PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat een gek er voor geeft!



Johan-nl
19/07/03, 04:53
Wat een gek er voor geeft??

www.watjijwil.com
www.thephonestore.nl (incl. handelsnaam)
www.voorbeeldbrief.nl
www.janpeter-balkenende.nl

EDIT: JanP wil hem niet hebben (gratis). Wel een beetje krom om dat er over www.jan-peterbalkenende.nl erg veel kabaal is gemaakt!


wat zullen deze waarde zijn?

www.thehostingcompany.nl
www.hostingcompany.nl
www.hostingcompany.be

We Develop
19/07/03, 11:15
Zijn deze domeinnamen al ooit in gebruik geweest?

Johan-nl
19/07/03, 12:15
Origineel geplaatst door We Develop
Zijn deze domeinnamen al ooit in gebruik geweest?

Ja, alleen die van JanP niet, die fansite ging niet door.
Het gaat dus puur om de domeinnamen en niet om de site.

woutertwisk
19/07/03, 12:40
Origineel geplaatst door Johan-nl


Ja, alleen die van JanP niet, die fansite ging niet door.
Het gaat dus puur om de domeinnamen en niet om de site.

Wie is er nou nog fan van JanP:S

Ik vind die voordeelbrief.nl dan't leukste, voor'n nieuwsbrief met daarin allemaal kortingen en acties enzo.

We Develop
19/07/03, 12:49
Het is geen voordeelbrief.nl
het is voorbeeldbrief.nl

electric
19/07/03, 14:04
voorbeeldbrief.nl is leuk als je diverse voorbeeld brieven er op zet voor mensen .. :) zoals cv's en dat soort zooi :) ik zou het best willen hebben maar heb er geen tijd voor :(

Johan-nl
19/07/03, 14:26
Origineel geplaatst door electric
voorbeeldbrief.nl is leuk als je diverse voorbeeld brieven er op zet voor mensen .. :) zoals cv's en dat soort zooi :) ik zou het best willen hebben maar heb er geen tijd voor :(

Idd, was ook mijn idee (1 jaar geleden)
en dan laten betalen voor toegang tot een brievengroep.

Maar ook geen tijd..... Wie wel?
Voor 65 euro is die van jouw................................

Nl3gta Gaming
19/07/03, 17:18
Tsja, zo had ik ook een 2tal domeinen die weg moesten,

ArminvanBuuren.nl 60 euro voor gevangen, of een rechtzaak van Armada music aan me broek... keuze was simpel..

Paulvandyk.nl ging voor 250 euro weg.
Johangielen.nl staat nog steeds te koop btw.

Duss ;) ter indicatie..

Johan-nl
19/07/03, 17:48
Origineel geplaatst door Nl3gta Gaming
Tsja, zo had ik ook een 2tal domeinen die weg moesten,

ArminvanBuuren.nl 60 euro voor gevangen, of een rechtzaak van Armada music aan me broek... keuze was simpel..

Paulvandyk.nl ging voor 250 euro weg.
Johangielen.nl staat nog steeds te koop btw.

Duss ;) ter indicatie..

Over rechtzaken gesproken.
Ik krijg weer tranen in mijn ogen als ik hier aan denk...

Ik had rond dec. 2002 een domeinnaam geregistreerd van een persoon uit
Idols. Dit was na dit ik hoorde dat hij ook een platencontract kreeg.

Ik zag ik de whois: Vrij
Dus ik denk laat ik eens aardig zijn en registreer dat domein, stuur vervolgens die persoon via Idols een email dat ik hem feliciteer met zijn platencontract en dat hij dat domein + hosting kostenloost van mij krijgt. Bedankje? vergeet het maar. Kreeg een horde advocaten achtermij aan. (een die elke fax en brief dubbel verstuurt!)

Of ik even binnen 5 dagen dat domein wil verhuizen naar wanadoo.
Dus ik uitleggen: Ik zet eerst de domeinnaam over op uw naam en dan verhuis u nieuwe provider hem bij ons weg BLA BLA. Dat ging er bij de advocaat niet in!

