PDA

Bekijk Volledige Versie : preregistratie .eu



cridea
23/07/03, 10:33
Waar pre-registreren jullie .eu?

Deze vraag geldt uiteraard voor diegenen die niet overwegen zelf .eu registrar te worden.

jdnint
23/07/03, 10:58
Het is nog niet mogelijk .eu domeinnamen te pre-registreren:

Once .eu registrars are accredited they are allowed to accept pre-registrations for their customers. At the start of the live registrations, they will introduce their pre-registrations in the automated systems of EURid for processing. In cases where certain domain names are pre-registered several times, the automated systems will determine on a "first come, first served" basis which pre-registration will eventually lead to a definitive registration (the huge load of simultaneous applications will also generate a randomizing effect).

Prior to the start of the registrations under .eu there will also be a "sunrise period". During this period holders of certain rights (e.g. trademark holders) will have the opportunity to apply for the registration of the corresponding .eu domain name. Those applications will of course be evaluated and in case of approval the applicant will be informed that he is entitled to register the corresponding .eu domain name through an accredited .eu registrar of his choice. Applications based on priority rights will ultimately need to be introduced through the registrars during the "sunrise period" and cannot be transmitted directly to EURid by the applicant.

Deimos
23/07/03, 11:30
Inderdaad is nog niet mogelijk. Toch heb ik al van diverse partjen gehoord dat ze hun naam hebben gepreregistered. Kom je toch even mooi van een koude kermis thuis en kost je nog geld ook :D

cridea
23/07/03, 12:11
Misschien dat het formeel niet mag, maar ze mogen (lijkt mij) voor hun klanten toch wel bijhouden welke domeinen ze willen hebben en zodra registratie mogelijk is, daar direct bovenop springen?

Misschien dat dat formeel dan niet pre-registratie heet....

Kost trouwens bij de meeste niets, no cure no pay.

Deimos
23/07/03, 13:00
Origineel geplaatst door byh
Misschien dat het formeel niet mag, maar ze mogen (lijkt mij) voor hun klanten toch wel bijhouden welke domeinen ze willen hebben en zodra registratie mogelijk is, daar direct bovenop springen?

Misschien dat dat formeel dan niet pre-registratie heet....

Kost trouwens bij de meeste niets, no cure no pay. Dit heeft echter vaak tot gevolg dat mensen denken dat ze zeker zijn van hun domeinnaam wat dus niet het geval is.

cridea
23/07/03, 13:21
Origineel geplaatst door Deimos
Dit heeft echter vaak tot gevolg dat mensen denken dat ze zeker zijn van hun domeinnaam wat dus niet het geval is.

Beetje raar, het principe van preregistratie is nu juist dat een ander dat ook kan doen, toch?

BlueLagoon
23/07/03, 15:03
Wanneer komt dat hele .eu gebeuren nou eigenlijk zowieso op gang? Want ik hoor er geloof ik al jaren van alles over, maar het lijkt er nooit van te komen? Zijn er al datums geprikt of zo?

jdnint
23/07/03, 15:24
Tja wanneer weet niemand geloof ik precies, eind 2003, maarja ze schuiven het al een poosje vooruit

paas
23/07/03, 15:25
Tis me ook nog niet duidelijk wanneer het EU-domein er echt komt. Via onderstaande links wordt je misschien wat wijzer.

http://europa.eu.int/information_society/topics/telecoms/internet/eu_domain/index_en.htm


http://europa.eu.int/information_society/topics/telecoms/internet/eu_domain/index_en.htm

ric0
23/07/03, 16:40
Op 22 mei jl. is bekend gemaakt dat EURid de registratie op zich gaat nemen. Dit is een samenwerking van de Belgische, Italiaanse en Zweedse NICs.

Ik neem aan dat ze bezig zijn met het opzetten van de organisatie. Administratief, juridisch en technisch. Omdat het allemaal internationaal is en je dus met 3 verschillende wetboeken zit zal het allemaal wel duren.

Men streeft naar eind 2003. Maar de EU kennende wordt het eind 2004... op z'n vroegst.

Dillard
25/07/03, 19:08
Ik heb het vorige week voor een klant nog nagezocht.

Medio feb.-maart 2004 (en ja, dat zal waarschijnlijk eerder verder uitlopen dan vervroegen).

Waarschijnlijk zal er eerst een 'sunrise' periode komen, waarin trademark-owners hun merknamen kunnen claimen.

Tot op heden worden er door het consortium wat de registratierechten toegewezen heeft gekregen, GEEN pre-registraties aangenomen en het is niet te verwachten dat dit alsnog gaat gebeuren.

Kortom: alle aanbieders die zeggen aan pre-registratie te doen (en daar vaak een fee voor vragen), kunnen dus niets meer doen dan een database aanleggen lokaal en proberen zsm alle namen van hun klanten te claimen, zodra we 'mogen'. Geen enkele garantie dat zij daarin ook slagen, of dat ze de enige zijn die dit gaan doen. Je kunt er zelfs op rekenen dat het registratieproces tijdelijk overbelast wordt, aangezien .eu domeinen al 2-3 jaar hot worden gemaakt....

