PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk systeem???



Johan-nl
17/07/03, 19:56
Hulp gevraagd.

Een aantal van jullie weten dat mijn bedrijf momenteel werk een een domeinregistratie dienst voor (kleine)hosingproviders/reseller.
Iets zoals prenames, maar dan met de goedkoopste prijzen van Ned en Belgie.

Nu zijn we nog opzoek naar een systeem om alles mee te kunnen afhandelen en waar de resellers de aanvragen in kunnen doen.

Heeft een van jullie een idee welk systeem wij het beste kunnen gaan gebruiken en waar wij het kunnen krijgen cq kopen?

Mod: OF WIE DIT KAN GAAN BOUWEN?

WebBizz
17/07/03, 19:59
Bestaat niet, zelf programmeren is de enige en beste oplossing. Zo heeft prenames het ook gedaan.

eXite
17/07/03, 20:12
Beetje naïef ook om te zeggen dat je de goedkoopste prijzen van NL/BE hebt. Pure onzin als je het mij vraagt.

Johan-nl
17/07/03, 20:44
Origineel geplaatst door eXite
Beetje naïef ook om te zeggen dat je de goedkoopste prijzen van NL/BE hebt. Pure onzin als je het mij vraagt.

Ad, ik vind dit het vermelden waard
en na een concurenten onderzoek* blijkt dat dit ook zo is! :)

Nog tips verder??

Ik doel op com/net/org/biz/info/ws/cc/nu etc.
Wij gaan geen .nl en .be meer doen.

superior-is
17/07/03, 20:53
Origineel geplaatst door Johan-nl

Wij gaan geen .nl en .be meer doen.

Waarom niet eigenlijk? Misschien niet als de goedkoopste, maar dan zou je het alsnog kunnen aanbieden.

host3000
17/07/03, 20:57
Origineel geplaatst door superior-is


Waarom niet eigenlijk? Misschien niet als de goedkoopste, maar dan zou je het alsnog kunnen aanbieden.
Omdat zijn enige concurrentie factor prijs is. Meer onderscheidende factoren heeft 'ie niet. :p

Johan-nl
17/07/03, 21:31
Origineel geplaatst door host3000

Omdat zijn enige concurrentie factor prijs is. Meer onderscheidende factoren heeft 'ie niet. :p

Nee das niet waar, er lag een goed plan klaar voor de .nl en de .be
zoals een anonieme registar in de whois:

ipv PIETJE PUK HOSTING in de Whois als registar
Domein registratiedienst Nederland BV in de whois als register.

We gaan eerst starten com/net/org etc. het kan zijn dat .nl/.be er later toch nog bij gaan komen zo dat de resellers alles bij een partij kunnen afnemen, maar dit kan alleen als we genoeg klanten krijgen.

Wij werken volgens een "vast" business plan, en zoals het er nu naar uitziet is de markt te klein voor nog een .nl/be reseller!

(Mijn motto is trouwens: je kan je geld maar 1x uitgeven)

Johan-nl
17/07/03, 21:33
Origineel geplaatst door host3000

Omdat zijn enige concurrentie factor prijs is. Meer onderscheidende factoren heeft 'ie niet. :p

Wel een beetje flauw hoor. Maar leg uit!

RobbertC
17/07/03, 21:36
Zitten er nu 2 mensen op 1 account?

Johan-nl
17/07/03, 21:38
Origineel geplaatst door RobbertC
Zitten er nu 2 mensen op 1 account?

Niet dat ik weet??

RobbertC
17/07/03, 21:40
Omdat je eerst host3000 quote met een reactie, en daarna quote je hem weer met de reactie dat hij het uit moet leggen. Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan.

Johan-nl
17/07/03, 21:41
Origineel geplaatst door RobbertC
Omdat je eerst host3000 quote met een reactie, en daarna quote je hem weer met de reactie dat hij het uit moet leggen. Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan.

Ja is waar, moest geen Quote zijn maar Edit!

host3000
17/07/03, 22:01
Origineel geplaatst door Johan-nl


Wel een beetje flauw hoor. Maar leg uit!

Tja, eigenlijk is dat vanzelfsprekend. Aan het idee is helemaal niets nieuw, ook niet aan de zogeheten anonieme ns, die al jaren in de vs gebruikt worden. Je refereert zelfs aan een partij die al in de markt zit en zegt: "......maar alleen goedkoper". Voorts heb je het aan jezelf te wijten, als je in elke post van de daken schreeuwt dat je het goedkoopste bent, ga je je op dat aspect profileren en wordt je daarop beoordeeld. Je discussieert met bezoekers over de prijs in eindeloze threads, dus waarmee profileer je je dan nog meer????

Overigens is een kennelijk zorgvuldig businessplan wel erg snel van tafel. Waardoor kom je tot de conclusie dat er geen markt voor is? Door de reacties van de bezoekers hier? Hoeveel procent van de hosters/resellers komt hier. Is dit representatief?

Het heeft meer de smaak van een proefballonnetje dat opgelaten is dan een business plan, en dat ballonnetje dreigt nu weg te waaien door het winderige commentaar hier.