Dit hele verhaal heeft dus 4 of 5 weken geduurd.
Na een tijdje, ja hoor de factuur op de kopaf 2000, - euro
Binnen 3 dagen betalen anders een rechtszaak!

Ik dacht er dus nog mooi van af te zijn gekomen. Maar nee hoor.
Krijg een paar weken later weer een telefoontje van die advocaat. Die platenmaatschappij zou het contact van deze "idol" hebben gecanceld door het gedoe met die domeinnaam. (grote vertraging website etc)
Of ik even wilde BETALEN voor de geleden kosten, misgelopen optreden etc.
Hij dacht zeker dat ik gek was…........... Binnenkort rechtszaak!

woutertwisk
19/07/03, 18:13
Welke idol was het?
Ik denk dat je weinig gevaar loopt in ieder geval. Wat heb je misdaan??

xserve
19/07/03, 18:27
Die lui zijn echt grappig, je registreerd een naam die door niemand is vastgelegd en ze klagen je aan of je even alles wil betalen wat zei hadden uitgedacht dat ze wilde verdienen. Die lui zijn echt ziek!!

Johan-nl
19/07/03, 18:39
Origineel geplaatst door woutertwisk
Welke idol was het?
Ik denk dat je weinig gevaar loopt in ieder geval. Wat heb je misdaan??

Die naam wil ik nooit weer horen.
ZIE foto, ik wist niet wie het was trouwens.

Johan-nl
19/07/03, 18:44
Origineel geplaatst door woutertwisk
Welke idol was het?
Ik denk dat je weinig gevaar loopt in ieder geval. Wat heb je misdaan??

Ik zal de brief eens zoeken, wat ik had "misdaan" was er mooi verwoord.
was er nog bijna ingetrapt ook :)

BRIEF EVEN GEPAKT:

To mij heeft zich gewend Bla Bla Bla
Client heeft landelijke bekendheid verworven via het alom bekende programma Idols. Daar naast is client recentelijk in de media gekomen ivm zijn zangcarriere bla bla bla.

Client heeft geconstateerd dat op 7 maart 2003 (was dus niet dec)
zijn persoondomeinnaam heeft geregistreed. Door dit gebruik schaadt u de belangen van client en handeld u onrechtmatig jegens client.
Ondermeer schendt u ex artikel 1:8 BW het naamrecht van client.

dan nog wat geblaat over juridischemidellen etc
en dat ik de standaard formulieren van de SIDN moet gebruiken :D

Moest dus binnen 24 uur over dragen aan hun!

De kosten van deze procedure zullen voor uw rekening komen
Om redenen van formele aard ontvangt u deze brief zowel per telefax (2x) als aangetekend met bericht van ontvangst en ook per gewone post.

Volledigheidshalve stuur ik deze nu eveneens naar de overige mij bekende adressen van u onderneming. (4x4 = 16 brieven :eek: )

Bla bla

en tot die tijd zou die ergens verblijven ofzo ;)

woutertwisk
19/07/03, 20:34
Door dit gebruik schaadt u de belangen van client en handeld u onrechtmatig jegens client.
die advocaat kan niet eens normaal nederlands

Johan-nl
19/07/03, 20:36
Origineel geplaatst door woutertwisk

die advocaat kan niet eens normaal nederlands

:X :p

electric
19/07/03, 21:22
als je aan kan tonen dat je handelde op aanvraag van die idol dan is dat toch geen probleem?

Johan-nl
19/07/03, 21:28
Origineel geplaatst door electric
als je aan kan tonen dat je handelde op aanvraag van die idol dan is dat toch geen probleem?



:o Als dat zo was geweest dan was dat idd geen probleem geweest.

eXite
19/07/03, 21:46
Zowieso hebben ze geen poot om op te staan. Je hebt de domeinnaam geregistreerd voordat de betreffende persoon bekenheid verworf. Als het gaat om enkel de voornaam van de persoon dan kunnen ze je al helemaal niets maken.

