PDA

Bekijk Volledige Versie : Virtual hosting aanvraag 200MB/15 gig/ip



Anoniem
22/07/03, 12:04
Gaarne uw prijsopgaven:
Content: Dienstverlening


Webspace: 200MB
Traffic: 15 gig

eigen ip
cpanel/plesk/ensim (choose one)
MySql
unlimited mailbox
unlimited subdomains
mogelijkheid tot koppeling meerdere domains binnen webspace

prijsopgave inclusief package specs en netwerk locatie.

Pantsy
22/07/03, 12:24
250 mb
15 gig dataverkeer
5 MySQL Databases
50 Pop3 Mailboxen
50 E-mail aliassen
10 E-mail lists
50 Subdomains
2 add-on domains
2 parking domains

cPanel 7 / WHM met alle standaard opties.
de meeste gebruikte programmeertalen worden ondersteunt zoals php/perl/html, ASP/Coldfusion word niet ondersteunt.
Locatie: InterXion Amsterdam

Peering:
- 1 Gbit NL-IX/AMS-IX

Transit:
- 1 Gbit Level3
- 100 Mbit Telia
- 100 Mbit Abovenet/MFN
- 100 Mbit Carrier1


setupkosten 10 eur.
kosten per maand: 17,50 eur

Overschrijding datalimiet: 1 eur per gig
.nl/.com/.net/.org 20 eur per jaar

Mocht je in de toekomst willen upgraden, dat kan zonder extra kosten.

Anoniem
22/07/03, 12:41
Origineel geplaatst door TrancePitt
250 mb
15 gig dataverkeer
5 MySQL Databases
50
<KNIP!>
ur per jaar

Mocht je in de toekomst willen upgraden, dat kan zonder extra kosten.

Zit bij dit pakket ook een eigen ip?

Plons
22/07/03, 12:46
waarom zou je eigenlijk een eigen ip-nodig hebben?

Daar hebben ze Virtual Hosts voor uitgevonden, zowel apache, proftpd en je mail server kan dat tegenwoordig.

Stel dat ladot iedereen een ip geeft, en de-heeg ook enzovoort
Dan is het inderdaad snel op

Pantsy
22/07/03, 12:46
Mag ik vragen waarom je een eigen ip nodig hebt?

Anoniem
22/07/03, 13:27
Origineel geplaatst door TrancePitt
Mag ik vragen waarom je een eigen ip nodig hebt?

Vind ik af en toe wel "handig" een klant krijgt dan ipv. www.lekkermakkelijkteonthoudendomain.nl/php/betaalmodule20xx.php een 213.xxx.xxx.xxx/php/betaalmodule20xx vind ik in verwijzingen cleaner en zakelijker overkomen. "ja maar dan kijkt die klant toch even in de history welk ip dat was" .... dat klopt maar 90% van de gebruikers weet niet eens dat die optie bestaat.
Kan me niet voorstellen dat het een vreemde vraag is van een webhostingklant om een eigen ip te krijgen. Ook ik snap dat als iedereen dat zou doen de ip's wel heel snel op zouden zijn, maar verschil in klanten moet er nu eenmaal zijn.

Ik heb altijd geleerd "de klant is koning zo lang die maar binnen het redelijke blijft".

Plons
22/07/03, 13:36
nou ik vind je reden nou echt geen argument

omdat het leuker staat, lol

Pantsy
22/07/03, 13:41
Mensen zien liever dat het betalingsverkeer via jou domain gaat en niet via een IP, om de simpele reden dat het er niet betrouwbaar uitziet (zakelijk ook niet). Grote bedrijven zetten er dan ook neer, staat er IP/betalen.php betaal dan niet maar ga naar domain.com/betalen.php.

Plons
22/07/03, 13:41
ja anders hebben mensen totaal geen referentie en zou het net zo goed een hele andere site kunnen zijn

dat is pas leuk :)

Anoniem
22/07/03, 13:43
Vind het allemaal prima jongens, neem aan dat jullie resellers zijn en geen ip kunnen leveren.
Nu graag weer on topic voor mensen die wel kunnen leveren wat een klant wil.

Pantsy
22/07/03, 13:45
Hey en bedankt he betaalCOM voor het vertrouwen, ik geef gewoon geen IP's zomaar weg zonder duidelijke reden.


ps. 2 servers draaien is wat anders dan een reseller accountje hebben.

Plons
22/07/03, 13:50
lol we proberen je alleen maar te helpen en krijg je zoiets terug?
ik wens je veel succes met je zeer *zakelijke* betaalsystemen en hosting

Anoniem
22/07/03, 14:00
Origineel geplaatst door Plons
lol we proberen je alleen maar te helpen en krijg je zoiets terug?
ik wens je veel succes met je zeer *zakelijke* betaalsystemen en hosting
Plons, 't is zo eenvoudig, ik vraag gewoon wat ik wil en leg vervolgens uit waarom. Dan is 't toch makkelijk om gewoon te zeggen, "ik kan dit leveren" of "ik kan dit niet leveren". De hosting is niet voor mij zelf maar voor een klant.
Evengoed bedankt voor de reactie.

