PDA

Bekijk Volledige Versie : .com domeinnaam verhuizen



onbekend
25/07/03, 12:57
Hallo,

Ik wil een .com domeinnaam gaan verhuizen van de ene provider naar een andere provider, maar hoe gaat dit nou precies te werk.

Ik krijg hier verschillende verhalen over te horen van zowel mijn oude provider als van de nieuwe provider.

De nieuwe provider zegt dat de oude provider de opdracht moet opgeven om te verhuizen en de oude provider zegt nou juist dat de nieuwe provider een opdracht moet geven tot verhuizen en dat ik dan een e-mail zou krijgen die ik moet bevestigen zodat de domeinnaam verhuisd kan worden.

Wie heeft er nou gelijk.

De oude provider of de nieuwe provider.

Gaarne hoop ik een reactie te krijgen.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt.

.com naam

exploder
25/07/03, 13:51
De oude provider heeft gelijk. De nieuwe provider moet de verhuizing in gang zetten. En dan ontvang jij inderdaad daar een mailtje over die je moet bevestigen om het geheel te verhuizen.

m@rcel
25/07/03, 15:13
Het ligt eraan hoe de nieuwe provider de naam gaat verhuizen. Stel dat de oude provider de naam bij bijvoorbeeld Joker/Enom heeft geregistreerd, moet deze eerst aangeven bij Joker/Enom dat de naam verhuisd mag gaan worden.

exploder
25/07/03, 15:47
Ja ok, je oude provider moet even zorgen dat het domain niet gelocked staat.

ric0
25/07/03, 16:13
Het hangt er helemaal vanaf waar het domein geregisteerd is, wat de exacte manier van handelen is.

Maar over het algemeen moet de nieuwe provider dit aanvragen.

m@rcel
25/07/03, 17:44
Samengevat: De oude provider zorgt ervoor dat de boel niet gelocked staat, en de nieuwe provider verzorgt de volledige verhuizing :)

Holger
25/07/03, 23:55
aks het domein gelockt staat krijgt de oude en de nieuwe provider er wel bericht van dat het gelockt staat.

stap 1 klant zegt het domein te willen verhuizen.
stap 2 oude provider haalt de eventuele lock weg
stap 3 nieuwe provider vraagt aan