PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocation in België vanaf € 55 / maand



Samuel
26/07/03, 11:28
Belgian Network Solutions kan volgende colocation in België aanbieden

1U - 20GByte transfer - 60EUR/maand - setup 50EUR
2U - 20GByte transfer - 75EUR/maand - setup 50EUR
4U - 20GByte transfer - 90EUR/maand - setup 50EUR

Reverse DNS Ja
Back Up DNS Ja
Datacenter Toegang 24/7
IP adressen 1 - Meer op aanvraag gratis ( Je moet ze verantwoorden )
reduntante stroom : JA

We bevinden ons in het datacenter Interxion te Zaventem .

IP : 213.193.231.77

Indien u vragen zou hebben , of u wenst een andere offerte , dan kan u steeds met mij contact opnemen .

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

Ahead-IT
26/07/03, 17:25
Welke verbindingen heb je?

wimg
26/07/03, 23:01
Website down blijkbaar... verbindingen van ion-ip (online.be) en op dat vlak dus eigenlijk gewoon een reseller van online.be... riscico van oversubscribing in zo'n geval...

Plons
27/07/03, 00:19
Origineel geplaatst door wimg
Website down blijkbaar... verbindingen van ion-ip (online.be) en op dat vlak dus eigenlijk gewoon een reseller van online.be... riscico van oversubscribing in zo'n geval...

Goh erg sociaal van je

wimg
27/07/03, 12:10
Gewoon een mededeling dat de website al uren plat ligt... wat toch niet echt normaal kan genoemd worden.
'k Beweer niet dat slechte kwaliteit leveren, daarvoor ken ik hen onvoldoende. Het is gewoon een feit dat je als klant van een reseller nooit zekerheid hebt over de manier waarop de capaciteit wordt verdeeld, wat altijd risico's inhoudt.
Lijkt me niet meer dan een logische redenering, niet ?

Ahead-IT
27/07/03, 12:12
Die website van online.be werkt perfect hier? Zet er eens een www voor ;)

Ahead-IT
27/07/03, 15:56
Akkoord, maar ik denk dat iedereen de juiste verbindingen wil weten. Dus die van ionip zullen dezelfde zijn als die van jou.
Die testfile had ik ook graag gehad.

Wat zijn je verbindingen met Telenet en ADSL ( naar jouw mening)

wimg
27/07/03, 18:11
Gek, ik krijg gewoon geen verbinding op www.benesol.be
Voor zover ik kan opmaken is dat toch het bedrijf waarover het gaat (althans die URL staat in de profile van Samuel) ?

www.online.be is geen probleem, maar dat is de hoofdprovider, naar ik vermoed.

InstantXs
27/07/03, 18:13
krijg hier ook geen verbinding..

Ahead-IT
27/07/03, 18:28
Aaah :) Benesol

Ik ben daar onlangs ( dag of 4 geleden ) nog geweest. Toen werkte ze perfect.

tom
27/07/03, 21:16
Origineel geplaatst door wimg
Website down blijkbaar... verbindingen van ion-ip (online.be) en op dat vlak dus eigenlijk gewoon een reseller van online.be... riscico van oversubscribing in zo'n geval...

we zeggen toch ook niet luidop dat jij over een k*tnetwerk beschikt ?

joske
27/07/03, 21:34
Hier ook geen verbinding met benesol.be

wimg
28/07/03, 00:56
Origineel geplaatst door tom


we zeggen toch ook niet luidop dat jij over een k*tnetwerk beschikt ?

Ik heb niks gezegd over de kwaliteit van het netwerk, 'k heb duidelijk gezegd dat ik geen uitspraken daarover doe, wegens onvoldoende ervaring ermee.

Jij doet het blijkbaar wel daarentegen...

tom
28/07/03, 01:15
Origineel geplaatst door wimg


Ik heb niks gezegd over de kwaliteit van het netwerk, 'k heb duidelijk gezegd dat ik geen uitspraken daarover doe, wegens onvoldoende ervaring ermee.

Jij doet het blijkbaar wel daarentegen...

je moet gewoon niet in een ander zijn thread gaan zeiken.

en je uitleg over resellers trekt op niets.

als ik ion-ip wil bereiken, moet ik niet eerst lang londen/amsterdam gaan ;)

dotnetjunkie
28/07/03, 03:13
Is dat je enige reden om het een k*tnetwerk te noemen?
Online/ion-ip is op de BNIX geconnecteerd, wat binnenkort ook bij Firstlinknetworks het geval zal zijn... welk argument heb je dan nog?!

superior-is
28/07/03, 04:13
Het begint een beetje op geflame te lijken -- laten we met z'n allen weer ontopic gaan en samuel z'n aanbieding respecteren.

tom
28/07/03, 05:13
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Is dat je enige reden om het een k*tnetwerk te noemen?

