PDA

Bekijk Volledige Versie : Help!



UbErZ
19/07/03, 17:57
Ik probeer nu al een tijde op mijn server te komen, maar zonder succes. Het lijkt net of mijn server gehackt is. Nu zou ik graag via mijn APC de server uitzetten, maar deze is ook niet bereikbaar.

Ik heb geprobeert Leon Croese van interxs (mijn co-locator) te bellen en mailen maar is al een paar uur niet te bereiken.

Als ik mijn server nu ping krijg ik: doelhost niet berijkbaar (maar poort 25 is nog wel actief), hiervoor kreeg ik nog wel een ping door met 200 zoveel ms.

Ik ben echt radeloos, ik weet nu niet wat ik moet doen. Is er niet iemand die bij interxion de stekker uit mijn server kan trekken voordat ik met 1000 GB dataverkeer zit ofzo?


Alle tips zijn welkom!

electric
19/07/03, 18:00
je kan interxion zelf proberen te bellen of hun dat willen doen ( geef je alleen kleine kans want interxion doet verder toch weinig voor z'n klanten .. ) wel vreemd trouwens dat de apc switch niet bereikbaar is ..
't enige wat je verder kan doen is leon proberen te bereiken...

UbErZ
19/07/03, 18:05
Weet iemand anders een ander nummer van Leon dan die op de website staat? Of een thuis nummer eventueel?

Of is er een manier om mijzelf aan te melden bij interxion, zodat ik zelf de stekker er uit kan trekken of iets dergelijks?

Pantsy
19/07/03, 18:24
Probeer het gewoon om de 30 minuten, misschien heeft Leon belangrijke afspraken of is misschien zelfs bezig in het datacenter.

Web123.nl
19/07/03, 18:25
/offtopic

Ik zou overstappen naar een provider die wel een storingsnummer heeft waarop ze 24x7 bereikbaar zijn. Dit afgezien van de kwaliteit van de geleverde diensten. Onlangs hebben wij dit zelf ook gedaan.

Pantsy
19/07/03, 18:39
Zelfs een storingsnummer is niet altijd 24/7 bereikbaar en ik geloof dat InterXs wel degelijk een storingsnummer heeft.. ik heb hem zien staan maar waar :?

electric
19/07/03, 18:40
wij staan nu lekker bij RedBUs en die kunnen we 24/7 inschakelen als dat nodig is :) ( en wij zelf zijn ook 24/7 bereikbaar ( al dan soms wel met een slaperige kop snachts :p )

WilcoOnline
19/07/03, 18:42
Telefoon: +31 6 45200 782
Fax: +31 84 833 9090

staat er op de site. Mischien anders even faxen?
Ik zat een tijdje geleden te denken om daar mijn servers daar neer te zetten. Maar uit de verhalen van dit topic zie ik dat ik dat beter niet kan doen?

Pantsy
19/07/03, 18:46
Wilco, iedereen heeft andere ervaringen.. belachelijk eigenlijk dat uberz zo'n topic opend. InterXs komt namelijk niet meer op dit forum.

Joris
19/07/03, 18:47
Origineel geplaatst door WilcoOnline
Telefoon: +31 6 45200 782
Fax: +31 84 833 9090

staat er op de site. Mischien anders even faxen?
Ik zat een tijdje geleden te denken om daar mijn servers daar neer te zetten. Maar uit de verhalen van dit topic zie ik dat ik dat beter niet kan doen? Om door 1 topic jezelf al te bedenken lijkt mij persoonlijk geen goed idee.

Misschien eens uitzoeken of er meerdere van dit soort problemen zijn? Want iedere provider heeft wel eens problemen met hun/zijn klanten.

WilcoOnline
19/07/03, 18:51
Origineel geplaatst door TrancePitt
Wilco, iedereen heeft andere ervaringen.. belachelijk eigenlijk dat uberz zo'n topic opend. InterXs komt namelijk niet meer op dit forum.

Ja klopt iedereen heeft andere ervaringen. En de betreffend bedrijf komt niet meer op dit forum omdat hij toch geblokeert is? Ofzo iets ik weet niet het hele verhaal.

Maar als ik me server ergens neerzet zou ik toch graag willen dat ik ook op zaterdag iemand zou kunnen bereiken mocht er iets echt fout gaan. En dat de APC het niet doet.. Tjah.. mischien een probleem van de klant

WilcoOnline
19/07/03, 18:52
Origineel geplaatst door Joris
Om door 1 topic jezelf al te bedenken lijkt mij persoonlijk geen goed idee.

