PDA

Bekijk Volledige Versie : Sponsorhosting voor website 7500 bezoekers



Anoniem
23/07/03, 10:53
Hallo,

ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare en als het even kan ook snelle sponsorhosting. De reden dat ik weer een nieuwe hosting zoek, is dat mijn huidige host nu voor de zoveelste keer off-line is, en weinig aandacht aan mij lijkt te schenken: "Alles draait perfect! Behalve jouw site dan" Dit was ook zeker niet het eerste probleem met deze hostingprovider. Helaas is jouwpagina.nl nu down, dus kan ik niet een voorbeeld van de website laten zien. Daarom zal ik beschrijving wat jouwpagina.nl te bieden heeft:

Op jouwpagina.nl kan een bezoeker gratis en eenvoudig een eigen startpagina maken. Dit kan een persoonlijke pagina zijn (jan.jouwpagina.nl) of over een onderwerp. Het is niet zo dat zoals bij startpagina.nl de onderwerpen worden gecontroleerd. Welke naam vrij is, is vrij, en mag dus geregistreerd worden. Jouwpagina.nl heeft op het moment bijna 2000 actieve pagina's met in totaal 95000 links in de database. Dagelijks trekt jouwpagina.nl ongeveer 7500 unieke bezoekers, zelfs nu in de vakantie. Deze 7500 unieke bezoekers, zorgen dagelijks voor zo'n 2 gb databaverkeer, oplopend tot 2,5 gb. Dit kan misschien nog wel oplopen, dus wanneer u interesse heeft in sponsoring, zou u een ruimte van ong 90 gb per maand vrij moeten houden.

De specificaties:
- MySQL-database
- E-mailadres
- Niet al te veel webruimte: ik kan nergens zien hoeveel ik verbruik, maar zal niet echt veel zijn
- DNS-instellingen moeten zo staan, dat alle subdomeinen naar de hoofdpagina worden gelinkt.

Heeft u interesse in sponsoring van Jouwpagina.nl, plaats dan hieronder een berichtje.


[[cache van google: http://www.google.nl/search?q=cache:sbt0TDhWHxQJ:www.jouwpagina.nl/+jouwpagina&hl=nl&ie=UTF-8]]

superior-is
23/07/03, 11:04
Zou het misschien niet onverstandig zijn om toch zelf geld uit te trekken voor jouwpagina.nl . Op die manier ben je dan wel verzekerd dat je site gewoon 'up' is.

Anoniem
23/07/03, 11:22
Normaal hoeft sponsorhosting toch geen mindere service te bieden dan betaalde hosting? Ik krijg dan namelijk toch gewoon betaalde hosting, maar ik betaal dan d.m.v. promotie.

Ik ken trouwens ook flink wat mensen in het 'webmasterscircuit'. Dit was ook de reden waarom ik bij mijn vorige hosting eigelijk nog niet eens'n link hoefde terug te geven. Via forums, msn en contacten kan ik waarschijnlijk al voor flink wat klanten zorgen.
(vooral als het een beetje goedkope hosting is, want ik ken vooral jonge prijsbewuste webmasters)

®on
23/07/03, 12:15
Dezelfde vraag stelde je ook al eens zo'n 4 maanden geleden: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24611&perpage=15&pagenumber=1

Toen had je uitendelijk gekozen voor http://www.linkup.nl/

In dit draadje (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=26865) heb je het over www.colinks.com als host.

Je verwacht veel mi van een host voor alleen wat sponsoring. Teveel, want een paar centen zelf lappen lijkt me echt niet overbodig. Overigens zijn je bezoekersaantallen wel erg schommelend: 5.000, 10.000 en nu 7.500.

Begrijp me goed, dit is geen aanval op je.

Anoniem
23/07/03, 12:28
ik heb het nu over unieke bezoekers. Die zijn niet zo schommelig, maar ik kan de webstats niet laten zien (is down)
colinks en linkup is hetzelfde ofzoiets. Linkup.nl is een deel van colinks, volgens mij. Dat heb ik nooit echt begrepen....

Het is vrij logisch dat 4 maanden geleden ik 5000 had, en nu 7500. Want jouwpagina.nl bestaat niet langer dan 7 maanden ofzo.

Anoniem
23/07/03, 14:23
Het is ook mogelijk dat ik een deel zelf betaal, maar liever niet meer dan ongeveer 100 euro per jaar (ligt er natuurlijk aan wat ik er terug voor moet geven, in de vorm van promotie)

Een aantal mannieren waarop ik promotie kan leveren:

ik kan in ieder geval een link onderaan elke pagina zetten:
Deze pagina wordt gehost door Uw hosting bedrijf

ik kan een nieuwsbrief versturen naar 4000 man waarin wij trots melden wat we vanaf nu van de oude problememen af zijn, omdat we nu een goede en betrouwbare hosting hebben gevonden: uw hostingbedrijf
(dit soort promotie is denk ik het meest effectief)

Ook ken ik veel webmasters in het 'circuit': ik sta denk ik wel bij 500 webmasters in de msn-lijst, er wordt best vaak aan mij gevraagd of ik een goede hosting weet te vinden: vaak is het antwoord van mij dan: nee, maar wanneer ik dus bij u host (en tevreden ben) zal ik uw naam noemen
En ik kom ook op vrij veel webmaster-community's. Vaak gaan er discuccies over welke hostingproviders er nou wel, en welke niet goed zijn. Hierbij kan ik natuurlijk ook een goed woordje voor u doen.

maartenba
23/07/03, 15:04
Als je stats kan geven van dataverkeer, grootte database en webruimte, dan kan ik je misschien wel helpen...

Anoniem
23/07/03, 15:07
Dataverkeer: 60-75 gb per maand (op het moment)
Webruimte: minder dan 100 mb is genoeg
Grootte database: ik kan niet in mijn database komen. Er zitten geen grote bestanden in, alleen wel bijvoorbeeld 95.000 links met beschrijving. Ik schat zo'n 10 mb.

ihost
23/07/03, 15:34
Origineel geplaatst door woutertwisk
Dataverkeer: 60-75 gb per maand (op het moment)
Webruimte: minder dan 100 mb is genoeg
Grootte database: ik kan niet in mijn database komen. Er zitten geen grote bestanden in, alleen wel bijvoorbeeld 95.000 links met beschrijving. Ik schat zo'n 10 mb.

Beetje erg stevige traffic zeg, waar produceer je dat precies mee? Die sites onder die subdomains staan toch bij de subdomain "eigenaren" zelf gehost?

Anoniem
23/07/03, 15:36
ik laat geen foto's o.i.d. uploaden en bijna alle pagina's maken gebruik van de layout waarin niet eens een header o.i.d wordt gebruikt. Bijna al het dataverkeer zit puur in de teksten. Vooral omdat bij de links beschrijvingen kunnen worden toegevoegd, en veel (grote) pagina's meer dan 200 links hebben.

Revoal
23/07/03, 15:41
De hele DNS ligt eruit voor jouwpagina.nl.
Voor colinks.nl trouwens ook.
En voor ns3.gauteng.nl, een van de nameservers voor colinks.nl, ook :D
Linkup.nl kan ik overigens wel bereiken

Anoniem
23/07/03, 15:42
dat klopt, bij mij ook. Bij sommigen werkt colinks.COM echter wel.
Ik ga niet eens meer moeilijk doen om te proberen of ze't nog goed kunnen krijgen. Krijg geen reactie meer, en ik moet bij elke probleem uitzoeken wat het probleem is (via andere webhosters)