PDA

Bekijk Volledige Versie : beslaglegging op HG-Hosting (incl. domeinnamen) door Fast-IS



ernest
24/07/03, 16:55
Onderstaand 3 e-mailtjes, over-en-weer, tussen Fast-IS en mij betreffende HG-Hosting.
Ik ben beide toko's nu behoorlijk zat en aan mij zullen ze weinig plezier meer beleven (behalve dan voor de rechter)

Als waarschuwing (mogelijk kunnen klanten van HG/Fast-IS hun domeinen of namen nog redden) plaats ik hier de e-mailtjes. Draw your own conclusion......
(om het te kunnen volgen raad ik geïnteresseerden aan even kennis te nemen van de eerdere 2 of 3 threads betreffende HG-Hosting/Fast-IS)

En dan nu lekker op vakantie! Hoop dat mijn DNS-updates hun werk doen tijdens mijn afwezigheid

groeten
Ernest

-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: donderdag 24 juli 2003 9:54
Aan: e.groot@fast-is.nl
Onderwerp: HG-hosting eruit?

Elwin,

Ik vroeg me af: ligt de HG-hosting server er nu definitief uit? Of is er sprake van een tijdelijke storing.....

En verder zou ik willen aangeven dat ik (en ook de andere klanten) het *zeer* op prijs zouden stellen wanneer jullie een definitieve 'stekker-eruit'-actie tijdig aan de klanten zouden willen melden, i.v.m. het kunnen plannen van een overstap.

----- Original Message -----
From: Elwin de Groot - Fast Internet Services
Sent: Thursday, July 24, 2003 2:24 PM
Subject: RE: HG-hosting eruit?


Ernest,



Er zijn inderdaad problemen met HG-Hosting welke waarschijnlijk de richting op gaan van een rechtszaak. De server zal dus waarschijnlijk niet meer online komen en de nacht van donderdag 24 juli 2003 op vrijdag 25 juli ’03 zal er beslag worden gelegd op alle .nl domeinen van HG-Hosting.



Wij hebben geen e-mails van iedere klant van HG-Hosting en is het dus voor ons onmogelijk om deze klanten op de hoogte te stellen.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: donderdag 24 juli 2003 15:51
Aan: e.groot@fast-is.nl
Onderwerp: HG-hosting eruit?


Elwin,

Waarom is www.hg-hosting.com nog wèl online? Of heeft Holger die tijdig naar een andere server verhuist?
Ik hoop dat jullie beseffen dat jullie het conflict met HG-Hosting op deze manier over de hoofden van jullie EIGEN ('overgedragen' Fast-IS-klanten) uitvechten!!!! Jullie hebben geen e-mail van elke klant, maar toch in ieder geval van dit deel van de klanten. Het laatste wat ik van je hoorde was "de server blijft tijdelijk online totdat de problemen definitief opgelost zijn". Is dit de definitieve 'oplossing', zodat nu plotseling de stekker eruit kan??????

Ik vind jullie houding ten opzichte van jullie eigen (ex)klanten (waarmee ik niet HG-Hosting bedoel, maar de 'eindgebruikers') ronduit bot en onverschillig, en ik wil je bij deze overduidelijk laten weten dat ik *nooit en te nimmer* nog met Fast-IS in zee zal gaan, ook niet voor 'vervolghosting' zoals ik dat eerst nog serieus openliet. Jullie hebben het wat mij betreft goed verbruid!
Ik zal aan eenieder die het weten wil (inclusief alle relevante forums op internet) de hele gang van zaken duidelijk maken. Dit gaat alle e-mailtjes over en weer omvatten, inclusief de e-mailtjes van aanmelding bij fast-IS, de overgang naar HG-hosting, jullie reacties op mijn kritiek op de gang van zaken ("Ernest, jij bent nou een HG-klant, ik vind het raar dat je nou nog zeurt, dan had je maar paar maanden geleden moeten klagen etc etc"), jullie reacties in een aantal forums op internet.... Er zal geen woord gelogen bij zijn, alleen maar en uitsluitend e-mails en mijn commentaar daarop. Ik denk niet dat dat mals gaat uitpakken voor jullie. Moge de lezers zelf gaan beoordelen.

Ik sta op het punt 2 weken op vakantie te gaan, maar ik sluit niet uit dat jullie er binnenkort nog een rechtzaak bijkrijgen! Het procesgeld kan me niet zoveel schelen (en heb ik gelukkig genoeg tegenwoordig), en een aantal klanten steunt me, zowel financiëel als juridisch. Het gaat mij om het aloude 'principe'.
Wat ik ga eisen weet ik nog niet precies, en heb nu geen zin om me in juridische taal te verdiepen, maar het zal in ieder geval de proceskosten omvatten, kosten voor vervangende hosting, en een schadevergoeding voor alle extra moeite en kosten die dit verhaal met zich meebrengt.

Web123.nl
24/07/03, 21:04
Het lijkt mij niet mogelijk om beslag te leggen op een .nl domeinnaam. Een provider is slechts deelnemer en geen eigenaar, zo is de houder ook geen eigenaar, maar ... houder!

