PDA

Bekijk Volledige Versie : Persoonsdomein vraag



Herbert
25/07/03, 21:49
Mijn achternaam zit ergens in een domein databank en ik kan hem krijgen voor 250 euro.
Is er een mogelijkheid om dit domein tegen normale kosten te claimen?
Momenteel is de houder VIP Internet, zij hebben duizenden namen geregistreerd waar ze niks mee doen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Web123.nl
26/07/03, 14:07
Dat kun je wel schudden denk ik. Je kunt het wellicht via de SIDN proberen, dan geef je aan op welke grond jij wel recht hebt op dat domein en op welke grond de huidige houder dat niet heeft (doet er niets mee, enz. enz.)

Mijn voornaam rudi.nl en vele andere namen zijn ook door "een of ander Gelderse Beheer BV" geregistreerd. Die willen enkel voor een smap geld hier afstand van doen.

Herbert
30/07/03, 17:15
Hoi Rudi,
Bedankt voor het antwoord ik zal het eens verder gaan uitspitten.

phxzy
19/02/04, 15:15
Vip & Gelders Beheer zijn van dezelfde bedrijf..
en ze hebben er nog 2 blixem en nog een andere maar die weet ik zo niet meer. Ik heb daar toen stage gelopen...

TMourik
19/02/04, 17:07
aan zulke bedrijven heb ik toch zo'n hekel :(

kijk dat men goede domeinen pakt, oke.. maar domeinen als namen van personen... sorry hoor

maar ja, dat is handel :)

Gerrit
20/02/04, 01:55
Ik denk dat dit wel degelijk kan. Een acteur zag z'n naam met de .com extentie ooit geregistreerd door iemand die het aan veel geld wou verkopen. De acteur schakelde het gerecht in en kreeg z'n domein tegen normale prijs, omdat de rechter oordeelde dat enkel een persoon die een bepaalde naam heeft die naam hoort te bezitten.

heet je dus Koen Janssens en iemand anders registreert koenjanssens.com, dan kan je een precedent aanvragen en claimen dat enkel die echt Koen Janssens heet recht heeft op dat domein.

anders zou 't simpel zijn : telefoonboek openslaan, willekeurig wat namen registreren en dan verkopen aan die mensen tegen woekerprijzen :)

phxzy
20/02/04, 12:22
mmm, de eigenaar van de hele reutemeteut kreeg van rechtzaken van mensen die dit ook probeerden, maar hij won de rechtzaak meestal wel.

Gerrit
20/02/04, 13:55
als ene Kurt Willems de domeinnaam wimjanssen.nl registreert en hij heeft niemand in z'n vriendenkring die zo heet, dan kan je er donder op zeggen dat hij geregistreerd heeft met als slechte bedoelingen. En dat kan je voor een rechtbank aanvechten.