Pantsy
22/07/03, 14:12
Een eigen IP kan geleverd worden als je kan aantonen dat je hem echt nodig hebt, moet het verantwoorden bij me isp (aangezien die ook niet zomaar ip's weggeeft).

Tot nu toe kan er dus geen IP geleverd worden.

Dentist
22/07/03, 14:19
Wat is er nou makkelijker dan gewoon lezen: klant wil graag een ip adres... misschien wil die er zelfs wel voor betalen... en jullie lopen voor hem te bepalen of die het wel of niet nodig heeft..
Erg zakelijk hoor....

Plons
22/07/03, 14:28
Ik gaf alleen advies over ze ip-adres, maar dan doe jij hem toch een leuke aanbieding?

cridea
22/07/03, 14:34
Ik pak even een standaard pakketje, als het precies 200 MB / 15 GB moet zijn reken ik het wel ff uit.

250 MB
10 GB
Cpanel
Unlimited mysql/mail/subdomains
Verdere specs: http://byh.nl/detail.htm
Eigen IP
Server in VS

220 euro + 10 euro voor het IP

Prijzen ex BTW en per jaar.



Zit geen SSL bij

Deimos
22/07/03, 14:41
1 ding snap ik niet, persoon wilt een betaalsite opzetten Vanzelf sprekend hoort daar (in elk geval mijn inziens) een SSL certificaat bij, anders zou ik geen enkele betaling doen via de site. En voor een SSL certificaat is een eigen IP nodig. Dat is je verantwoording. Enige waar ik nu mee zit is, waarom wilt hij betalingen via een IP-adres doen? Op die manier kan je geen SSL certificaat gebruiken zonder warning, of mis ik nu iets?

Pantsy
22/07/03, 14:46
Dan is het weer wel mogelijk bij ons en bedankt voor je bijdrage deimos :)

Plons
22/07/03, 14:49
Kan wel, je kan ook certificaten uitgeven voor ip-adressen maar kijk als iemand gaat betalen en ziet betaalbedrijf.nl/betaal.php ziet staan dan denkt hij, dat klopt, dat is de goede toko en dus is het veilig

als hij ziet staan http://127.26.199.54/betaal.php, ik bedoel zou jij het dan veilig vinden? je hebt totaal geen referentie dat dit de page van de juiste toko is

en kijk als hij zegt ik wil een eigen ssl certificaat ok, dan is een ip gewoon nodig maar dat wil hij niet??

Plus wat ik ook niet echt niet snap, zulke privacy en fraude gevoelige applicaties ga je toch niet hosten op een servertje van een 16 jarige die een servertje huurt in de usa welke gemiddeld 2 uur per dag eruit ligt en de hoster op school zit?

neem dan een ded server lijkt me of in ieder geval een hosting pakket bij een toko welke echt weten waar ze het over hebben, www.is.nl ofzo

cridea
22/07/03, 15:15
Origineel geplaatst door Plons

Plus wat ik ook niet echt niet snap, zulke privacy en fraude gevoelige applicaties ga je toch niet hosten op een servertje van een 16 jarige die een servertje huurt in de usa welke gemiddeld 2 uur per dag eruit ligt en de hoster op school zit?


Op dit forum zitten volgens niet alleen maar bedrijven die aan bovenstaande beschrijving voldoen.

Beyonder
22/07/03, 15:16
250 mb
15 gig dataverkeer
unlimited MySQL Databases
unlimited Pop3 Mailboxen
unlimited E-mail aliassen
unlimited E-mail lists
unlimited Subdomains
unlimited add-on domains
unlimited parking domains

cPanel 7 / WHM met alle standaard opties.
de meeste gebruikte programmeertalen worden ondersteunt zoals php/perl/html, ASP/Coldfusion word niet ondersteunt.
Locatie: Redbus Interhouse

Peering:
- 1 Gbit NL-IX/AMS-IX

Transit:
- 100 mbit JT (feed Carrier1 en Abovenet)

Geheel eigen netwerk, meer verbindingen in planning maar snelheid is prima.


setupkosten 10 euro.
kosten per maand: 15,- euro.

Overschrijding datalimiet: 1 eur per gig
.nl/.com/.net/.org 15ur per jaar

Upgraden kan zonder extra kosten.

Plons
22/07/03, 15:38
Wel makkelijk he een ander ze post overname, prijzen aanpassen en klaar

Beyonder
22/07/03, 16:06
Scheelt veel typewerk idd :)

cridea
22/07/03, 17:12
Wel makkelijk als iedereen er ff bij vermeld of er nu wel of niet een IP bij zit.

host3000
22/07/03, 18:03
Origineel geplaatst door betaalCOM
Gaarne uw prijsopgaven:
Content: Dienstverlening


Webspace: 200MB
Traffic: 15 gig

eigen ip
cpanel/plesk/ensim (choose one)
MySql
unlimited mailbox
unlimited subdomains
mogelijkheid tot koppeling meerdere domains binnen webspace

prijsopgave inclusief package specs en netwerk locatie.
Voor dit pakket, incl. één IP (maar uiteraard excl SSL certificaat), met CPanel voor € 15,- excl btw per maand, geen setupkosten.

