PDA

Bekijk Volledige Versie : Mening, ervaring of flame?



Santario
21/07/03, 19:10
Hallo,

Gaarne wil ik n.a.v. de vele topics over ervaringen van gebruikers tegen hostingproviders graag een normale discussie opstarten. Vaak kom je op het forum een topic tegen waarin gevraagd wordt naar meningen over een bepaalde hostingprovider. Wat mij opvalt is dat zodra er ook maar een klein beetje kritiek komt het forum op slot gaat en gebombardeerd wordt tot flame etc. Mijn gedachte is dat als een hostingprovider over het algemeen goede service levert dat in een topic ook echt naar voren komt (kijk naar het Topic van We Dare), bij bedrijven waar dit niet het geval is.... helaas, die delven het onderspit. Prospects willen zeker van dit soort informatie op de hoogte zijn dus mijn vraag is: wanneer zie jij iets als een negatieve ervaring of een flame?

Gaarne uw reactie!

Deimos
21/07/03, 19:46
Persoonlijk zie ik helemaal niets in topics waarbij gevraagd wordt naar ervaring met een host. Deze topics zullen immers in bijna alle gevallen uitlopen op Flame. Er zijn namelijk altijd mensen die sommige hosts niet mogen om wat voor reden dan ook. Echter is die reden niet te controleren als lezer zijnde en kan je daar dus geen oordeel over geven. Dit heeft als direct gevolg dat er een welles nietes verhaal zal optreden tussen de host en de persoon met die ervaring.

Hierdoor is het mogelijk dat een host in een dusdanige positie komt dat deze door andere partijen ook wordt aangevallen die zelf geen ervaring hebben met de diensten van de host. Enkel viavia gehoord. Aan al deze informatie heb je dus niets. Wil je weten hoe en wat een host werkt dan vraag je bij ze naar referenties, zoek je vervolgens zelf nog enkele referenties en vraag je deze hoe en wat. Is het over het algemeen bevredigend, danvraag je een test account aan bij de host in kwestie (eventueel tegen een kleine vergoeding). Op die manier kan je zelf een oordeel maken over een host en ben je redelijk verzekerd van acurate informatie.

Santario
21/07/03, 20:12
Bedankt voor je reactie. Ik ben het in grote lijnen met je eens maar... zolang je nog niet definitief klant bent kan een hostingprovider zich extra inzetten. Regelmatig lees je dat de pre-sales perfect is maar dat de aftersales 3x niets is. Persoonlijk zou ik me toch vast blijven houden aan het algehele beeld welke over een provider gegeven wordt in een forum. Klanten weten heus wel dat ieder bedrijf iets kan verbeteren/veranderen, zolang negatieve ervaringen maar niet regel worden ipv uitzonderingen. Op het moment dat dit wel gebeurt moet je denk ik als hostingprovider toch echt eens achter je oren krabbelen, of niet?

Positieve ervaringen zijn peilers voor je succes. Vaak gaan de ervaringen niet over snelheid etc. want dat zit over het algemeen wel goed... vaak komen de problemen naar voren op het gebied van support, bereikbaarheid en vertrouwen en als het om die punten gaat mag je, naar mijn mening althans, best gaan vragen naar de ervaringen (referenties, goede en slechte in feite) van andere.

clesoft
21/07/03, 20:19
Het nut om ervaringen te delen met anderen vinden wij wel nuttig. Het welles-nietes verhaal zal je altijd houden, maar als er van één bepaalde host bijvoorbeeld 50 positieve en 10 negatieve ervaringen zijn dan heeft de lezer zeker een indruk. Zijn- of haar keuze wordt hiermee iets makkelijker, en om echt te weten of een hoster goed is moet men toch altijd zelf aan den lijve ondervinden. Wil je in zee gaan met een bepaalde hoster, maar ben je niet zeker van de kwaliteit? Bindt je dan voor een kortere periode (bijvoorbeeld 3 maanden). Als een hoster dat niet wil dan zegt dat genoeg.

Santario
21/07/03, 20:24
Helemaal eens met Clesoft, niets aan toe te voegen... :) Jammer alleen dat ik het hier op het forum niet vaak zie. Misschien ben ik ook wel te hard, als een provider mij een kunstje flikt heeft hij wat dat betreft inderdaad niet de meest makkelijke persoon voor zich. En idd, dan schiet je wel eens door.... aandachtspuntje voor moi ;)