Ik heb geen ervaring met zijn netwerk, maar als hij samuel afzeikt met kutargument van "oversubscribing", dan mag ik hem toch ff afzeiken?
waarom komt wimg met dat gezeik van oversubscribing/reseller aanzetten denk je? omdat hij een eigen "netwerk" heeft

Ik vraag mij of wimg het leuk zou vinden als hij een aanbieding doet dat ik er eens wat negatieve commentaar zou op geven.


Origineel geplaatst door superior-is
Het begint een beetje op geflame te lijken -- laten we met z'n allen weer ontopic gaan en samuel z'n aanbieding respecteren.

ok :)

Benjamin
28/07/03, 08:22
Tjah Benesol ligt nu zijn 2de dag op rij PLAT, de dag dervoor ook weer een halve dag. :(

En nog niet heel zolang gelede waren ze zelfs 2 weken offline! Alle data was weg en ze moesten alle accounts terug aanmaken. Maar nu komst het strafste, ik heb geen enkele mail ontvangen met verontschuldigingen!! Zeer slechte communicatie met de klanten! Merja waarschijnlijk als ge geld hebt zal dat wel anders zijn (dedicated servers) .


Sorry hoor, ze hebben misschien voordelige prijzen maar momenteel zijn ze niet meer aan te raden! Dus benesol, doe er iets aan! En laat uw klanten iets weten inplaats alles in de doofpot te duwen.

Ahead-IT
28/07/03, 09:47
Ik heb ook al slechte ervaringen gehad met de dedicated aanbieding van benesol, maar dat is wel al 4 maand geleden.

joske
28/07/03, 11:22
Vandaag nog off-line, dus niet echt hoopvol.
Waarschijnlijk zijn de prijzen te laag om echte service te verlenen. Anderzijds met vallen en opstaan leer je.

Samuel
28/07/03, 13:36
Origineel geplaatst door Benjamin
Tjah Benesol ligt nu zijn 2de dag op rij PLAT, de dag dervoor ook weer een halve dag. :(

En nog niet heel zolang gelede waren ze zelfs 2 weken offline! Alle data was weg en ze moesten alle accounts terug aanmaken. Maar nu komst het strafste, ik heb geen enkele mail ontvangen met verontschuldigingen!! Zeer slechte communicatie met de klanten! Merja waarschijnlijk als ge geld hebt zal dat wel anders zijn (dedicated servers) .


Sorry hoor, ze hebben misschien voordelige prijzen maar momenteel zijn ze niet meer aan te raden! Dus benesol, doe er iets aan! En laat uw klanten iets weten inplaats alles in de doofpot te duwen.

Geachte Heer ,

Alle klanten zijn verwittigd over deze geplande downtime . Indien u geen mail hebt gehad hoor ik graag iets van jou , zodat we dit probleem kunnen oplossen.

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

Benjamin
28/07/03, 14:29
Toch wel toevallig dat IK niets heb ontvange + 2 andere mensen die ik ken die ook bij benesol zijn niets hebbe ontvange. Natuurlijk als je de mails stuurt naar de adressen van de domeine kunne we ze niet ontvange omdat de mail server ook plat ligt gvd

Ahead-IT
28/07/03, 14:32
Origineel geplaatst door Benjamin
Natuurlijk als je de mails stuurt naar de adressen van de domeine kunne we ze niet ontvange omdat de mail server ook plat ligt gvd

Best grappig :)

Benjamin
28/07/03, 14:35
EN nog iets, als dit een geplande verhuis is (wat ik betwijfel, weer gewoon te laat uw rekeninge betaald) waarom verwittig je uw klante dan niet een paar dagen opvoorhand?? Ik neem aan dat je niet zomaar effe uw servers gaat verhuizen. Mits ge maar 1ne web server hebt, die de laatste keer ook al naar belgie is verhuisd.