Johan-nl
19/07/03, 21:58
Origineel geplaatst door eXite
Zowieso hebben ze geen poot om op te staan. Je hebt de domeinnaam geregistreerd voordat de betreffende persoon bekenheid verworf. Als het gaat om enkel de voornaam van de persoon dan kunnen ze je al helemaal niets maken.

voornaamachternaan.nl
en ja hij was toch wel een beetje bekend....

Maar ik zal wel zien hoe het afloopt.

Nl3gta Gaming
20/07/03, 01:01
LOL! wat een gepruts zeg, echt Nederlanders.

Je regt een domein, wat een tientje +/- kost als SIDN member, daarna ga je ze mailen met een surprise dat je ze het domein kado geeft.

Als dank krijg je een horde advocaten achter je aan.
Wat een belachelijk gedoe zeg.. ongelovelijk

Ik zou me kapot lachen als je die rechtzaak ook daad werkelijk wint, wat ik ook verwacht ;)

Johan-nl
20/07/03, 01:22
Origineel geplaatst door Nl3gta Gaming
LOL! wat een gepruts zeg, echt Nederlanders.

Je regt een domein, wat een tientje +/- kost als SIDN member, daarna ga je ze mailen met een surprise dat je ze het domein kado geeft.

Als dank krijg je een horde advocaten achter je aan.
Wat een belachelijk gedoe zeg.. ongelovelijk

Ik zou me kapot lachen als je die rechtzaak ook daad werkelijk wint, wat ik ook verwacht ;)

Ja ik dus ook, want het gaat dan niet meer om een paar duizend euro
maar om een paar ton. Tja en volgens mij heb ik daar zo even geen butget voor :( (of ik moet de oude sok nog ergens kunnen vinden)

Nl3gta Gaming
20/07/03, 08:38
Origineel geplaatst door Johan-nl


Ja ik dus ook, want het gaat dan niet meer om een paar duizend euro
maar om een paar ton. Tja en volgens mij heb ik daar zo even geen butget voor :( (of ik moet de oude sok nog ergens kunnen vinden)


Ik denk dat niemand zo "even" een paar ton kan ophoesten nee ;)

M-BahZ
20/07/03, 16:35
Wanneer je geen (enonomische) belangen hebt in het overtreden van bepaalde wetten, zoals in dit geval het naamrecht, en ter goeder trouw hebt gehandeld treden rechters meestal nogal mild op.
Hiervoor hebben onze wetboeken ook vaak nog wel enige "bescherming" ingebouwd.

Ik kan er persoonlijk trouwens inkomen dat men geen behoefte heeft aan een "gesponsord domein + hosting".
Buiten dat geeft hoster in kwestie al aan er (economische en/of persoonlijke) belangen in te hebben, en tja... als mensen ergens bang voor zijn is dat er mensen belangen hebben in hun produkt. ;)
Ik snap trouwens niet waarom Johan-nl het domein niet gewoon heeft vrijgegeven.
Dat je domeinnamen niet zondermeer overdraagt kan ik inkomen, maar ik denk dat Johan-nl erg weinig rechten kan ontlenen aan het domein, en zodoende het vrijgeven de meest voor de hand liggende keuze was geweest.

Ik geloof echter niet dat het tot een schadevergoeding van enkele tonnen gaat komen.
Mede gezien het op zich wel vriendelijke gebaar van Johan-nl om contact op te nemen met rechthebbenden e.d.
Is er in deze zaak trouwens al gepoogd een mediator in te schakelen ipv. meteen er een rechtzaak van te maken? stel dat anders eens voor.

Johan-nl
20/07/03, 16:47
Origineel geplaatst door M-BahZ
Wanneer je geen (enonomische) belangen hebt in het overtreden van bepaalde wetten, zoals in dit geval het naamrecht, en ter goeder trouw hebt gehandeld treden rechters meestal nogal mild op.
Hiervoor hebben onze wetboeken ook vaak nog wel enige "bescherming" ingebouwd.

