PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over domeinen



bin_jackson
18/07/03, 08:08
Is het legaal als ik een domein naam koop met een bekende naam erin (bijvoorbeeld: www.halflife.com of www.battlefield1942.com) die bestaan al ;) maar moet je daar niet eerst dan aan het bedrijf waarvan de games zijn toestemming vragen?

Pantsy
18/07/03, 08:43
Nee hoor ik heb toevallig iets meer dan 100 domeinnamen met zulke namen, als je er daadwerkelijk wat op gaat zetten, een fansite of een news source, dan zien ze dat als gratis reclame! Laten we als voorbeeld nemen half-lifenews.com, valve software (de makers) hebben 1 requirement en dat is dat je ze support met de game en een copyright ergens in je site zet.

bin_jackson
18/07/03, 13:18
maar als ik bijvoorbeeld het domein koop, en ik zet er exact dezelfde site op als de orginele site van hun alleen dan in het nederlands? :)

We Develop
18/07/03, 13:24
Zie ook bijvoorbeeld:
©2002 Electronic Arts Inc. All Rights Reserved.

( http://www.ea.com/global/legal/legalnotice.jsp )
Try it :)

host3000
18/07/03, 13:46
Origineel geplaatst door bin_jackson
maar als ik bijvoorbeeld het domein koop, en ik zet er exact dezelfde site op als de orginele site van hun alleen dan in het nederlands? :)

Met toestemming kan je alles doen. Zonder toestemming zou ik erg voorzichtig zijn, zeker bij namen die ook handelsnamen zijn.

BlueLagoon
18/07/03, 14:39
Er zal waarschijnlijk wel een copyright zitten op de content van de website (plaatjes / teksten).

Wat al gezegd werd, een domeinnaam zal niet zo zeer het probleem zijn, omdat dit gratis reclame is / kan zijn ;)

Pantsy
18/07/03, 17:35
Origineel geplaatst door bin_jackson
maar als ik bijvoorbeeld het domein koop, en ik zet er exact dezelfde site op als de orginele site van hun alleen dan in het nederlands? :)

^^^^^^

Dat moet je dus helemaal niet doen!!! Dan krijg je ze op je dak!!! Natuurlijk is het ook niet echt origineel....