Ongeacht wat ze daar allemaal van plan zijn, kun je je domeinnaam altijd nog verhuizen naar een andere provider!

Dillard
25/07/03, 01:38
En zeker niet op .nl domeinen van klanten van HG. Immers, de houder is bevoegd te tekenen voor verhuizing en staat buiten deze kwestie tussen HG en Fast-IS.

Dus: verhuis je domeinnaam zsm naar een andere aanbieder en misschien willen de jongens van Fast-IS zo sportief zijn om de server tijdelijk up te brengen (en bv. apache afschieten, dus alleen FTP-verkeer toestaan) zodat de gedupeerde klanten hun bestanden eraf kunnen halen ....

cridea
25/07/03, 11:51
fast-is zal misschien in z'n recht staan, maar of dit nou de beste keus is qua reputatie enzo... ik vraag het me af.

patrickschrandt
25/07/03, 12:53
Ik vind het allemaal diep triest dit heb ik via een e-mail laten blijken aan een hondertal mensen niet op een al te subtiele manier maar ja dat lokt deze situatie wel uit.

InstantXs
25/07/03, 13:06
ik vraag me af wat het aandeel van colinks in dit verhaal is.. want dat zie ik in de whois staan..
colinks ligt trouwens ook lekker plat te wezen..

Holger
25/07/03, 13:28
Fast-is beslag leggen op .nl domein namen?
Dit zijn domein namen van klanten en niet van hg-hosting of fast-is.

Ik heb alle accounts verhuisd naar een andere server aangezien fast-is niet 100% spoort.

ik hoor nu voor het eerst dat de server defenetief uit zou gaan ik hoor hier zelf helemaal niks van net als de eerste keer ik heb nooit herrineringen gehad of dergelijken ik hoor van anderen dat de server uitgaat en om wat voor bedragen het zogenaamd gaat. Ik heb al een advocaat ingeschakeld.

Aan alle klanten zou ik adviseren een sidn te mailen dat fast-is hun domeins blokeerd. op onze server werkt alles kunnen de klanten ook testen door www.hg-hosting.com/~hunloginnaam te typen in de dns staan alle domein namen goed dus dit is puur de zaak verzieken van fast-is uit ik heb me advocaat reeds ingeschakeld.

Als u klant bent van hg-hosting en u domein werkt niet graag even contact opnemen met mij info@hg-hosting.com of via telefoon 00492822976113 liefst via mail maar kan ook via telefoon.

Ik zal nu ook meteen bezig gaan aan een rondmail voor nadere informatie.

Moch u domein naam nog op naam van fast-is staan van tijden voor 29 jan 2003 neem dan met spoed contact op met sidn.

Wat fast-is doet kan echt niet en hun zeggen niet de klanten te kunnen infomeren maar ze zouden wel mij kunnen infomeren zou ik toch wel mogen verwachten als klant van hun en blijkbaar nog de grootste klant ook. aangezien mijn mrtg stats gelijk waren aan hun netwerk stats wat er op duid dat ze of de boel zitten op te lichten of niks voor stellen.

Met vriendelijke groet,

Holger Gundlach

Booster
28/07/03, 02:11
Origineel geplaatst door InstantXs
ik vraag me af wat het aandeel van colinks in dit verhaal is.. want dat zie ik in de whois staan..
colinks ligt trouwens ook lekker plat te wezen..
Mh ik bekijk zojuist de whois van hg-hosting.com, maar daarin zie ik niets staan van Colinks. Wat bedoel je precies?

M-BahZ
28/07/03, 02:41
Misschien dat hij hg-hosting.nl bedoelde ?
Of de whois van colinks.com ?

En hg-hosting host nu toch als ik mij niet vergis bij Colinks.

Booster
28/07/03, 02:44
hg-hosting.nl ; aha, deze is geregistreerd door linkup, wat nu colinks heet. Alleen ik geloof niet dat dat er verder wat mee te maken heeft ;)

Holger
10/08/03, 10:02
Hg-Hosting.nl heb ik een paar manden geleden laten registreren door linkup/colinks en verder nog niks mee gedaan. Dus heeft niks met eigenaar of wat dan ook te magen is alleen nog formeel dat hij op mijn naam gezet moet worden.

Web123.nl
10/08/03, 19:34
Moch u domein naam nog op naam van fast-is staan van tijden voor 29 jan 2003 neem dan met spoed contact op met sidn.

Ehrm? Dat heeft geen zin. Als Fast-is houder is, zal de SIDN niets voor de klant kunnen doen. Maar dat wist je toch ook wel?

PimEffting
11/08/03, 18:33
Graag wijs ik ernest er even op dat E-mails onder briefgeheim vallen en dat hij derhalve de wet breekt door het hier te plaatsen.

Vervolgens kan hem smaad/laster ten laste worden gelegd....dus ik zou maar uitkijken met dit soort dingen

host3000
11/08/03, 18:52
Origineel geplaatst door Unexplained
Graag wijs ik ernest er even op dat E-mails onder briefgeheim vallen en dat hij derhalve de wet breekt door het hier te plaatsen.