Johan-nl
17/07/03, 22:22
Origineel geplaatst door host3000


Tja, eigenlijk is dat vanzelfsprekend. Aan het idee is helemaal niets nieuw, ook niet aan de zogeheten anonieme ns, die al jaren in de vs gebruikt worden. Je refereert zelfs aan een partij die al in de markt zit en zegt: "......maar alleen goedkoper". Voorts heb je het aan jezelf te wijten, als je in elke post van de daken schreeuwt dat je het goedkoopste bent, ga je je op dat aspect profileren en wordt je daarop beoordeeld. Je discussieert met bezoekers over de prijs in eindeloze threads, dus waarmee profileer je je dan nog meer????

Overigens is een kennelijk zorgvuldig businessplan wel erg snel van tafel. Waardoor kom je tot de conclusie dat er geen markt voor is? Door de reacties van de bezoekers hier? Hoeveel procent van de hosters/resellers komt hier. Is dit representatief?

Het heeft meer de smaak van een proefballonnetje dat opgelaten is dan een business plan, en dat ballonnetje dreigt nu weg te waaien door het winderige commentaar hier.

Wij gaan niet alleen af op reacties op Webhostigtalk.
Wij doen ook onderzoek naar de markt, en nu blijkt het eerder genoemde.

Even over die NS, dat bedoel ik niet, ik bedoel een anonieme registar in de whois: VOORBEELD


Result for originaleurope.nl

Domain name originaleurope.nl (next domain)
Status active

Registrant
Cooperatie Holding Original Europe The Netherlands
Nieuwestad 114 c
8911 CZ LEEUWARDEN
Netherlands
Domicile N/A
Committed to ADR no
Administrative contact N. Tuinstra
+31 900-6744462
original@hostingcompany.nl

Registrar
Domein registratiedienst Nederland BV (als voorbeeld)
Leenderweg 64
5555 CE VALKENSWAARD
Netherlands

Technical contact
Reseller
+31 000000000
domaintech@resellerzijnnaam.nl

Nameserver dns1.vanreseller.nl 213.244.168.217
Nameserver dns2.vanreseller.nl 66.96.1.31


Date first registered 21-01-2003
Record last updated 17-06-2003
Record maintained by NL Domain Registry

host3000
17/07/03, 22:34
Voor wat betreft dat ns/registrar verhaal heb je gelijk. Voor het overige is je reactie erg (erg erg) mager.

Johan-nl
17/07/03, 22:41
Origineel geplaatst door host3000
Voor wat betreft dat ns/registrar verhaal heb je gelijk. Voor het overige is je reactie erg (erg erg) mager.

Oke, de prijs en het registar verhaal zal een plus punt zijn.
Verder werken wij nog steeds een het "bedrijfs profiel"
Dat doe je niet even in 5 min.

Maar we zullen wel zien......

superior-is
17/07/03, 22:54
Eigenlijk is het 'anonieme' registreren (waarvan ik het voorbeeld nou wel genoeg heb gezien) ook niet bepaald nieuw. Dat is gekomen, toen bedrijven inzagen dat het 'resellen' van producten wel interessant kon zijn.

Daarbij zeg je verder dat je een bedrijfsplan/profiel niet in 5 minuten schrijft -- klopt. Echter had ik wel verwacht dat het CP (zie eerste posting van deze thread) een van de kernpunten van je businessplan had moeten zijn.

Johan-nl
17/07/03, 23:46
Origineel geplaatst door superior-is
Eigenlijk is het 'anonieme' registreren (waarvan ik het voorbeeld nou wel genoeg heb gezien) ook niet bepaald nieuw. Dat is gekomen, toen bedrijven inzagen dat het 'resellen' van producten wel interessant kon zijn.

Daarbij zeg je verder dat je een bedrijfsplan/profiel niet in 5 minuten schrijft -- klopt. Echter had ik wel verwacht dat het CP (zie eerste posting van deze thread) een van de kernpunten van je businessplan had moeten zijn.

Klopt, maar er worden ook wel eens fouten gemaakt.
Het systeem wat wel al hebben leek geschikt, maar achteraf blijkt het niet het perfecte systeem voor deze dient.

Ik vind dat wij een perfect systeem moeten krijgen
"over pluspunten gesproken"
Wat ik al eerder zij, het iedee is jong en er moet nog veel gebeuren.

superior-is, ik zal me een beetje inhouden mbt de promotie van deze dient* want daar moeten deze threats niet over gaan!

* maar neem het mij niet kwalijk, ben een marketing mens.

Weppel
05/08/03, 11:08
Origineel geplaatst door Johan-nl

Registrar
Domein registratiedienst Nederland BV (als voorbeeld)
Leenderweg 64
5555 CE VALKENSWAARD
Netherlands


He maar dat is hier vlakbij :)

xs2
05/08/03, 13:07
Blijft toch leuk.. nieuwe ondernemers.. nieuwe ideeen.

Johan-nl, anoniem registreren + lage prijzen kan in een marketing plan goed werken. