PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische Reseller



FSCJasper
24/07/03, 19:49
Ik heb nog een vraag over btw+reselling ( Topic btw nummer 537);
Ik heb sinds kort een reselleraccount bij een Belgische leverancier. Betekent dat dat ik 19% of 21% moet vragen aan de klanten?
(edit)

joske
24/07/03, 19:58
In welk land zit je?
Wanuit welk land stuur je de rekening?
Joske

4uhosting
24/07/03, 20:07
Ervanuit gaande dat je in Nederland gevestigd bent MOET je gewoon 19% BTW vragen aan je nederlandse klanten.
Voor buitenlandse klanten is de BTW verlegd, je hoeft dus geen BTW te betalen aan je belgische leverancier.

Wat bedoel je met "wat zou jij in jouw geval doen?"

FSCJasper
25/07/03, 11:56
Laat dat "in jouw geval" maar zitten;). Bedankt voor je opmerking.

joske
25/07/03, 12:22
Als je in Nederland zit inderdaad 19% BTW aanrekenen. Begische leverancier zal je echter wel 21% BTW aanrekenen omdat de dienst geleverd wordt in België. Deze 21% kun je echter wel terughalen bij de Nederlandse fiscus.
Heb je geen boekhouder?

FSCJasper
25/07/03, 12:23
Nee,nog niet en zal ook nog wel niet komen.

FSCJasper
27/07/03, 12:40
Dus eigenlijk moet ik dus in totaal 40% btw betalen voor nemen van een pakket bij een belgische leverancier?

4uhosting
27/07/03, 12:52
Origineel geplaatst door FSCJasper
Dus eigenlijk moet ik dus in totaal 40% btw betalen voor nemen van een pakket bij een belgische leverancier?

nee, hoe kom je daar bij??

Grumpy
27/07/03, 13:05
Origineel geplaatst door joske
Als je in Nederland zit inderdaad 19% BTW aanrekenen. Begische leverancier zal je echter wel 21% BTW aanrekenen omdat de dienst geleverd wordt in België. Deze 21% kun je echter wel terughalen bij de Nederlandse fiscus.
Heb je geen boekhouder?
Door dit :).
En volgens mij klopt het niet. De Belgische leverancier zal geen 21% aanrekenen.

4uhosting
27/07/03, 14:26
Origineel geplaatst door Grumpy

Door dit :).
En volgens mij klopt het niet. De Belgische leverancier zal geen 21% aanrekenen.


Volgens mij ook niet, wij laten .be registraties doen door een partner in belgie en deze rekent ons ook geen BTW.

waarom zou het dan anders zijn bij een resellerpakket, de "koper" bevindt zich voor degene die de factuur maakt in het buitenland en dus is de BTW mijn inziens verlegd.

of heb ik het nu fout

FSCJasper
27/07/03, 19:33
Dus eigenlijk ben ik mijn belgische leverancier geen btw schuldig?

joske
27/07/03, 22:27
Totaal oneens met bovenstaande.
De "dienst" wordt in België geleverd, dus is BTW verschuldigd. Indien goederen verstuurd worden van België naar Nederland geldt 0%.

Als je echter je Belgische reseller zover kunt krijgen om aan 0% BTW te factureren dan loop je weinig risico. Bij een BTW controle zal de leverancier voor foute aangifte moeten opdraaien + boete.

Als het om kleine bedragen gaat zou ik me geen zorgen maken.

han_be
03/08/03, 14:16
Als je een geldig Nederlands btw nummer kan geven hoeft het Belgische bedrijf geen BTW aan te rekenen. Aan Nederlandse particulieren wel. Hetzelfde geldt trouwens voor handel tussen alle landen van de EU. Waar de dienst wordt geleverd is enkel van belang bij handel tussen niet-EU landen.