Ik kan er persoonlijk trouwens inkomen dat men geen behoefte heeft aan een "gesponsord domein + hosting".
Buiten dat geeft hoster in kwestie al aan er (economische en/of persoonlijke) belangen in te hebben, en tja... als mensen ergens bang voor zijn is dat er mensen belangen hebben in hun produkt. ;)
Ik snap trouwens niet waarom Johan-nl het domein niet gewoon heeft vrijgegeven.
Dat je domeinnamen niet zondermeer overdraagt kan ik inkomen, maar ik denk dat Johan-nl erg weinig rechten kan ontlenen aan het domein, en zodoende het vrijgeven de meest voor de hand liggende keuze was geweest.

Ik geloof echter niet dat het tot een schadevergoeding van enkele tonnen gaat komen.
Mede gezien het op zich wel vriendelijke gebaar van Johan-nl om contact op te nemen met rechthebbenden e.d.
Is er in deze zaak trouwens al gepoogd een mediator in te schakelen ipv. meteen er een rechtzaak van te maken? stel dat anders eens voor.

Gesponsord is niet helemaal waar. Ik zal het 1e mailtje een die Idol hier straks ook even plaatsen.

Nee geen mediator of id, betalen of ander kortgeding/rechtzaak.

Johan-nl
20/07/03, 16:57
Origineel geplaatst door Johan-nl


Gesponsord is niet helemaal waar. Ik zal het 1e mailtje een die Idol hier straks ook even plaatsen.

Nee geen mediator of id, betalen of ander kortgeding/rechtzaak.

DIT WAS DE EERSTE OPZET, de def mail kan ik zo snel even niet vinden.


Beste xxxxxxxxxxxxx,

Gefeliciteerd met je platencontract!

Ik heb begrepen dat jij de domeinnaam “xxxxxxxxxx.nl” heb geprobeerd te
registreren. Dit is je echter niet gelukt. (zag ik op Cu2)

Om dat deze domeinnaam natuurlijk alleen aan jouw toe behoord, en niet in
handen moet vallen van domeinkapers of concurrenten, heb ik deze domeinnaam
voor je geregistreerd! Niet om er zelf iets mee te doen, maar om deze te overhandigen aan de rechtmatige eigenaar, Jij dus.

Dus alsjeblieft, xxxxxxxxxxxxx.nl is van jouw!

De domeinnaam is momenteel geregistreerd op naam van mijn onderneming, Als je wil kan ik de domeinnaam officieel op jou naam laten zetten. Ook kan ik de domeinnaam op naam van mijn onderneming laten staan, ik kan deze dan bijvoorbeeld laten koppelen aan je bestaande site bij een andere provider.

Wil je de domeinnaam verhuizen naar een ander internet provider, dan kan dit natuurlijk ook, want het is echt jouw domeinnaam!

Laat mij even weten wat jij wilt.


Met vriendelijke groet,

i/o

Johan Hamstra
XXXXXXXXXXXX

Tel : xxxxxxxxxxxxxxx
Email: : xxxxxxxxxxxxxxx

Johan-nl
20/07/03, 17:43
Origineel geplaatst door Johan-nl


DIT WAS DE EERSTE OPZET, de def mail kan ik zo snel even niet vinden.


Beste xxxxxxxxxxxxx,

Gefeliciteerd met je platencontract!

Ik heb begrepen dat jij de domeinnaam “xxxxxxxxxx.nl” heb geprobeerd te
registreren. Dit is je echter niet gelukt. (zag ik op Cu2)

Om dat deze domeinnaam natuurlijk alleen aan jouw toe behoord, en niet in
handen moet vallen van domeinkapers of concurrenten, heb ik deze domeinnaam
voor je geregistreerd! Niet om er zelf iets mee te doen, maar om deze te overhandigen aan de rechtmatige eigenaar, Jij dus.

Dus alsjeblieft, xxxxxxxxxxxxx.nl is van jouw!