joske
29/07/03, 00:52
Wat mij verontrust bij Benesol is de stabiliteit. De ene leverancier na de andere: gaande van de US, over Nederland en vervolgens België. Hoe kun je nu goede service verlenen als je overal in de wereld servertjes hebt staan. Niet te managen, dat hebben we de afgelopen dagen gezien. Misschien kan Benesol overal een betere prijs krijgen, maar zijn de klanten wel gevoelig voor een paar Euro minder? Hoe kun je service geven als de prijs te laag is? Op termijn is het niet mogelijk te overleven bij een te lage prijs.
Als ik Benesol was zou ik eens nadenken over een gezonde prijs (de opgegeven tarieven op deze website lijken mij dumpprijzen) waarbij service mogelijk is. Aan deze prijs is er geen cent aan te verdienen.
Een wijze raad: denk eens aan een stabiele leverancier waarmee je een lange termijn relatie aangaat dan het hoppen tussen van alles en nog wat.
Bovendien verkoop je je diensten in België: een land dat niet zo gevoelig is aan prijzen (zoals Nederland) en kwaliteit kan waarderen!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar realisme is wel op zijn plaats.

InstantXs
30/07/03, 20:12
Origineel geplaatst door Samuel


Wij hebben geen servers in Nederland . Enkel servers in Nederland , waar wij onze eigen administrators ter plaatse hebben , en servers in Belgie.


Die logica snap ik niet helemaal :S

dotnetjunkie
31/07/03, 02:46
Mooi, maar nog steeds geen testfiles!
Mensen hier willen geen woorden maar daden zien... :)

tom
31/07/03, 09:54
als je eens goed wilt lachen;

http://www.ilogic.be/index.php?page=news

:D

Benjamin
01/08/03, 21:08
en bij deze laat ik u weten dat benesol WEER EENS plat ligt. Waarschijnlijk zijn ze weer aan het verhuizen é :s

Benjamin
01/08/03, 21:46
gepland men klote, aan wie moet ik da navragen? bende knoeiers

Clearhosting
01/08/03, 21:47
Nog steeds down tijdje later al wat zijn jullie aan het doen dan ? Gewoon interesse hoor geen flame,


edit: sorry klok loopt hier anders :)

TomC
01/08/03, 22:22
Origineel geplaatst door Samuel


Lol , was gepland , alle klanten zijn gemailt ... vraag maar na

Hier is een klant van je... maar een mail!???

...ook bij de vorige downtime had ik geen mailtje gekregen en dan had ik gehoop dat er nadien een mailtje kwam met excuses voor het ongemak ofzo... MAAR i.p.v. dit te doen doe je gewoon alsof er niets gebeurd is en dan beginnen ze nog te liegen over die mailtjes!!!

Naar mijn zicht heeft Benjamin gelijk, het zijn knoeiers van eerste klas. Ok het kan zijn dat je eens problemen hebt met je servers maar sta dan niet te liegen zoals Pinokio.

Als ik niet beter zou weten, zou ik bijna denken dat er een bende bavianen een webservertje willen opzetten en steeds "per ongeluk" de server hebben doen crashen door er met hun bananen in te pulken.

Met vriendelijke groet,
Tom C, een tot hiertoe ontevreden klant.

Samuel
01/08/03, 22:56
Origineel geplaatst door Clearhosting
Nog steeds down tijdje later al wat zijn jullie aan het doen dan ? Gewoon interesse hoor geen flame,


edit: sorry klok loopt hier anders :)

We zijn aan het wachten totdat de ns server geherpoint zijn , dns server van dns.be word maar enkele keren per dag geherstart , server daarentegen is wel UP

tom
02/08/03, 00:09
dns heeft hun zones al herladen om 23u, maar nog geen spoor van benesol :)

tom@smith:~$ host ns1.benesol.be master.ns.dns.be
ns1.benesol.be A record currently not present at master.ns.dns.be
tom@smith:~$ host ns2.benesol.be master.ns.dns.be
ns2.benesol.be A record currently not present at master.ns.dns.be
tom@smith:~$

Ahead-IT
02/08/03, 00:29
Samuel post dat gewoon je IP

Samuel
02/08/03, 09:45
Origineel geplaatst door PCDOC
Samuel post dat gewoon je IP

Geachte ,

Hierbij een ip van één van onze servers

213.193.231.66

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

wimg
02/08/03, 10:58
Origineel geplaatst door Samuel

ok

213.193.231.66


Dat is duidelijk niet bij ion-ip, wel bij Trueserver.

Ahead-IT
02/08/03, 11:00
Origineel geplaatst door wimg



Dat is duidelijk niet bij ion-ip, wel bij Trueserver.

Inderdaad. Trueserver.bnix.net

cridea
02/08/03, 17:26
Het komt allemaal nogal rommelig over hoor...

