PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting-Advies



Nils
23/07/03, 08:53
Ik zoek mensen die willen helpen met hosting-advies.be
Het wordt een site met reviews, prijsvergelijkingen, ervaringen van anderen over belgische hosters.
Een goede php scripter kan ik gebruiken.
Mensen met eventuele ideeën zijn ook welkom.
Mailen kan naar n.croes@pandora.be

InstantXs
23/07/03, 09:30
Zijn hier niet inmiddels al genoeg sites over?

Nils
23/07/03, 09:38
Nee!

InstantXs
23/07/03, 09:43
volgens mij wel.. ik noem bv hostselect.be..
verder zijn er ook diverse nederlandse sites, waar ook belgische bedrijven in staan: webselect.nl webhosters.nl
Denk neit dat ze op nog zo'n site staan te wachten..

Nils
23/07/03, 09:54
Zeik niet zo

Mod note: En dat is een flame :(

InstantXs
23/07/03, 10:00
een normaal antwoord mag ook wel..
Ik geef je alleen maar advies..
bespaard je een hoop tijd ;)

jdnint
23/07/03, 10:00
iemand geeft gewoon zijn mening, dit topic is alweer verpest !

Deimos
23/07/03, 10:38
Origineel geplaatst door jdnint
iemand geeft gewoon zijn mening, dit topic is alweer verpest ! Ik wil niet zeuren, maar mijn inziens heb je dat in dit geval zelf gedaan. Je moet immers pas (naar mijn idee) een site / project starten indien jezelf overtuigd bent van de extra waarde en deze extra waarde ook kan overdragen aan anderen. Met antwoorden als Nee!, kom je dan niet zo heel erg ver.

Verder is het wellicht ook niet onbelangrijk om iets meer te vermelden over de site. Wat moeten de mensen die je willen helpen doen? Wat krijgen ze ervoor in de plaats? Etc. etc.

cridea
23/07/03, 11:07
Ik wil niet vervelend zijn maar de meeste bestaande sites zijn naar mijn mening nog best voor verbetering vatbaar, de een wat meer dan de ander, maar toch.

Met name mag het best een stuk minder ingewikkeld, bijv. webselect is een rotklus om daar je pakketten in te voeren, ben bij 1 pakket blijven steken destijds.

Nils
23/07/03, 14:00
Ik zoek een scripter (team).
Deze mogen dan in php / sql scripten.
En daarna pas andere hulp.
In ruil kan ik geen geld geven dat is zeker

Deimos
23/07/03, 14:36
Wat kan je wel geven? Wat is je eigen taak binnen het geheel etc etc. Want scripten is zeker niet makkelijk en kost aardig wat tijd.

M-BahZ
23/07/03, 15:22
En verder is het wellicht handig om te weten wat de belangen van een ieder in deze site zouden zijn.
Worden er inkomsten gegenereerd, wat zijn de lasten, hoe worden deze verdeeld etc. etc.

FSCJasper
28/07/03, 16:02
Nils, ik wil je best meehelpen. Ik heb je al gemaild en je kan me toevoegen op dit adres; *******

Edit: Goed idee:)

belookgratis
02/08/03, 11:47
geen emailadres. Zou het maar weghalen.

PlugInInfo
03/08/03, 21:44
Origineel geplaatst door InstantXs
Zijn hier niet inmiddels al genoeg sites over?

Ben ik helemaal mee eens :rolleyes: (er zijn al genoeg concurenten) ;)

Nee, even serieus: Een hostingwebsites die zich exclusief richten op de Belgische markt zijn er niet veel. Maar daar moet ik ook bij zeggen dat ik het idee heb dat deze markt veel kleiner is dan de Nederlandse, dus veel minder animo. Ik denk dat je geen (vierde) hostingsite naar het voorbeeld van webhosters of webselect moet maken. Simpelweg omdat je altijd een achterstand houd op deze websites.

In iedergeval succes!

FSCJasper
03/08/03, 21:56
Heb gehoord dat er in nederland tussen de 5000 en de 10000 hostingbedrijven zijn, en in Belgie maar 100 tot 200, dus dat wordt een zoektocht om een aardige database ineen te krijgen.

rq
04/08/03, 12:48
België ligt dus niet alleen qua infrastructuur achter ;)

Clearhosting
04/08/03, 13:21
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Ben ik helemaal mee eens :rolleyes: (er zijn al genoeg concurenten) ;)

Nee, even serieus: Een hostingwebsites die zich exclusief richten op de Belgische markt zijn er niet veel. Maar daar moet ik ook bij zeggen dat ik het idee heb dat deze markt veel kleiner is dan de Nederlandse, dus veel minder animo. Ik denk dat je geen (vierde) hostingsite naar het voorbeeld van webhosters of webselect moet maken. Simpelweg omdat je altijd een achterstand houd op deze websites.

In iedergeval succes!

Daar ben ik het niet mee eens, er zijn genoeg voorbeelden te noemen van bedrijven die in een " verzadigde markt" stappen en hun deel van de markt kunnen pakken.
Je moet echter inovatief zijn, en blijven ontwikkelen. Ik denk dat zowel webselect als webhosters.nl nadelen hebben in het gebruik.