De domeinnaam is momenteel geregistreerd op naam van mijn onderneming, Als je wil kan ik de domeinnaam officieel op jou naam laten zetten. Ook kan ik de domeinnaam op naam van mijn onderneming laten staan, ik kan deze dan bijvoorbeeld laten koppelen aan je bestaande site bij een andere provider.

Wil je de domeinnaam verhuizen naar een ander internet provider, dan kan dit natuurlijk ook, want het is echt jouw domeinnaam!

Laat mij even weten wat jij wilt.


Met vriendelijke groet,

i/o

Johan Hamstra
Original Europe

Tel : xxxxxxxxxxxxxxx
Email: : xxxxxxxxxxxxxxx

------
TOEN HET DOMEIN *EINDELIJK* WAS OVERGEDRAGEN KREEG IK DEZE MAIL:
VAN DE VADER VAN DIE IDOL.
------

HALLO,

NOU EINDELIJK HEEFT ´´meneer´´ HAMSTRA DAN TOCH AFSTAND GEDAAN.


VOOR ZOVER IK ME IN HEB LATEN INLICHTEN HEBBEN WE HET EEN EN ANDER NODIG OM DAADWERKELIJK DE LUCHT IN TE GAAN.

WILT A.U.B.U MIJ TOEZENDEN:

1e HET ADERS VAN DE FTP SERVER

2e DE GEBRUIKERSNAAM

3e EN HET WACHTWOORD


ALVAST BEDANKT

met vriendelijke groet,


ps: EN NU ´´ meneer´´ HAMSTRA NOG EVEN DE KOSTEN LATEN BETALEN. eigen schuld.

----
DIT SLOEG DUS NERGENS OP, HET DOMEIN WAS OVERGEDRAGEN MAAR NOG WEL BIJ MIJ GEREGISTREED.

IK DUS MAILEN NAAR DIE MAN:
----

Beste XXXXXXXXXXXXXXXX

Ik kreeg via de helpdesk onderstaande email.
U geeft aan de ik (de heer Hamstra) eindelijk afstand heb gedaan van de domeinnaam xxxxxxxxxxx.nl

Hieruit concludeer ik dat u niet juist bent geïnformeerd!

Ik heb de domeinnaam niet geregistreerd om te verkopen of zelf profijt van te hebben, maar om kosteloos kado te doen aan xxxxxxxxxxxxxx.
Dit heb ik 1 dag na registratie ook laten weten aan de redactie van het
programma Idols. (Dhr xxxxxxxx is in het bezit van deze email)

Verder wil ik even kwijt dat ik pas op 25-03-2003 u gegevens compleet had, direct daarna is de mutatie tot overdracht verwerkt!

Ik hoop dat u begrijpt dat ik geen “domeinkaper” met slechte bedoelingen ben, maar een Idols fan die het zonde vond dat deze domeinnaam in verkeerde handen kwam.


Met vriendelijke groet,

Johan Hamstra
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Direct line xxxxxxxxxxxx
Direct fax xxxxxxxxxxxx
e-mail xxxxxxxxxxxx

PS. Inlog gegevens + FTP server krijgt u van Euronet/Wanadoo als de portering bij hun is verwerkt!


----
IK DACHT NU MOET HIJ HET TOCH WEL SNAPPEN, MAAR NEE KREEG WEER EEN REACTIE VAN HEM.
----

HALLO ´´MENEER´´ HAMSTRA,

IK ZAL ME BEPERKEN TOT EEN KORTE MAAR KRACHTIGE REAKTIE OP UW MAIL EN OP UW ONDUBBELZINNIG ONRECHTMATIG HANDELEN OMTRENT HET KAPEN VAN XXXXX ZIJN DOMEINNAAM, AL IS DE VERLEIDING GROOT.

´´AARDIGE´´ BRIEVEN KUNT U SCHRIJVEN MAAR HET ZIJN ENKEL EN ALLEEN MAAR ´´LUL´-VERHALEN, U PRESENTEERT ZICH MIJNS INZIENS MEER ALS EEN WOLF IN SCHAAPSKLEREN DAN ALS DE ´´GOEDZAK´HAMSTRA.