Netwerkinfo hier (http://www.webhostingtalk.nl)

Omdat het een voorintekenactie is (per 22-8-2003 ingaande) krijg je de eerste maand gratis, contract voor minimaal een 1/2 jaar (is incl die gratis maand).

Beyonder
22/07/03, 18:39
Mijn aanbieding is inclusief IP adres.

McRox
22/07/03, 19:12
Origineel geplaatst door Deimos
En voor een SSL certificaat is een eigen IP nodig.
Ja, 1 SSL moet "geregistreerd" worden voor 1 "schone" ip.


Origineel geplaatst door Deimos
Op die manier kan je geen SSL certificaat gebruiken zonder warning, of mis ik nu iets?
Heeft er niks mee te maken..

Dat hij een SSL certificaat nodig heeft betekent niet dat hij een ip nodig heeft. Hij kan ook wel een shared ssl aanvragen, maar dat is niet zo erg professioneel. (https://secured.mijhoster.nl/mijnusername/betalen.php) De SSL staat dan ook niet op naam van de klant, maar de provider. Volgende klanten krijgen ook gewoon een directory in de beveiligde ssl..

Als hij een eigen ssl wilt draaien, dus hhtps://secured.mijndomein.nl/betaling.php, dan moet hij een ssl certificaat aanschaffen en een ip, om beide te kunnen registreren. De host moet als het goed is de rest doen (ssl installeren)

Deimos
22/07/03, 19:26
Origineel geplaatst door PlexTeam


Origineel geplaatst door Deimos
Op die manier kan je geen SSL certificaat gebruiken zonder warning, of mis ik nu iets?
Heeft er niks mee te maken..

Ik ging er vanuit dat SSL cetrificaten enkel op naam konden worden gegeven en niet op ip-adres. BEn overigens benieuwd waar dit kan (op basis van enkel ip-adres).



Dat hij een SSL certificaat nodig heeft betekent niet dat hij een ip nodig heeft. Hij kan ook wel een shared ssl aanvragen, maar dat is niet zo erg professioneel. (https://secured.mijhoster.nl/mijnusername/betalen.php) De SSL staat dan ook niet op naam van de klant, maar de provider. Volgende klanten krijgen ook gewoon een directory in de beveiligde ssl..

Als hij een eigen ssl wilt draaien, dus hhtps://secured.mijndomein.nl/betaling.php, dan moet hij een ssl certificaat aanschaffen en een ip, om beide te kunnen registreren. De host moet als het goed is de rest doen (ssl installeren)
Je gaat een commerciele dienst aanbieden dan ga je sowieso niet gebruik maken van een shared SSL certificaat. Je wilt dan een "duur" certificaat dat goed is verzekerd en waarbij alles wijst naar jou bedrijf en niet het bedrijf waar jij je diensten afneemt. Verder moet in de velen gevallen een SSL worden aangevraagd door de host zelf aangezien je niet altijd zelf een RSA kan genereren (dit kan mijn inziens enkel bij Cpanel).

McRox
22/07/03, 20:36
Origineel geplaatst door Deimos
Ik ging er vanuit dat SSL cetrificaten enkel op naam konden worden gegeven en niet op ip-adres. BEn overigens benieuwd waar dit kan (op basis van enkel ip-adres).

Ze worden op naam van bedrijf gegeven. Normaal wordt er om een soort kvk uitreksel gevraagd en wordt het op naam van een bedrijf geregistreerd, tenzij je zo'n goedkope ssl van rackshack hebt, waarbij een geregistreerd bedrijf nietnoodzakelijk is. Dan staat een licentie op naam van een url (nou ja, naam ;) )

Een ip is altijd een eis.


Origineel geplaatst door Deimos
Je gaat een commerciele dienst aanbieden dan ga je sowieso niet gebruik maken van een shared SSL certificaat. Je wilt dan een "duur" certificaat dat goed is verzekerd en waarbij alles wijst naar jou bedrijf en niet het bedrijf waar jij je diensten afneemt. Verder moet in de velen gevallen een SSL worden aangevraagd door de host zelf aangezien je niet altijd zelf een RSA kan genereren (dit kan mijn inziens enkel bij Cpanel).

100,01% mee eens :D

--> Ontopic: we zijn een beetje te ver gegaan met een regel uit de topic, of lijkt dat alleen maar zo :D

Deimos
22/07/03, 20:49
Origineel geplaatst door PlexTeam


Ze worden op naam van bedrijf gegeven. Normaal wordt er om een soort kvk uitreksel gevraagd en wordt het op naam van een bedrijf geregistreerd, tenzij je zo'n goedkope ssl van rackshack hebt, waarbij een geregistreerd bedrijf nietnoodzakelijk is. Dan staat een licentie op naam van een url (nou ja, naam ;) )

Ik doelde meer op het feit van de CN (CanonialName) niet dat je bewijs van je bedrijf moet overleggen. Dat is overigens vaak een DNB nummer die je met een simpel mailtje kan aanvragen. Dus vraag is hoe betrouwbaar dat is,