Ik noem bij webselect maar het onoverzichtelijke design en voorwebhosters.nl de wildgroei aan neppakketten.

Nee een achterstand is altijd in te halen aangezien zowel webhosters.nl en webselect niet al te vaak met updates of nieuwe elementen komen op hun site.

rq
04/08/03, 16:09
En dat vond ik nou ook Clearhosting.

Vind beide sites die je noemt idd niet bijster overzichtelijk, om nog maar niet te spreken van de kermis attractie aan reclame banners. Ook de manier van updaten van pakketten kan imo beter.

Maar ik zal niet teveel commentaar geven, maar in plaats daarvan gewoon laten zien hoe het anders/beter kan.

Zie sig, binnenkort online..

Hostselect
07/09/03, 04:59
Beste Nils,

Ik ben de webmaster van Hostselect.be.
Het is zo dat er heel wat vergelijkingssites zijn omtrent hosting.
In België echter, is Hostselect uniek.
Er bestaat nog een andere Belgische website, die weliswaar niet vergelijkt, maar een soort kwaliteitslabel wil ontwikkelen voor hosting.
Hosting-ethix.be denk ik dat de site noemt. Zijn criteria voor het behalen van dit logo zijn naar mijn inzien goedkoop te noemen. Je krijgt het label als... je een BTW-nummer hebt. Dat bewijst niets naar kwaliteit van de hosting toe. Je krijgt dus een label wanneer je doet zoals moedertje staat het verlangt.

Hostselect probeert zich te profileren als onafhankelijke webhostvergelijker. Wij richten ons voornamelijk op Belgische hosters maar zoals jullie hiervoor hebben aangegeven, zijn er meer in Nederland dan in België. Daarom laten we ook Nederlandse webhosts toe met de bedoeling, eenmaal de database meer gevuld is, daarna de 2 nationaliteiten te splitten in 2 websites.

Hostselect is nog maar nieuw, bestaat sinds eind juli, begin augustus geloof ik. De Hostselect zoals u deze nu ziet is zowat een copy van webselect en hosters.nl als het ware. Het is onze bedoeling geleidelijk meer te bieden met vergelijkende tests, nadruk op verschillende aspecten van de hosting en meer. Meer zijn dan 'enkel een vergelijkingssite'. Ook naar gebruiksvriendelijkheid voor de hoster komt weldra verandering want het is inderdaad bijzonder omslachtig om alle details van een hostingpakket toe te voegen. De promotie van hostselect.be staat gepland voor komende week.

Eerlijk:
Ik ben op uw website gaan kijken en het design is weldegelijk knapper dan Hostselect, waar we soms negatieve reacties over krijgen. Ergens willen we de site ook heel zakelijk houden. Wat uw attidude (lees:schrijfstijl) op de website betreft denk ik dat u weinig geloofwaardigheid zal genieten.
Kan het zijn dat ik uit uw schrijfstijl en hostingkeuze kan afleiden dat u bijzonder jong bent?
U host als ik me niet vergis bij BASM. U zal ook weinig geloofwaardigheid creëren als u zich profileert als 'vind de beste host-site', zeker als u bij een van de slechtste hosts van het land uw website host. Geloof me: voor een project als het uwe, krijg je gegarandeerd gratis gesponsorde hosting van bereidwillige bedrijven. Het aantal gratis-hosting aanbiedingen kan ik niet meer bijhouden.

Nu effe tussen ons: Ik kan best wat concurrentie missen en ik geloof niet in het potentieel van hosting-advies.be zoals ik deze nu zie. Ik denk zelfs dat wanneer uw site ooit af geraakt, ik nooit van uw website hoef te vrezen.

Nu, ik zou zeggen: Bewijs mij mijn ongelijk!

xserve
07/09/03, 10:17
Trouwens de actie red het kuiken is al voorbij. Vrijdag om 00.00uur is die afgelopen.

tom
07/09/03, 10:42
Origineel geplaatst door Hostselect
Hostselect probeert zich te profileren als onafhankelijke webhostvergelijker.




Hostselect kreeg hosting van Combell.com



met de nadruk op "probeert" ? :p

Hostselect
07/09/03, 19:34
TOM: LOL
Inderdaad, dat kan misschien wat raar overkomen.
Het is een overeenkomst met Combell.
De overeenkomst loopt nog enkele maanden. Eenmaal deze voorbij host ik ze zelf en verdwijnen ook de sporen met Combell.
Maar u heeft gelijk met uw punt. Verder er toch op wijzen dat u Combell nergens op de site bevoordeeld ziet staan.

Ook op wijzen dat Webselect op hun website vermeldt dat deze door Denit gehost is.

uiteindelijk zijn de reclame boodfschappen ook tegenstrijdig met de onafhankelijke benadering als je het zo bekijkt. Ik zie Hostselect als een interessant gegeven maar ben toch van mening dat ik er geen geld aan mag verliezen en ik ben ook van mening erkenning (lees: advertenties) te mogen hebben voor het werk dat ik er in steek...