U HAD GEWOON MET UW ´´FIKKEN VAN ZIJN NAAM AF MOETEN BLIJVEN.

DOOR UW ONRECHTMATIGE DAAD MOEST IK VEEL KOSTEN MAKEN OM ZIJN NAAM TERUG TE VORDEREN.

ZOALS REEDS GEMELD ZULT U HIERVOOR OP MOETEN DRAAIEN.

IK HEB MIJN RAADSMAN MR. XXXXXXXXXXX DERHALVE OPDRACHT GEGEVEN MIJN KOSTEN OP U TE VERHALEN .

IK VERZOEK ZO NIET SOMMEER IK U MIJ NIET WEER LASTIG TE VALLEN MET MAILS MAAR ALLE CORRESPONDENTIE TE LATEN VERLOPEN VIA MR. XXXXXXXXXXX.

GROETEND,

XXXXXXXXXXXXX


------
EEN PAAR WEKEN LATER KWAM DUS DIE FACTUUR VOOR DE ADVOCAAT KOSTEN ETC, BETALEN BINNEN 3 OF 5 DAGEN ANDER KORTGEDING/RECHTZAAK.

HIERMEE DACHT IK ER VAN AF TE ZIJN.
NEE DUS. IK KREEG 2 WEKEN LATER TELEFOON VAN DIE ADVOCAAT MET DE HET CONTRACT VAN DIE IDOL NIET DOOR GING ETC EN OF IK DUS EVEN DE "SCHADE" WILDE BETALEN.
-----

eXite
20/07/03, 18:24
Ja, die mensen zijn niet goed snik, dat moge duidelijk zijn.

Nl3gta Gaming
20/07/03, 19:39
pff wat geen gedoe zeg, stelletje ondankbare scharrels :{

M-BahZ
20/07/03, 20:19
Dat ze ondankbaar zijn, moeten ze helemaal zelf weten, want een domeinnaam registreren die een ander toebehoord is en blijft domeinkaping.
Echter uit de correspondentie die Johan-nl plaatst blijkt wel duidelijk dat hij ten allertijde tegoedertrouw handelde.

Echter vind ik die correspondentie van papa idol ronduit intimiderend, zelfs bedreigend, en denk ik dat Johan-nl niets te vrezen heeft.
Wellicht leuk als je even contact zoekt met de media om zodoende een of andere toko van je te promoten :P

Sjoerd
20/07/03, 20:39
*denkt al te weten welke idol dit is met zo'n rare pappie ;)

Johan-nl
20/07/03, 21:08
Origineel geplaatst door M-BahZ
Dat ze ondankbaar zijn, moeten ze helemaal zelf weten, want een domeinnaam registreren die een ander toebehoord is en blijft domeinkaping.
Echter uit de correspondentie die Johan-nl plaatst blijkt wel duidelijk dat hij ten allertijde tegoedertrouw handelde.

Echter vind ik die correspondentie van papa idol ronduit intimiderend, zelfs bedreigend, en denk ik dat Johan-nl niets te vrezen heeft.
Wellicht leuk als je even contact zoekt met de media om zodoende een of andere toko van je te promoten :P

Ik denk dat hij juist op promotie van zijn zoon uit is!

Ik denk echter wel dat ik genoeg bewijs heb dat ik geen domeinkaper ben of uit ben op geld.
Neem ook als voorbeeld de domeinnnaam van Jan Peter Balkenende.
is ergens in 2002 geregistreerd inlicentie voor een klant die een fanclub wilde oprichten voor hem. Toen de klant niet kon betalen (22.50 :p was een jongen van 16 of 17) heb ik eertst zijn partij (ik dacht cda??) gemaild of zij hem voor kostprijs wilde overnemen voor dat ik hem ik te verkoop ging zetten. Zij wilden hem dus niet.
Nu is die dus te koop, maar ik zie mij zelf niet als een domeinkaper of proviteur.