Ik hoop dat het niet is wat het lijkt.

Trouwens, op benesol.be staan 2 servers genoemd, www1 en game1, houdt dat in dat jullie 2 servers hebben, zonee, waarom staat de rest niet vermeld?

Niet om te flamen hoor, maar hierboven zeg je meerdere servers te hebben, vroeg me af waarom dan juist die 2 vermeld staan en verder niets.

Samuel
02/08/03, 17:35
Origineel geplaatst door byh
Het komt allemaal nogal rommelig over hoor...

Ik hoop dat het niet is wat het lijkt.

Trouwens, op benesol.be staan 2 servers genoemd, www1 en game1, houdt dat in dat jullie 2 servers hebben, zonee, waarom staat de rest niet vermeld?

Niet om te flamen hoor, maar hierboven zeg je meerdere servers te hebben, vroeg me af waarom dan juist die 2 vermeld staan en verder niets.

Beste ,

Momenteel hebben wij voor BeNeSol zelf 3 servers : een game, web en sinds kort ook backupserver, maar daarboven nog een heel deel dedicated servers, die wij vanzelfsprekend niet allemaal op onze website gaan vernoemen.

Indien u nog vragen zou hebben, aarzel dan niet mij te contacteren

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

wimg
02/08/03, 17:46
Origineel geplaatst door Samuel
ons rack

Je hebt dus een rack met 3 servers daarin ? Of je zit met 3 servers samen met andere klanten van Trueserver ? Groot verschil voor het beheer en de access procedures voor je klanten...

Samuel
02/08/03, 17:47
Origineel geplaatst door wimg


Je hebt dus een rack met 3 servers daarin ? Of je zit met 3 servers samen met andere klanten van Trueserver ? Groot verschil voor het beheer en de access procedures voor je klanten...

Geachte,

Wij beschikken over een volledig rack, en daarbij ook nog 1/4 rack.

Indien u nog vragen zou hebben, aarzel dan niet ons te contacteren

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

tom
02/08/03, 18:25
full 10u rack u mean ;)

rootservices
03/08/03, 22:07
Origineel geplaatst door TomC


Hier is een klant van je... maar een mail!???

...ook bij de vorige downtime had ik geen mailtje gekregen en dan had ik gehoop dat er nadien een mailtje kwam met excuses voor het ongemak ofzo... MAAR i.p.v. dit te doen doe je gewoon alsof er niets gebeurd is en dan beginnen ze nog te liegen over die mailtjes!!!


Ik vraag me af welke SLA's Samuel garandeert...
Samuel?


Origineel geplaatst door TomC

Als ik niet beter zou weten, zou ik bijna denken dat er een bende bavianen een webservertje willen opzetten en steeds "per ongeluk" de server hebben doen crashen door er met hun bananen in te pulken.


lol :) Ik probeer het mij voor te stellen.

Benjamin
03/08/03, 22:21
Origineel geplaatst door rootservices


Ik vraag me af welke SLA's Samuel garandeert...
Samuel?


hmm die snap ik niet helemaal ;)

tom
03/08/03, 23:23
Origineel geplaatst door rootservices


Ik vraag me af welke SLA's Samuel garandeert...


Het woord SLA staat niet in hun woordenboek.

Als er een server crasht van je klant tijden de schooluren, wat ga je dan zeggen ?
meneer ik zal tijdens de speeltijd eens kijken? :)



Origineel geplaatst door Samuel

P.S: Nice stickerke , jammer dat er nog een rack voorkomt

moehi, errug stoer :)

Benjamin
04/08/03, 17:11
het zal wel noob overkomen maar wat betekent SLA?

Ahead-IT
04/08/03, 17:21
Origineel geplaatst door Benjamin
het zal wel noob overkomen maar wat betekent SLA?

Service Level Agreement dacht ik.
Je hebt verschillende SLA-levels, hoe hoger hoe meer support je hebt. Hangt af van bedrijf tot bedrijf.

Samuel
07/08/03, 13:46
Origineel geplaatst door tom


Het woord SLA staat niet in hun woordenboek.

Als er een server crasht van je klant tijden de schooluren, wat ga je dan zeggen ?
meneer ik zal tijdens de speeltijd eens kijken? :)




moehi, errug stoer :)

Geachte Heer ,

Hoe komt u bij de schooluren . Ikzelf ben 23, en hou me voltijds bezig met BeNeSol .