Kortom: geldklopperij dus !!

belookgratis
27/07/03, 20:18
Ik doe het gratis bij ashosting.nl

Dillard
28/07/03, 00:12
Origineel geplaatst door belookgratis
Ik doe het gratis bij ashosting.nl

Okee, maar je hebt geen enkele garantie dat de domeinnaam die je voorregistreert ook daadwerkelijk geregistreerd kan worden.

De meeste mensen op het forum hier, weten waar ze mee bezig zijn, maar je zal straks zien dat er talloze mensen/bedrijven DACHTEN hun registratie te hebben geregeld, en dat een ander er mee vandoor gaat.

Het gaat er straks alleen maar om, wie het snelst zijn aanvragen door het systeem kan jagen, en dikke kans dat er nog geen API is bij start, dus alles moet handmatig inklopt worden.

Misschien kunnen we tegen die tijd een pooltje opzetten met als insteek: hoe lang voordat de servers overbelast raken en ze de inschrijving stopzetten :)

almar
28/07/03, 11:47
ik gok 10 minuten en zet er 25 euro op.

maartenba
28/07/03, 12:01
Minder dan 2 minuten :)

belookgratis
28/07/03, 21:06
Leuke topic om te doen of een pooltje mee te maken maar denk dat het niet zo heel slecht is hoor. De bedrijven die ermee gemoeid zijn weten echt wel wat ze doen.

Dillard
28/07/03, 22:58
Tuurlijk...

xx mei 200X @ 12.00 uur: inschrijving start...

@12.00:15 uur: 2879 internetbedrijven proberen sex.eu te claimen, nee dat wordt lachen :)

belookgratis
31/07/03, 21:03
maar waarom altijd die erotiek genre. Momenteel is er nog steeds een rechtzaak rond sex.com gaande. Zoiets zou ik niet willen.

RobbertC
31/07/03, 21:26
Niet? Ik zou een domein als sex.com, sex.eu of in welke tld dan ook wel willen hebben. *krijgt dollartekens in ogen*

Dillard
31/07/03, 23:59
Ja, ik zie daar zelf ook wel brood in :)

maartenba
01/08/03, 14:59
Hehe heb hem ook in mijn lijstje zitten dat ik meteen wil registreren...
Nu maar hopen dat het lukt...
(ideetje: een handelsmerk over EU uitzetten met de naam "sex", denk dat je kans op dat domein dan al wat beter wordt, zeker als er een sunrise komt :))

ddepuydt
01/08/03, 16:59
Héhé, dat er een sunrise komt, mag je zeker van zijn. Zou me anders nogal een boeltje van je welste worden ...

Om je kansen op je favoriete naam te maximaliseren ga je op zoek naar een domein boer met kennis van zaken ...

Ikzelf heb ook wel een serieus lijstje van "wanted .EU's", maar wie niet ?

Musti.NL
10/08/03, 00:32
Het is ook mogelijk bij Qweb, gewoon no cure no pay. Kijk op:
http://qweb.nl/domeinen/eudomeinen.php

ddepuydt
10/08/03, 11:43
Ik werk met de "naamgrijper" van bNamed (www.bnamed.be). Zo heb ik al een aantal vrijgekomen .BE'tjes weten te versieren.

BlueLagoon
10/08/03, 11:51
Is er eigenlijk al een officiele site van degene die deze TLD gaat beheren? Zoiets als SIDN dus, alleen dan voor .eu domeinen, waar je de officiele voortgang kan blijven volgen en uiteindelijk de echte reservering kan plaatsen?

sex.eu zal naar schatting wel een 100.000 keer worden aangevraagd op de eerste dag dat .eu domeinen beschikbaar zijn, dus ik richt mijn pijlen wel ergens anders op ;)

Is er trouwens niemand bang dat als je sex.eu zou preregisteren bij een bepaalde provider... dat het voor die provider wel heel erg moeilijk wordt de domeinnaam af te staan aan degene die het aan hem had gevraagd, mocht hij hem te pakken krijgen? :) Ik zie de eerste rechtzaken al voorkomen :P

WebBizz
10/08/03, 15:12
Origineel geplaatst door Musti.NL
Het is ook mogelijk bij Qweb, gewoon no cure no pay. Kijk op:
http://qweb.nl/domeinen/eudomeinen.php

Het is in dit forum verboden om reclame te maken voor je eigen toko.

http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=musti

cedric
10/08/03, 16:26
Origineel geplaatst door BlueLagoon
Is er eigenlijk al een officiele site van degene die deze TLD gaat beheren? Zoiets als SIDN dus, alleen dan voor .eu domeinen, waar je de officiele voortgang kan blijven volgen en uiteindelijk de echte reservering kan plaatsen?
http://www.eurid.org/

Je kunt er geen domeinnamen registreren (en zul je ook nooit kunnen daar). Zij werken enkel via agenten (zoals DNS Belgium).

Musti.NL
16/08/03, 01:53
Webbizz, thanx voor de waarschuwing. Ik had de regels niet helemaal doorgelezen eerlijk gezegd. Ze vroegen boven dus beantwoordde ik dat het ook bij ons kan.

Mijn excuses nogmaals...

Toon
16/08/03, 12:00
<offtopic> he musti, was jij diegene die bij de SIDN DRS seminar was? ik gloof dat je te laat binnen kwam en bij ons aan tafel schoof. </offtopic>