Johan-nl
20/07/03, 21:11
Origineel geplaatst door Onsforum
*denkt al te weten welke idol dit is met zo'n rare pappie ;)

:D Nee, de pappie die zo vaak in beeld was met zijn blonde zoon is het niet.

Sjoerd
20/07/03, 22:44
haha jammer ;) ik had dat wel een echte actie gevonden! Hij vond z'n zoon ook zo goed enzo ;)

M-BahZ
20/07/03, 22:45
Hmmm... als jij een domeinnaam registreerd waar jij niet de rechthebbende van bent, ben je zondermeer een domeinkaper.
Denk echter dat er in een zaak om schade te verhalen dit niet centraal hoeft te staan, maar meer of er schade is, en tot in hoeverre jij hiervoor aansprakelijk gesteld kan worden.
Aangezien jij ter goeder trouw hebt gehandeld en er verder van serieuze geleden schade die jouw aan te rekenen valt geen sprake is, sta jij op zich sterk.

Alleen dat met dat JP Balkenende domein zal ik niet als voorbeeld gaan gebruiken.
Het is namelijk niet voor de hand liggend dat jij in de positie verkeerd om kostten te verhalen op iemand die rechthebbende is, zonder dat hij er zelf voor gekozen heeft een dienst bij jouw af te nemen.
Globaal gezien is dat gewoon chantage.
Wanneer je als extra keuze had gesteld het kosteloos vrijgeven van het domein zou het een stuk netter zijn. ;)

MacLeod
21/07/03, 01:49
Yo,

Ben ff bezig met het opruimen van mijn rommel "zolderke" en


Origineel geplaatst door Johan-nl
(of ik moet de oude sok nog ergens kunnen vinden)

Laat ik er nu net ff een paar op zolder vinden, incl de bijbehorende "geuren"! :D

Succes ermee! :)

cridea
21/07/03, 12:34
Een klant van ons registreerde ook een domein voor een Idol, website de lucht in, kwam in het nieuws, mailtje gekregen van rtl4 om de boel over te dragen, netjes gedaan, geen gezeik.

Zo kan het dus ook!

Nl3gta Gaming
21/07/03, 12:50
Origineel geplaatst door byh
Een klant van ons registreerde ook een domein voor een Idol, website de lucht in, kwam in het nieuws, mailtje gekregen van rtl4 om de boel over te dragen, netjes gedaan, geen gezeik.

Zo kan het dus ook!

Het ligt dus niet aan de owner vaak..

Grumpy
21/07/03, 13:52
Even tussendoor, Johan je zit zelf al bijna 3 pagina's off-topic in je eigen topic. :)

M-BahZ
21/07/03, 14:06
Dat is marketing ;)
Beter veel irrelevante informatie als weinig tot geen relevante informatie is toch het toverwoord ? ;)

Morphez
22/07/03, 07:53
Origineel geplaatst door Johan-nl

------
....DE HET CONTRACT VAN DIE IDOL NIET DOOR GING ETC...
-----

hmmz hij moet maar beter zingen :D

..maar goed als ik jou verhaal leest, zie ik dat je genoeg bewijst hebt dat je het domein wilt overdragen als een kado (correct me if i'm wrong). In tegenstelling van de vader, is de laatste reactie een beetje nutteloos...

Wezz6400
22/07/03, 12:55
Voor zover ik het begrepen heb heeft Johan-nl de betreffende idol gemaild met de mededeling dat hij dat domein voor die idol had geregistreerd om te voorkomen dat een domeinkaper dat deed. Vervolgens bood hij die idol daar gratis hosting bij aan maar ook om die op de naam van die idol te zetten (overdragen dus). M.I. was dus die hele rechtzaak niet nodig geweest als die idol cq. zijn/haar vader dat domein gewoon had laten overdragen. In plaats daarvan proberen ze nu allerlei kosten op Johan-nl te verhalen. Dat lijkt mij niet bepaald netjes.

betaalCOM
22/07/03, 13:19
't zal die jongen van "intwine" (of zoiets) wel zijn, bij die ging dat contract toch niet door?