Misschien eens uitzoeken of er meerdere van dit soort problemen zijn? Want iedere provider heeft wel eens problemen met hun/zijn klanten.

Ja klopt. Ik was ook niet verplan hoor om echt van mening te veranderen. Maar inderdaad ik zoek nog gewoon even verder naar reacite's etc

Pantsy
19/07/03, 18:53
Ik neem ook niet me telefoon op als ik in een belangrijke bespreking zit/aangereden ben/in het datacenter zit etc... :)

electric
19/07/03, 18:59
Origineel geplaatst door TrancePitt
Ik neem ook niet me telefoon op als ik in een belangrijke bespreking zit/aangereden ben/in het datacenter zit etc... :)
bespreking / aangereden zijn. mja okay . begrijpbaar .. maar als ik in de DC zit neem ik zo ie zo wel me tel op voor 't geval dat een klant probs heeft of zo :)

UbErZ
19/07/03, 19:10
Om even terug te komen op trancepitt, het is idd belachelijk dat ik hier om hulp vraag. Ik had moeten weten dat er nooit iemand serieus wil antwoorden.

Ik ben gewoon echt radeloos, en het spijt me dat ik geen andere oplossing zag dan deze posting.

RobbertC
19/07/03, 19:23
InterXs zal hier in ieder geval niet reageren...

UbErZ
19/07/03, 19:43
weet niemand per ongeluk het storings nummer?

Deimos
19/07/03, 19:48
JE zou eventueel naar ze toe kunnen rijden of wat dan ook. En zoals gezegt InterXion bellen. Meer kan je niet doen, hoe je APC onbereikbaar kan zijn snap ik niet helemaal. Maar als dat het geval is zou het kunnen dat de zekering van de APC het heeft begeven met alsgevolg dat je server ook zonder stroom staat.


Origineel geplaatst door UbErZ
weet niemand per ongeluk het storings nummer?
Staat dat niet toevallig in je contract dat je met ze hebt afgesloten?

UbErZ
19/07/03, 20:01
ik heb niets hoeven tekenen, hij vertelde mij dat de algemene voorwaarden op zijn website gelden.

Ik heb verder nooit een storings nummer of iets dergelijks gehad. Ik heb altijd via email contact gehad. (heb zijn normale nummer van zijn website moeten plukken)

De server is niet down btw, maar heeft nu hele hoge pings (dus de upc zelf zal het niet zijn). En ik kan er nog steeds niet opkomen met radmin of via ftp ( poorten lijken wel dicht gemaakt). Het zal dus wel goed fout zijn :(

electric
19/07/03, 20:58
icq : 146532407
msn : leon@interxs.nl

dat is iig wat ik verder van hem heb..

UbErZ
19/07/03, 21:04
dank je wel electric, ik heb hem nog nergens kunnen bereiken op dit moment. Maar in ieder geval bedankt.

electric
19/07/03, 21:07
Origineel geplaatst door UbErZ
dank je wel electric, ik heb hem nog nergens kunnen bereiken op dit moment. Maar in ieder geval bedankt.
Hij is de afgelope paar weken al enorm slecht bereikbaar heb ik gemerkt.... dus volgens mij zal je niet de enigste zijn die er last van heeft.

Pantsy
19/07/03, 21:15
Electric, Leon was op vakantie en is sinds 2 dagen terug dat zegt opzich genoeg.

electric
19/07/03, 21:36
Origineel geplaatst door TrancePitt
Electric, Leon was op vakantie en is sinds 2 dagen terug dat zegt opzich genoeg.
heeft ie dat z'n klanten ook gemeld? zo te merken niet.
en daarbij, hij is al 2 dagen terug, dan kan ie nog gerust z'n klanten helpen. of iemand anders van z'n team.

UbErZ
19/07/03, 21:38
er mag een slotje op! Hij is al terecht.

eXite
19/07/03, 21:50
Origineel geplaatst door UbErZ
ik heb niets hoeven tekenen, hij vertelde mij dat de algemene voorwaarden op zijn website gelden.

