PDA

Bekijk Volledige Versie : Ben benieuwd



HBCS
22/07/03, 17:15
Hallo mensen op dit forum
zouden jullie eens willen kijken naar de site van mij op
www.hblom.nl het gaat niet om wat er in staat maar om de
layout de site is nu online en ben benieuwd hoe hij er voor andere mensen uitziet

DUS MENSEN NIET OP DE TEXT LETTEN

<edit na mijn komentaar hier onder>
ps maar let wel op het I en @ rechts onderaan
klik maar op het I teken is lol

UbErZ
22/07/03, 17:37
Hoi Herman,

Hierbij mijn oordeel.

Ik vind het kleurgebruik leuk en ook goed gekozen. Lekker overzichtelijk en rustig voor de ogen.

Wat betreft de indeling van de website, zou ik het geheel een stuk kleiner maken (bij 1280x1024 is de website naar mijn mening veel te groot). Lettertype mag dan ook wat kleiner (en misschien alle letters wit oid ?)

Wat ik in ieder geval zou doen is de plaatjes wat aanpassen, ze zijn allemaal te korrelig en erg onduidelijk.

Ik hoop dat je iets met mijn oordeel kan.

FSCJasper
22/07/03, 18:31
Mijn mening;
-maak de grote van de site kleiner
-Maar de hyperlinks in je main frame anders,moeilijker te zien zo
-Te grote hyperlinks

De rest is het wel in orde,maar dus vooral site verkleinen.

superior-is
22/07/03, 19:30
Goed kleurgebruik en werkt prima in Mozilla browser (kan ik niet altijd zeggen). Wat ik wel zo veranden is:

body tekst in wit, 11 px en niet bold
submeu beter afkaderen door gebruik van een andere achtergrond kleur en beter gebruik te maken van witruimte (dus niet recht tegen de kantlijn aan).


Site was zelf goed te bekijkenin 800x600 moet ik zeggen.

HBCS
22/07/03, 19:52
Hoi UBErz
wat bedoel je met de site kleiner maken als het goed is past hij op elk scherm en past hij zich vanzelf aan dat de plaatjes iets wat correlig zijn komt omdat de resolutie van de plaatjes te klein is om de snelheid van laden niet al te lang te laten worden maar verder bedankt voor je reactie


FSCJasper ook jij bedankt voor de opmerkingen ik ga inderdaat de hyperlinks iets wat verkleinen zodat het wat overzichtelijker wordt

Superior-is ook jij bedankt voorzover
de texten ga ik inderdaat in het wit zetten of de achtergrond ga ik van kleur veranderen maar daar ben ik nog niet uit ik zal ook proberen wat meer van de ruimte te gebruiken zodat het wat meer gevult lijkt

ik hoop dat er nog meer mensen kijken en een opmerking plaatsen dan wordt de site nog mooier en beter van en daar doen we het voor
zodat de mensen die kijken zich niet ergeren aan mijn site en nog eens terug komen deze site is in 2 weken inelkaar gezet door mij en een vriend en ik moet zeggen dat ik er best een beetje trots op ben

Grumpy
22/07/03, 20:33
Ik vind dat plaatje op de hoofdpagina te groot. Tenminste het valt te erg op.

Je zal de aandacht meer naar je bedrijfslogo/naam of het menu moeten trekken. Dat is namelijk je doel. Je wil dat een bezoeker weet dat het om jouw bedrijf gaat en niet om zo'n stekker :)

Die animatie rechts vind ik wel leuk gedaan.

Zet zo'n animatie links, daarna HBCS plaatje en daarna stekker..
Vervaag het plaatje van de stekker, en gebruik iets opvallendere kleuren (lichter) voor HBCS.
Dan is het al een stuk beter.

Een bezoeker zal meteen HBCS zien, waarna de animatie het oog naar links(boven) lokt, en daar ziet hij meteen het menu.

Het menu links in de andere onderdelen vind ik wat minder. Witte tekst op een redelijk licht achtergrond leest niet prettig.
Eenheid in design ontbreekt bij de hoofdpagina. (Is netter als je dat doet)
Op de hoofdpagina is de grijze balk hoger, en de @ en i knopjes zijn kleiner. Op de andere pagina's is de @ knop groter en de i knop ontbreekt.
Ik zie zojuist dat er een animatie achter de i knop zit. Probeer dat eens te verwerken in al die andere pagina's.

UbErZ
22/07/03, 21:37
Hoi Herman,

De website past idd perfect in het scherm, maar naar mijn mening is het iets te vullend. Als je bv de witte boven en onderkant wat groter maakt, heeft het blauwe gedeelte iets minder de overhand (wat het geheel naar mijn mening rustiger/prettiger zal maken).

Het HBCS logo (wat ik een erg mooi logo vind) kan je wellicht in het witte bovenflak bovenaan laten terugkomen in alle pagina's.
En wat betreft de foto's sluit ik mij geheel aan bij Grumpy.

Maar dit alles blijft natuurlijk een mening :)

HBCS
23/07/03, 08:55
ik ben met iedere mening blij en hoop er nog veel meer te krijgen
ook hier leer ik weer wat van
ik ga kijken of ik er vandaag nog wat tijd voor kan vinden om sommige dingen aan te passen cq te veranderen

Herbert
24/07/03, 22:18
Herman je schreef let niet op de texten maar is het niet verstandig om prijzen gaan te vermelden?
Je schrijft bijna overal dat je moet bellen..
Ik uit ervaring weet dat mensen niet zo snel bellen en gauw ergens anders gaan kijken.
Het plaatje op de hoofdpagina valt vrij groot uit en vult het scherm prima.. tja als je hem kleiner maakt wat moet je er dan bij zetten??
Mischien een iedee om het plaatje op de hoofdpagina in een frame te zetten 90% van de pagia zodat hij niet het hele scherm vuld.

FSCJasper
25/07/03, 17:30
Oh ja..en nog iets Herbert. Probeer je site frameloos te maken. Weet uit ervaring dat dit niet zo gewaardeerd wordt.