PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe zou ik het liefste willen incasseren van mijn klanten?



betaalCOM
22/07/03, 12:48
Geef je mening in de poll en plaats een toelichting in deze thread.

paas
22/07/03, 14:17
Paypal.
Snel en makkelijk. Kost een paar procentjes maar dat heb ik er wel voor over.

InstantXs
22/07/03, 14:20
auto incasso..
heb je tenminste snel het geld waar je recht op hebt ;)

Wat zijn hier eigenlijk de kosten van?

cridea
22/07/03, 14:27
Betaling vooruit via bank.

Bevalt uitstekend!

Je hebt meteen correcte naam/adresgegevens van de klant, mocht er iets vervelends gebeuren.

FSCJasper
22/07/03, 17:05
Doe maar jaarlijks voor mij. Heb ik tenminste het geld voor het jaar binenn.

RobbertC
22/07/03, 17:56
Ik ben op het moment aan het bekijken hoe ik het beste de betalingen kan regelen.

Het liefste ga ik automatische incasso gebruiken, omdat je dan meteen je geld hebt, en geen gedoe hebt met niet betalende klanten. Maar volgens mij kunnen klanten dan het geld terug laten storten als het niet bevalt, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Daarnaast ben ik de optie aan het bekijken van Rabo Internetkassa. Voor €250 eenmalig en €80 per maand + kosten per transactie kunnen je klanten betalen via Visa, Mastercard en Rabo Direct betalen. Ik vraag me alleen af of veel mensen het zullen gebruiken.

Dan heb je nog de acceptgiro, wat bij de Rabobank €0,20 per acceptgiro kost. Ze zeggen dat men sneller betaald met een acceptgiro, maar is dat wel zo? En met een acceptgiro heb je nog steeds last van wanbetalers.

Grumpy
22/07/03, 18:25
Ik als consument zou het volgende denken:
- automatische incasso: NEE, wat als ze ineens teveel geld eraf halen... dan is het weer een hoop gedoe met terugstorten...
- Creditcard via internet? No way, te gevaarlijk.
- acceptgiro? Ja, laat ze maar steeds zo'n acceptgiro sturen, enige wat je moet doen is een handtekening zetten en in een evelop doen.

Wanbetalers? Stuur na een tijdje een herinnering... als ze nog niet betalen sluit je de account. Als het veel geld is schakel je een incasso bureau in.

RobbertC
22/07/03, 18:57
Wanbetalers? Stuur na een tijdje een herinnering... als ze nog niet betalen sluit je de account. Als het veel geld is schakel je een incasso bureau in.
Dat is nu het probleem, een server kost tussen de 100 en de 200+ per maand, die ik ook weer kan betalen. Stel dat ik dan 10 wanbetalers heb, dan gaat het om redelijk grote bedragen.

Ik denk dat ik voor de optie acceptgiro of automatische incasso ga, waarbij klanten met automatische incasso korting krijgen.

ihost
22/07/03, 19:13
Hmmm, ik ga toch voor de jaarlijkse of automatische variant. Vraagje voor de mensen die maandelijks een acceptgiro versturen, zitten jullie met een hoop wanbetalers? Ik stel me zo voor dat de klanten met de "kleinere accounts" eerder de neiging zullen hebben om dat kleine bedragje maar eens over te slaan. Wat is voor jullie de ondergrens voor een maandelijkse betaling? We zijn zelf ook hard aan 't plannen om "los" te gaan en denk dat een solide debiteuren beheer daarbij van groot belang is. Hoe doet betaalcom het eigenlijk zelf?

FSCJasper
22/07/03, 19:29
Nou,ik heb nog geen maandelijkse klanten. Maar als het zo zou zijn dat een klant een maand niet betaalt, zou ik gewoon eerst een mail sturen dat ie het binnen 48 uur moet storten, zo niet. Dan het account op slot totdat het geld is binnengekomen. Zo makkelijk is het:)

Deimos
22/07/03, 19:31
Origineel geplaatst door FSCJasper
Nou,ik heb nog geen maandelijkse klanten. Maar als het zo zou zijn dat een klant een maand niet betaalt, zou ik gewoon eerst een mail sturen dat ie het binnen 48 uur moet storten, zo niet. Dan het account op slot totdat het geld is binnengekomen. Zo makkelijk is het:) Alleen houdt je dan de Nederlandse wet erbuiten met alle mogelijke gevolgen vandien.....

