07/03, 03:06
Goede... nacht allemaal :P

Ik heb zojuist van een designer een logootje ontvangen die hij moest ontwerpen maar ergens komt dit logo me bekend voor. Ik zat eerst te denken aan het logo van Combell maar die zag er totaal anders uit. Zie ik nou gewoon spoken of wat? Heb nl. geen zin om een of ander bedrijf op me dak te krijgen.... btw: het watermerk voorbeeld heeft die jongen erop gezet :)

Alvast bedankt!!!

Booster
27/07/03, 14:58
Het deed mij denken aan DSM. http://www.dsm.com

Er zijn enkele honderden logo's die hierop lijken, dus imho is het toch wel enigsinds ongeschikt als je je echt wilt laten identificeren dmv een logo.

[edit]
Overigens zul je geen ruzie krijgen met DSM hierover, want daarvoor is het logo toch nog te anders, en bovendien een totaal ander marktsegment.

rq
27/07/03, 16:55
het is zo'n standaard 'niet-kloppend' wiskundig figuur, niet bijster origineel ben ik met Booster eens.

ps. hoe heet die tekenaar ook al weer die allemaal van dit soort tekeningen met gezichtbedrog maakte (met vissen in elkaar en dat soort dingen)..?

InstantXs
27/07/03, 17:21
escher

WilcoOnline
27/07/03, 20:38
Lijkt wel op Nintendo Gamecube logo

Shr3d
27/07/03, 21:24
Origineel geplaatst door WilcoOnline
Lijkt wel op Nintendo Gamecube logo
Idd ja, wilde ik net zeggen

Santario
28/07/03, 04:51
Bedankt voor de antwoorden! Het logo is ook niet voor onszelf maar voor een gozer die veel voor ons doet op het gebied van scripting etc. Moest idd basic logootje zijn, ons logo hebben we zelf gemaakt :)

Nogmaals bedankt!!!

ps: ik speel geen GameCube, weet niet eens hoe dat logo eruit ziet :S

vectoris
28/07/03, 07:22
Origineel geplaatst door Santario


ps: ik speel geen GameCube, weet niet eens hoe dat logo eruit ziet :S http://www.gamecubicle.com/features-gamecube-logo.htm

Op zich vind ik de gelijkenis met gamecube nog wel meevallen :).

Heleen
04/08/03, 18:34
het is een plaatje van escher, die veel van dat soort niet/wel kloppende figuren maakt!!!

rq
04/08/03, 20:34
Origineel geplaatst door Heleen
het is een plaatje van escher, die veel van dat soort niet/wel kloppende figuren maakt!!!
Tot die conclusie waren wij ook al gekomen ;)

Booster
05/08/03, 01:36
Origineel geplaatst door Heleen
het is een plaatje van escher, die veel van dat soort niet/wel kloppende figuren maakt!!!
True, true. Alleen ik denk niet dat het vergelijkbaar op een van Eschers exacte creaties lijkt, want dat waren vaak zéér gedetailleerde plaatjes.
In tegenstelling tot deze, die wel erg simpel is en volgensmij nog verkeerd uitgevoerd ook :)

MaxSys
21/09/03, 00:21
Escher maakt figuren die eindeloos in elkaar overlopen, dat is dit dus absoluut niet.

The MAzTER
21/09/03, 00:51
...

Grumpy
21/09/03, 11:23
Origineel geplaatst door MaxSys
Escher maakt figuren die eindeloos in elkaar overlopen, dat is dit dus absoluut niet.
Moet je eens goed kijken. ;)

TimmiT.nl
22/09/03, 16:16
volgens mij moet dat kleine streepje in de rechter bovenhoek weg om hem helemaal mooi in elkaar te laten overlopen, nu zit er in ene een ander figuur bij...

McVirusS
25/09/03, 13:26
Je moet natuurlijk geen logo laten maken "om een logo" te hebben maar iets wat je bedrijf weerspiegelt, maar goed dat was niet je vraag ;). Maar dit logo lijkt teveel op andere logo's om genoeg onderscheidend te zijn.