PDA

Bekijk Volledige Versie : GEZ :webhosting voor meerdere sites onder 1 hosting account



Anoniem
24/07/03, 18:29
Ik heb momenteel meerdere sites in mijn root, die ik via een config schermpje kan beheren. Zodoende heb ik dus 1 (wat grotere) account, maar wel meerdere domeinnamen. Eehter ik ben momenteel niet tevreden met mijn huidige host en ik wel het idee dat het beter kan.

Kortom ik zoek:
- een pakket met een rootmap met daarin mijn diverse sites
- PHP mysql ondersteuning
- eventueel de mogelijkheid om custom extenties voor php te gebruiken
- redelijk wat ruimte (50 MB of meer) welke eenvoudig uitbreidbaar is (niet dat ik continu van pakket naar pakket moet hoppen)
- bandbreedte dat in verhouding staat met de geboden ruimte
- niet verplicht uitbreiden naar een nieuwpakket, maar per benodigd onderdeel kunnen uitbreiden.

Daarnaast vind ik een adminscherm (h-sphere, ensim) belangrijk, hiervanuit zou ik graag alle sites willen kunnen beheren (emailadressen (pop3 en forwarder), domeinen actief/ inactief maken, subdomeinen aanmaken, mysql dbs aanmaken (en users hiervoor), beveiligde directories aanmaken.

mvdgeijn
24/07/03, 18:37
bHosted.nl kan je b.v. een 200Mb account aanbieden, waarin je 4 domeinen kan plaatsen, 4 MySQL databases en 2Gb dataverkeer per maand. Dit zou je 96 euro per jaar kosten, excl. BTW en excl. eventuele domeinregistratie. Grotere pakketten zijn natuurlijk ook mogelijk.

Anoniem
24/07/03, 18:46
Origineel geplaatst door mvdgeijn
bHosted.nl kan je b.v. een 200Mb account aanbieden, waarin je 4 domeinen kan plaatsen, 4 MySQL databases en 2Gb dataverkeer per maand. Dit zou je 96 euro per jaar kosten, excl. BTW en excl. eventuele domeinregistratie. Grotere pakketten zijn natuurlijk ook mogelijk. hoe uitbreidbaar zijn de onderdelen? En welk config scherm gebruiken jullie (custom made of een ander?)

mvdgeijn
24/07/03, 18:51
Als je kan aangeven welke onderdelen je eventueel wilt uitbreiden, dan kan ik je daar een beter antwoord op geven.

Wat betreft het control panel: dat is custom made. Moet eerlijkheids halve zeggen dat er nog niet alle functionaliteit in zit die we er in willen hebben, maar er wordt hard aan gewerkt.

Anoniem
24/07/03, 18:56
Origineel geplaatst door mvdgeijn
Als je kan aangeven welke onderdelen je eventueel wilt uitbreiden, dan kan ik je daar een beter antwoord op geven.

Wat betreft het control panel: dat is custom made. Moet eerlijkheids halve zeggen dat er nog niet alle functionaliteit in zit die we er in willen hebben, maar er wordt hard aan gewerkt. mysql dbs, webspace en traffic.

R. van Boxtel
24/07/03, 18:56
Schijfruimte: 250 MB
Dataverkeer p/maand: 2500 MB
POP3 email: onbeperkt
Mysql databases: onbeperkt
Accounts aanmaken: onbeperkt

Control panel: Plesk

€ 12,50 per maand of € 125,00 per jaar.

mvdgeijn
24/07/03, 19:03
'n Aantal MySQL databases extra is geen probleem, zolang het maar in verhouding staat tot het aantal domeinen dat in het pakket zit.

Space zal meer dan genoeg zijn: bij het pakket voor 4 domeinen heb je al:
- 200Mb ruimte
- 2Gb dataverkeer per maand
- 96 euro per jaar

Wat betreft traffic kan je naar het volgende pakket:
- 8 domeinen
- 400Mb ruimtme
- 4GB dataverkeer per maand
- 192 euro per jaar

Of extra dataverkeer bijkopen:
- 1Gb
- 30 euro per jaar / 2.50 euro per maand

Nogmaals: prijzen zijn excl. BTW en excl. domeinregistraties.

Anoniem
24/07/03, 19:17
Origineel geplaatst door R. van Boxtel
Schijfruimte: 250 MB
Dataverkeer p/maand: 2500 MB
POP3 email: onbeperkt
Mysql databases: onbeperkt
Accounts aanmaken: onbeperkt

Control panel: Plesk

€ 12,50 per maand of € 125,00 per jaar. onbeperkt klinkt altijd eng ;) in hoeverre is het inbeperkt?

Deimos
24/07/03, 19:17
Vectoris, zou u wellicht een indicatie kunnen geven van het aantal pop-accounts, sql databases en FTP gebruikers?

Anoniem
24/07/03, 19:18
Origineel geplaatst door mvdgeijn


Nogmaals: prijzen zijn excl. BTW en excl. domeinregistraties. [/B]ook exclusief de jaarlijkse kosten van de domeinen? (vermoed van wel en zoja wat zijn daar de kosten van :)).

mvdgeijn
24/07/03, 19:19
.nl: 12 euro per jaar / 12 euro eenmalig
.be: 15 euro per jaar/ 15 euro eenmalig

Helaas kan nog geen .com e.d. aangeboden worden. Er wordt nog druk gezocht naar een goed reseller account.

Anoniem
24/07/03, 19:19
Origineel geplaatst door Deimos
Vectoris, zou u wellicht een indicatie kunnen geven van het aantal pop-accounts, sql databases en FTP gebruikers?
Zegt u maar je hoor ;)

Aantal pop accounts: 1-10
MySQL databases: 7-10
FTP gebruikers: 2-5

zo ziet het er iig uit voor de eerste 4 maanden :).

