PDA

Bekijk Volledige Versie : 5% incasso korting verkeerd berekend



Web123.nl
20/07/03, 23:25
Hoi,

Dit ook gepost op de rvdlijst, dus wellicht hebben sommigen van jullie dit al gelezen.


Zie onderstaande e-mail welke ik naar de SIDN heb gestuurd.
Mogelijk hebben meerdere deelnemers dit al (op)gemerkt?
Of misschien zijn wij wel de enige hoor .. (kan altijd natuurlijk)




Beste SIDN,

Over onze laatste factuur ontvingen wij 5% betalingskorting indien wij gebruik maakten van automatische incasso:

--- van de website ---
Automatische incasso
U heeft als deelnemer per 1 juli 2003 de mogelijkheid om de kwartaalfactuur van SIDN middels automatische incasso te voldoen. Het verschuldigde bedrag zal dan 14 dagen na factuurdatum automatisch worden geïncasseerd. Deelnemers die hiervoor kiezen krijgen een korting van 5% op het totale factuurbedrag (exclusief BTW).
--- van de website ---

Zoals u zegt, gaat het om een korting van 5% van het factuurbedrag exclusief BTW. Prima natuurlijk, in feite maakt het nl. niets uit. Echter heeft u een fout in het verrekenen van deze korting gemaakt:

U heeft een optelsom gemaakt van:
- factuurbedrag laatste factuur ex. BTW
- minus verrekening vooruitbetalen 1e kwartaal ex. BTW (i.v.m. nieuwe tarieven)
- minus verrekening 2e kwartaal ex. BTW (i.v.m. nieuwe tarieven)

Hier heeft u 19% BTW bij opgeteld en vervolgens de 5% betalingskorting EXCLUSIEF BTW vanaf getrokken.

M.i. dient u ook over deze 5% betalingskorting BTW te berekenen en af te trekken van het totaal. Beter zou het nog zijn als u de 5% korting van het totaalbedrag exclusief BTW aftrekt, alvorens u een BTW berekening maakt.

In iedergeval klopt nu de BTW-verhouding niet en betalen wij (mogelijk ook andere deelnemers) te veel BTW. Wij zijn hierachter gekomen, omdat de door u gestuurde facturen en creditfacturen niet aansloten op het afgeschreven bedrag van onze bankrekening.

WebBizz
21/07/03, 08:17
Zag bij ons ook een verschilletje van enkele euro's maar daar doe ik niet zo moelijk over. Is toch maar een keer aangezien je in het vervolg geen credits meer krijgt. Post je het antwoord van de SIDN ook ff als je wat terug hebt ontvangen?

xserve
21/07/03, 10:46
Dat die korting een paar euro minder uitvalt is toch niet zo erg? Het gaat erom dat het btw bedrag niet meer klopt toch? Of heb ik het nu fout?

HBCS
21/07/03, 11:16
nee zie je goed

cridea
21/07/03, 12:21
Het viel mij ook al op, heb het geloof ik tijdelijk maar als betalingsverschil geboekt.

Web123.nl
21/07/03, 20:29
Origineel geplaatst door xserve
Dat die korting een paar euro minder uitvalt is toch niet zo erg? Het gaat erom dat het btw bedrag niet meer klopt toch? Of heb ik het nu fout?

Correct! BTW verschil.
Om die paar euro kan namelijk niemand wakker liggen.

WebBizz
21/07/03, 22:12
Al iets gehoord van de SIDN?

Web123.nl
22/07/03, 00:45
Van SIDN nog niets -helaas-.

almar
22/07/03, 11:33
Feit is dat de SIDN teveel BTW ontvangt en wij teveel afdragen. In ieder geval had een controller dat direct moeten opmerken. Maar waarschijnlijk hebben ze dit nooit goed getest.