Grumpy
22/07/03, 13:31
Was maar goed ook dat hij dat contract niet tekende.. toen Idols bij de finale was, was Intwine zelfs al in het buitenland aan het optreden.

Johan-nl
22/07/03, 13:50
Origineel geplaatst door betaalCOM
't zal die jongen van "intwine" (of zoiets) wel zijn, bij die ging dat contract toch niet door?

Nee niet die jongen van Intwin (hoe het ook heet)
Zijn foto staat btw op pag 1 van deze threat.

neographikal
23/07/03, 14:55
Ik lach me dood, ik zou hiervoor nog niet eens een advocaat inhuren. Degene die je aanklaagt kan geen eens normaal Nederlands schrijven. Ten tweede slaan zijn argumenten totaal nergens op. Uit ervaring: Als je een steekhoudend verhaal houd voor de rechter en de situatie duidelijk uitlegt, en dat je totaal geen kwade bedoelingen had dan zullen ze niet heel erg moeilijk gaan doen. En jou aanklagen voor de geleden schade, waar halen ze het van daan? Laat ze maar eens bewijzen dat deze schade een direct gevolg is geweest van jouw handelingen. Ik denk eerlijk gezegd dat de rechter ze hard uit gaat lachen, maar goed :) Sterker nog je hebt ze het domein gratis aangeboden. Ze hadden het allang kunnen hebben i.p.v. een rechtszaak te voeren.

Michel2k
07/08/03, 14:55
Origineel geplaatst door neographikal
Ik lach me dood, ik zou hiervoor nog niet eens een advocaat inhuren. Degene die je aanklaagt kan geen eens normaal Nederlands schrijven. Ten tweede slaan zijn argumenten totaal nergens op. Uit ervaring: Als je een steekhoudend verhaal houd voor de rechter en de situatie duidelijk uitlegt, en dat je totaal geen kwade bedoelingen had dan zullen ze niet heel erg moeilijk gaan doen. En jou aanklagen voor de geleden schade, waar halen ze het van daan? Laat ze maar eens bewijzen dat deze schade een direct gevolg is geweest van jouw handelingen. Ik denk eerlijk gezegd dat de rechter ze hard uit gaat lachen, maar goed :) Sterker nog je hebt ze het domein gratis aangeboden. Ze hadden het allang kunnen hebben i.p.v. een rechtszaak te voeren.

Ik zou wel een advocaat meenemen, en die kosten later ook nog terug eisen. Kunnen jullie samen mooi lachen na de rechtzaak :D

Seiruu
17/01/04, 13:47
Vage neanderthals :(

ThePostman
17/01/04, 16:38
Wow vette offtopic maar wel een mooi verhaal. Ik hoop voor je johan-nl was het he? Dat je e rechtzaak wint, waar ik veel vertrouwen in hebt. Wanneer is het?

Johan-nl
17/01/04, 16:42
Origineel geplaatst door The Postman
Wow vette offtopic maar wel een mooi verhaal. Ik hoop voor je johan-nl was het he? Dat je e rechtzaak wint, waar ik veel vertrouwen in hebt. Wanneer is het?


Oja. Deze thread was al oud.
Maar..... Ik heb nooit meer iets van ze gehoord.....

Dus ik denk dit ze ook inzaggen dat het een verloren zaak was.

WouS
17/01/04, 18:15
Maar wie was het nou?
Op pagina 1 staat een foto van Dewi, maar er wordt heel de tijd gesproken over een hem/hij !?

Rik
18/01/04, 02:52
Origineel geplaatst door M-BahZ
Dat is marketing ;)
Beter veel irrelevante informatie als weinig tot geen relevante informatie is toch het toverwoord ? ;)

:D



-> vindt je pas een domeinkaper Johan, als je een idee van iemand (de bijbehorende domeinnaam) echt "kaapt"...
Wat jij hebt gedaan wordt niet eens als kapen gezien door een rechter, zeker niet met zo'n 1e mail ;)