R. van Boxtel
24/07/03, 19:32
Origineel geplaatst door vectoris
onbeperkt klinkt altijd eng ;) in hoeverre is het inbeperkt?

Onbeperkt tot dat de server het begeeft.

Anoniem
24/07/03, 19:35
Origineel geplaatst door R. van Boxtel


Onbeperkt tot dat de server het begeeft. en staan er dan meerdere onbeperkte accounts op dezelfde server zodat de server het misschien wat sneller begeeft ;)

R. van Boxtel
24/07/03, 19:36
Ik bedoel maar te zeggen, zonder limiet.

Anoniem
24/07/03, 19:38
Origineel geplaatst door R. van Boxtel
Ik bedoel maar te zeggen, zonder limiet. zoiets hoopte ik al :). (maar toch even testen :)).

Deimos
24/07/03, 19:39
- 150MB webruimte
- 2500MB dataverkeer per maand
- 15 FTP accounts
- 15 POP accounts
- 15 Subdomeinen
- 5 MySQL databases
- Zelf ontwikkeld Control Panel, demo op aanvraag.
- Maximaal 5 domeinnamen uitbreinding in overleg.
- 120 euro per jaar. Bij betaling per jaar gratis 1 domeinnaam registratie/verhuizing naar keuze(nl / com /net /org). Bij betaling per half-jaar geen gratis domeinnaam. (prijzen Excl. 19% BTW)

ServerLocatie: Amsterdam, Netholding netwerk.

Connectix
24/07/03, 20:32
Schijfruimte: 250 MB
Dataverkeer p/maand: 2500 MB
POP3 email: onbeperkt
Mysql databases: onbeperkt
Accounts aanmaken: onbeperkt

Control panel: Direct Admin

Server : In Usa
€ 7.75 per maand




;) dus zonder limiet

Anoniem
24/07/03, 23:06
hej de laatste post brengt nog wel iets interessants aan het licht :)

Waar staan de servers van de personen die al gereageerd hebben?

R. van Boxtel
24/07/03, 23:08
Nederland, Rotterdam

Connectix
24/07/03, 23:11
Usa er kan ook voor onze nederlandse server gekozen worden maaris wel duurder

mvdgeijn
24/07/03, 23:21
Kijk goed na dat je ook meerdere domeinen onder kan brengen binnen 1 account. Dat was volgens mij ook 1 van je eisen. Die is niet echt standaard.

Nog een kleine aanvulling: Bij bHosted.nl krijg je bij ieder (sub-)domein ook netjes aparte statistieken.

De server staat overigens in Nederland. Bij Telecity om precies te zijn.

Succes bij het maken van de keuze.

Anoniem
25/07/03, 08:23
Origineel geplaatst door mvdgeijn
Kijk goed na dat je ook meerdere domeinen onder kan brengen binnen 1 account. Dat was volgens mij ook 1 van je eisen. Die is niet echt standaard.
Dat weet ik :) vandaar dat ik er ook zo expliciet naar vroeg :). Ik denk/ hoop dat iedereen die hier gereageerd heeft hier wel rekening meegehouden heeft.

host3000
25/07/03, 10:51
Eerder heb ik in een ander topic het volgende aanbod gedaan:

200MB schijfruimte
15GB traffic, locatie Rotterdam
eigen ip
CPanel/WHM (met MySQL enz)
pop mailboxen en databases naar eigen wens (de ervaring leert dat je altijd genoeg hebt)
meerdere domeinen is mogelijk (dit is eigenlijk een resellerpakket, dus je kan alle mogelijke combinaties van domeinen en accounts maken)

domeinregistraties:
.nl/.be/.com./org/.net/.biz per jaar € 12,50 excl btw geen eenmalige kosten.

Indien gewenst kan ik iets aan de prijs doen als je minder traffic wenst, maar met dit pakket kan je behoorlijk groeien.

Voor dit pakket € 15,- excl btw per maand, geen setup kosten. Deze prijs geldt alleen bij voorintekenen. Bij een contractduur van een half jaar krijg je bij intekenen vóór 8-8-2003 één maand gratis.

Anoniem
25/07/03, 12:25
Origineel geplaatst door host3000
Eerder heb ik in een ander topic het volgende aanbod gedaan:

200MB schijfruimte
15GB traffic, locatie Rotterdam
eigen ip
CPanel/WHM (met MySQL enz)
pop mailboxen en databases naar eigen wens (de ervaring leert dat je altijd genoeg hebt)
meerdere domeinen is mogelijk (dit is eigenlijk een resellerpakket, dus je kan alle mogelijke combinaties van domeinen en accounts maken)

domeinregistraties:
.nl/.be/.com./org/.net/.biz per jaar € 12,50 excl btw geen eenmalige kosten.

Indien gewenst kan ik iets aan de prijs doen als je minder traffic wenst, maar met dit pakket kan je behoorlijk groeien.

Voor dit pakket € 15,- excl btw per maand, geen setup kosten. Deze prijs geldt alleen bij voorintekenen. Bij een contractduur van een half jaar krijg je bij intekenen vóór 8-8-2003 één maand gratis. is 15 GB traffic is dat per maand of per jaar?

host3000
25/07/03, 18:25
Origineel geplaatst door vectoris
is 15 GB traffic is dat per maand of per jaar?
Per maand

Anoniem
27/07/03, 22:53
Ik zal over een paar maanden contact op nemen met de degenen die hier gereageerd hebben, want dan loopt mijn contract pas echt af :). Bedankt voor alle info.