NLISP
22/07/03, 19:36
Gewoon normale factuur sturen , klant maakt zelf wel over. Als je met contracten werkt heb je toch een juridische basis om je geld te incasseren als iemand niet betaald.

superior-is
22/07/03, 20:07
Bij ons zijn het voornamelijk de Buitenlandse klanten die sneller voor de creditcard kiezen + een handjevol andere klanten. Bij ons gaat de betaling via deze volgorde: factuur, automatische incasso, creditcards.

Mike
22/07/03, 20:50
>> Creditcard via internet? No way, te gevaarlijk. <<

Nou, ik maak me daar niet druk over en ik begrijp niet waarom anderen dat wel doen. Ik ben niet roekeleoos, maar ik zie geen enkele reden om niet met een credit card te betalen. Sterker nog, ik erger me rot als ik ergens niet met credit card kan betalen.

Grumpy
22/07/03, 21:16
Origineel geplaatst door Mike
>> Creditcard via internet? No way, te gevaarlijk. <<

Nou, ik maak me daar niet druk over en ik begrijp niet waarom anderen dat wel doen. Ik ben niet roekeleoos, maar ik zie geen enkele reden om niet met een credit card te betalen. Sterker nog, ik erger me rot als ik ergens niet met credit card kan betalen.
Het gaat er niet om da jij het niet begrijpt, het gaat erom dat de meeste mensen het eenmaal liever niet hebben.


RobbertC, laat je klanten vooruit betalen?
Moet voor een klant meestal geen probleem zijn.
Als je te maken hebt met bedragen achteraf, tel je die gewoon op bij de volgende maand.

Dillard
25/07/03, 19:15
Bij ons kun je betalen met Creditcard (Paypal), Automatische incasso (voor particulieren), Factuur (bedrijven)

Automatische incasso werkt prima. Vooraf een overzicht sturen met de kosten, en dan 14 dagen later afschrijven. Hebben ze alle tijd om te reageren wanneer het niet goed is en ik op tijd mijn geld.

Met bedrijven zie je toch dat ze snel pas na 30-40 dagen betalen.

Voor colocatie en dedicated servers per de 1e van de maand vooruit.. Dat houdt de druk er een beetje op en vaak zie je dat ze na een aantal maanden alsnog kiezen voor automatische incasso :)

Danny Mekic
28/07/03, 15:29
Wij maken gebruik van TripleDeal (http://www.tripledeal.com/). Het is daarmee mogelijk om te betalen met verschillende betaalvarianten. Factuur wordt altijd verzonden, en alle klanten mogen in principe ook gebruikmaken van een betalingstermijn van 2 weken en handmatig overmaken indien gewenst. (hierbij geldt voor de meeste producten een jaar vooruitbetalen).

almar
28/07/03, 19:59
Origineel geplaatst door RobbertC
Daarnaast ben ik de optie aan het bekijken van Rabo Internetkassa. Voor €250 eenmalig en €80 per maand + kosten per transactie kunnen je klanten betalen via Visa, Mastercard en Rabo Direct betalen. Ik vraag me alleen af of veel mensen het zullen gebruiken.


Ik kwam laatst op de website van Multipay, die was wel goedkoper, kreeg ik de indruk. Verder weet ik niet hoe ze werken, maar ik kan je verzekeren dat het bedrag is afgeschreven. ;)

Automatische incasso is een mooie optie, maar klanten kunnen bij ons zelf kiezen.

Credit-card betalingen maken op internet nog steeds maar een kleine hoeveelheid van de betalingen uit. Als ik een korte kosten baten analyse maak, is het pas aantrekkelijk als je goederen verkoopt op internet, geen diensten.

chielsen
07/08/03, 00:58
Ik houd ook wel van paypal (of dergelijke (e-gold is nog beter)).

Grote voordeel is dat ons systeem betaling (die realtime worden overgemaakt) automatisch trackt en opslaat. Zo heb je er dus 0% werk aan, en gaat het snel.

Nadeel wel is dat paypal best wat fee rekent (vergeleken met bank betalingen). E-gold is best onbekend, maar toch hebben we veel buitenlandse klanten die ermee betalen. Het mooie hieraan is dat ze een stuk minder fee vragen en de bedragen niet zijn terug te vorderen door de klant. Dus als ze je vooraf laat betalen loop je 0% risico.