Uiteindelijk, ieders zijn mening, maar in zekere zin geef ik u gelijk, tom!
Zoals voorheen vermeld: daar komt verandering in.

Laat ons zeggen dat wat u op Hostselect.be ziet nog geen tiende voorstelt van de plannen voor komende maanden.

Met vriendelijke groeten!

superior-is
07/09/03, 21:45
Origineel geplaatst door Hostselect

Laat ons zeggen dat wat u op Hostselect.be ziet nog geen tiende voorstelt van de plannen voor komende maanden.


Een nieuwe layout? *plaag* :)

Wordt tijd dat ik m'n inlogcode's van hostselect.be 'ns ga opzoeken. :)

IT-worX
30/09/03, 15:34
Hostselect probeert zich te profileren als onafhankelijke webhostvergelijker. Wij richten ons voornamelijk op Belgische hosters maar zoals jullie hiervoor hebben aangegeven, zijn er meer in Nederland dan in België. Daarom laten we ook Nederlandse webhosts toe met de bedoeling, eenmaal de database meer gevuld is, daarna de 2 nationaliteiten te splitten in 2 websites.


Wat doet dan die combell banner op je site???

Rik
01/10/03, 17:04
Origineel geplaatst door Nils
Zeik niet zo

Mod note: En dat is een flame :(


Denk dat je zo niet één medewerker zult vinden vriend, zou iets vriendelijker zijn, met zulke opmerkingen denk ik dat je niemand kunt vinden die ook maar iets voor jou over heeft ;)

Dennis
01/10/03, 19:55
Leuk initiatief vind ik het zelf.

Ik wil je best sponsoren (evil-minded) (6)

AlfaHosting
01/10/03, 20:21
01/10/03 20.20 uur

Ik wou ook even gaan kijken op Hostselect maar ...
niet bereikbaar

AlfaHosting
02/10/03, 20:47
Origineel geplaatst door Hostselect

Het is zo dat er heel wat vergelijkingssites zijn omtrent hosting.
In België echter, is Hostselect uniek.

Hostselect probeert zich te profileren als onafhankelijke webhostvergelijker. Wij richten ons voornamelijk op Belgische hosters maar zoals jullie hiervoor hebben aangegeven, zijn er meer in Nederland dan in België. Daarom laten we ook Nederlandse webhosts toe met de bedoeling, eenmaal de database meer gevuld is, daarna de 2 nationaliteiten te splitten in 2 websites.
Hostselect is nog maar nieuw, bestaat sinds eind juli, begin augustus geloof ik. De Hostselect zoals u deze nu ziet is zowat een copy van webselect en hosters.nl als het ware. Het is onze bedoeling geleidelijk meer te bieden met vergelijkende tests, nadruk op verschillende aspecten van de hosting en meer. Meer zijn dan 'enkel een vergelijkingssite'. Ook naar gebruiksvriendelijkheid voor de hoster komt weldra verandering want het is inderdaad bijzonder omslachtig om alle details van een hostingpakket toe te voegen. De promotie van hostselect.be staat gepland voor komende week.

Nu effe tussen ons: Ik kan best wat concurrentie missen en ik geloof niet in het potentieel van hosting-advies.be zoals ik deze nu zie. Ik denk zelfs dat wanneer uw site ooit af geraakt, ik nooit van uw website hoef te vrezen.

Nu, ik zou zeggen: Bewijs mij mijn ongelijk!

Hostselect ...

- Controleren jullie de gegevens en vooral prijzen die sommige hosters opgeven op je site ? Als ernstige site zou je hosters die foutief aanmeldingen doen meteen moeten uitsluiten. Sommigen bieden blijkbaar hun pakketten aan voor 0 euro ?

- Wanneer je op zoek bent naar een virtueel hostingpakket moet je het minimale aantal GB's ingeven dat je zoekt ? Ik veronderstel dat dit MB moet zijn ?

- Bij sommige hosters is de prijs exlusief en inclusief BTW hetzelfde ... in het zwart ?

rq
02/10/03, 21:26
Tevens is dit een beetje vreemd:

CGI ondersteuning: [ ]Ja [ ]Nee

Allebei aanvinken komt dus neer op wel EN geen CGI ondersteuning (als voorbeeld), wat dus hetzelfde criteria *zou* moeten zijn als wanneer men geen van beide opties aanvinkt. Kortom: één keuzevakje had ook volstaan :) (of een radiobutton keuze)

Of mis ik soms iets? :)

IT-worX
02/10/03, 21:41
gewoon een vakje []CGI om aan te vinken zou ook gaan zenne :p ni te moeilijk zoeken hé rq :-)

rq
02/10/03, 22:46
Origineel geplaatst door Krisken
gewoon een vakje []CGI om aan te vinken zou ook gaan zenne :p ni te moeilijk zoeken hé rq :-)
Dat bedoelde ik dus met 'één keuzevakje had ook volstaan'.

-edit: ik hoop dat ik de betekenis van 'zenne' goed heb gegokt-

Dennis
04/10/03, 10:49
Is een submit-pagina voor het hosts-overzicht eventueel interessant?