Ik heb verder nooit een storings nummer of iets dergelijks gehad. Ik heb altijd via email contact gehad. (heb zijn normale nummer van zijn website moeten plukken)

De server is niet down btw, maar heeft nu hele hoge pings (dus de upc zelf zal het niet zijn). En ik kan er nog steeds niet opkomen met radmin of via ftp ( poorten lijken wel dicht gemaakt). Het zal dus wel goed fout zijn :(

Tja, dus je kunt ook niet bewijzen dat je recht hebt op zijn diensten.

NLISP
20/07/03, 13:38
Belangerijk dat je hier van leert en vervolgens met je colocator een duidelijke afspraak danwel contract hebt waarin de colocator zich verantwoordelijk stelt voor het goed functioneren van de dienst danwel van zijn diensten (een SLA). Alleen jammer dat je kennelijk daar niet zelf aan gedacht hebt danwel jammer dat je bij goedkope hosting (in 't algemeen) niet vaak SLA's krijgt.
Als je dan toch geen contract hebt met je colocator kan je ook elk moment overstappen naar een ander. Kijk eens rond in dit forum zat goede colocators die SLA's leveren voor een redelijke prijs.

Edit: PS dit is geen geflame of aanprijzing van andere providers maar meer mijn persoonlijke visie en eventueel ook leerzaam voor topicstarter

host3000
20/07/03, 13:43
En zorg dat je zelf in noodgevallen access hebt tot het noc, om de stekker eruit te trekken.

NLISP
20/07/03, 13:57
Origineel geplaatst door host3000
En zorg dat je zelf in noodgevallen access hebt tot het noc, om de stekker eruit te trekken.

ja 24uurs toegang danwel echt 24uurs storing nummer van de housing site direct.

Pantsy
20/07/03, 14:00
Ik geloof dat dat niet echt intressant is voor de co-locator, pasjes uitdelen voor mensen die "maar" 1 server hebben hangen.

host3000
20/07/03, 14:04
Origineel geplaatst door TrancePitt
Ik geloof dat dat niet echt intressant is voor de co-locator, pasjes uitdelen voor mensen die "maar" 1 server hebben hangen.

Voor sommigen kennelijk wel :p

NLISP
20/07/03, 14:04
Nee maar buiten een storingsnummer om kunnen mensen altijd direct met de housing site bellen om zo een rondlopende klant danwel een rondlopende bewaker/medwerker even een server te laten rebooten.

Pantsy
20/07/03, 14:10
Dat is weer heel wat anders dan toegang geven ^^ :)

host3000
20/07/03, 14:17
Je maakt mij toch niet wijs dat je bij de deur weggestuurd wordt als je je meldt met het probleem.

Pantsy
20/07/03, 14:37
Ik hoop eerder van wel, anders zou iedereen dus naar binnen kunnen en ev. wat spulletjes meenemen.

host3000
20/07/03, 15:09
Meenemen is wat anders dan de knop indrukken na geconstateerd te hebben dat de boel gecrashd is.

Maar goed, probleem was opgelost geloof ik.

Pantsy
20/07/03, 15:13
En wat nou als je daar staat en je drukt die knop in en het helpt niks? Sta je voor niks daar als je niet genoeg know how hebt van bepaalde dingetjes :)

McRox
20/07/03, 16:04
Origineel geplaatst door electric

heeft ie dat z'n klanten ook gemeld? zo te merken niet.
en daarbij, hij is al 2 dagen terug, dan kan ie nog gerust z'n klanten helpen. of iemand anders van z'n team.

Als je nieuws hoort over je concurent, wat niet helemaal zeker is, begin ik me af te vragen waarom je dan direct conclusies gaat trekken..

Staat bovendien niet erg professioneel als concurent..

electric
21/07/03, 00:56
Origineel geplaatst door PlexTeam


Als je nieuws hoort over je concurent, wat niet helemaal zeker is, begin ik me af te vragen waarom je dan direct conclusies gaat trekken..

Staat bovendien niet erg professioneel als concurent..

ik heb vrij veel persoonlijk contact gehad over de persoon in kwestie en ken deze dus vrij goed ( qua z'n werkzaamheden ) dus vandaar dat ik die conclusie trok.

Pantsy
21/07/03, 01:11
Toevallig heb ik ook dagelijks contact met deze persoon en ik blijf het vreemd vinden.

electric
21/07/03, 01:17
Origineel geplaatst door TrancePitt
Toevallig heb ik ook dagelijks contact met deze persoon en ik blijf het vreemd vinden.
hoe bedoel je ?

Pantsy
21/07/03, 01:31
^^^ lees maar even door :)