Vervolgens kan hem smaad/laster ten laste worden gelegd....dus ik zou maar uitkijken met dit soort dingen
Laten we nu geen dingen roepen waar we geen verstand van hebben. Briefgeheim gaat over iets anders dan de openbaring door iemand die geadresseerde is.

ernest
26/08/03, 14:13
Graag wijs ik ernest er even op dat E-mails onder briefgeheim vallen en dat hij derhalve de wet breekt door het hier te plaatsen.

Vervolgens kan hem smaad/laster ten laste worden gelegd....dus ik zou maar uitkijken met dit soort dingen

Unexplained: je hebt werkelijk totaal geen idee waar je het over hebt.

Zoals Host3000 terecht opmerkt gaat briefgeheim over het -zonder toestemming van één der partijen- lezen van communicatie door anderen dan verzender of ontvager. Dus een mailprovider mag bijvoorbeeld niet de mailtjes waar hij niks mee te maken heeft lezen.
Openbaarmaking van privé correspondentie is een recht dat eenieder heeft, tenzij 1 der partijen nadrukkelijk aangeeft dat er sprake is van vertrouwelijke communicatie, of wanneer dat uit de aard of omstandigheden overduidelijk blijkt.
Als jouw garagebedrijf jou in een brief een 'domme klagende zeurpiet' zou noemen mag je die brief laten zien aan wie je maar wilt.

Verder omvat het begrip 'smaad' in de wet een aantal elementen, die ALLEMAAL vervuld moeten zijn wil er daadwerkelijk sprake zijn van strafbaar handelen.

artikel 261 Wetboek van Strafrecht noemt

1 opzet,
2 aanranding van iemands eer en goede naam,
3 (door) telastelegging van een bepaald feit,
4 met het doel om daaraan ruchtbaarheid te geven.

Mijn berichtje voeldoet alleen aan het element (4) 'ruchtbaarheid geven'.... maar ja, daaraan voldoet ieder berichtje op dit forum :)

Ik heb géén (1)opzet tot (2)aanranding van HG-Hosting/Fast-IS's goede naam, en ik leg ze géén (3) feit ten laste. Het enige wat ik doe is mijn ervaringen (LETTERLIJK verwoord in de vorm van e-mail correspondentie) met de bewuste webhoster openbaar maken. Integendeel: ik roep de lezer zelfs nadrukkelijk op om ZELF zijn oordeel te vellen over de gang van zaken!
Dat de bewuste hosting-providers daardoor wellicht in een minder goed daglicht zullen vallen bij enkele lezers, is volledig voor rekening van de betreffende lezers.

Eén van de redenen dat ik besloot een en ander aan communicatie openbaar te maken is dat ik al lange tijd 'onvolledig' geinformeerd word door HG-Hosting en Fast-IS. Ook heb ik partijen vaak en langdurig de mogelijkheid geboden om met een oplossing te komen. Door flink te bijten en slaan (in privé correspondentie, die ik tot op heden voor mezelf heb gehouden en vermoedelijk zal houden) is er wel één en ander boven water gekomen. Wat me daarbij verder opviel (door contact met mede-gedupeerden) is dat ik steeds de enige van alle klanten was die (waarschijnlijk door mijn gedram via e-mail) op de hoogte werd gebracht van de omstandigheden; de overige klanten kregen (voor zover ik kan nagaan) zelden of nooit op initiatief van HG-Hosting/Fast-IS iets te horen over de zoveelste dagenlange serverafsluiting, verdwijnende e-mail, achtergronden etc.

Ik ben echt niet iemand die zomaar allerlei priveberichtjes op het Net gaat slingeren, maar ik vond in dit geval dat het 'algemeen belang' (bijv. 'oude' klanten die van niks weten en waarvan ik inmiddels 10tallen dankbetuigingen in mijn privé-mail heb ontvangen! en ook potentiële 'nieuwe' klanten) gebaat zijn bij een open boekje over de gang van zaken. Als partijen een fraktie adequater gereageerd zouden hebben, was er voor mij geen reden geweest om wat dan ook openbaar te maken. Bedrijven maken fouten (ben zelf ook ondernemer en als er iets misgaat probeer ik open kaart te spelen en zie ik graag dat ik een 2e kans van een klant krijg), en ik heb liever dat die fouten opgelost worden dan dat ik de vuile was buiten moet hangen.
Maar op een gegeven moment (meer dan 2 weken offline in een maand tijd was de druppel) is de maat voor mij vol.

Kenmerkend vind ik het ook dat er noch door Fast-IS, noch door HG-Hosting openbaar is gereageerd.

Anyway, ik ben nu mijn eigen hosting-provider voor mijn domeintjes en het bevalt erg goed, mag ik zeggen :)

Ik kan iedereen aanraden daarvoor eens een offerte aan te vragen op dit forum (categorie 'webhosting aanvragen'); er zitten erg interessante aanbiedingen bij (zelfs ook voor de 'miniscule' webhoster)