Ik zou het apprecieren dat u zich eerst informeerd voordat u zulke uitspraken doet.

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

Samuel
07/08/03, 14:08
Origineel geplaatst door TomC


Hier is een klant van je... maar een mail!???

...ook bij de vorige downtime had ik geen mailtje gekregen en dan had ik gehoop dat er nadien een mailtje kwam met excuses voor het ongemak ofzo... MAAR i.p.v. dit te doen doe je gewoon alsof er niets gebeurd is en dan beginnen ze nog te liegen over die mailtjes!!!

Naar mijn zicht heeft Benjamin gelijk, het zijn knoeiers van eerste klas. Ok het kan zijn dat je eens problemen hebt met je servers maar sta dan niet te liegen zoals Pinokio.

Als ik niet beter zou weten, zou ik bijna denken dat er een bende bavianen een webservertje willen opzetten en steeds "per ongeluk" de server hebben doen crashen door er met hun bananen in te pulken.

Met vriendelijke groet,
Tom C, een tot hiertoe ontevreden klant.

Geachte Heer ,

Ik heb even nagekeken waarom jij de mail niet zou gekregen hebben, maar vind geen enkele reden . De mail is verstuurd geweest naar uw emailadres op filesrv.net , en we hebben hier een afleverrapport van gekregen. Volgens mij moet u de mail werkelijk gekregen hebben. Mag ik u vragen om nog even na te kijken of u de mail toch niet gekregen hebt, en zoniet , of u dan contact zou willen opnemen met mij of één van onze andere medewerkers op admins@benesol.be , zodat wij dit probleem kunnen oplossen om verdere problemen in de toekomst te voorkomen

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

Samuel
07/08/03, 14:21
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Mooi, maar nog steeds geen testfiles!
Mensen hier willen geen woorden maar daden zien... :)

Geachte ,

Eerst en vooral wens ik mij te excuseren voor het lange wachten . Hierbij vind u het adres voor de testfile :

http://www.benesol.be/network/10mb.bin

Indien u nog vragen zou hebben, aarzel dan niet mij of één van onze andere medewerkers te contacteren

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

tom
08/08/03, 05:09
een traceroute naar www.benesol.be geeft trueserver weer en je bied rackspace bij ion-ip aan?

Benjamin
08/08/03, 07:31
Ze hosten hun website bij een andere firma omdat ze hun eigen netwerk niet vertrouwen. ;)

Samuel
08/08/03, 10:22
Origineel geplaatst door tom
een traceroute naar www.benesol.be geeft trueserver weer en je bied rackspace bij ion-ip aan?

Geachte Heer ,

Het gaat hier wel degelijk over Colocation bij Interxion

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

Samuel
08/08/03, 10:25
Origineel geplaatst door Benjamin
Ze hosten hun website bij een andere firma omdat ze hun eigen netwerk niet vertrouwen. ;)

Geachte Heer ,

Onze website is wel degelijk op onze server gehost

Bezig met het traceren van de route naar www.benesol.Be [213.193.231.77]
via maximaal 30 hops:

1 32 ms 19 ms 20 ms D5E09101.kabel.telenet.be [213.224.145.1]
2 14 ms 5 ms 5 ms 10.32.38.129
3 16 ms 4 ms 5 ms 10.31.0.217
4 13 ms 4 ms 5 ms D5E0FD51.kabel.telenet.be [213.224.253.81]
5 12 ms 4 ms 5 ms 213.224.126.170
6 14 ms 5 ms 10 ms trueserver.bnix.net [194.53.172.100]
7 11 ms 10 ms 11 ms web1.benesol.be [213.193.231.77]

Indien u nogmaals commentaar geeft, mag ik dan vragen eerst alles eens na te checken voor u zomaar dingen begint uit te kramen

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions

Samuel
08/08/03, 14:45
Origineel geplaatst door PCDOC


Service Level Agreement dacht ik.
Je hebt verschillende SLA-levels, hoe hoger hoe meer support je hebt. Hangt af van bedrijf tot bedrijf.

Geachte Heer ,

BeNeSol bied bij colocation een uptime garantee van 99,80% Op jaarbasis . Bij problemen is er steeds iemand van onze medewerkers te bereiken ( 24/7 ) . Ook is toegang tot het datacenter 24/7 mogelijk.

Indien u nog vragen zou hebben, aarzel dan niet om mij , of één van onze andere medewerkers te contacteren

Met Vriendelijke Groeten,

Daan De Wever
Belgian Network Solutions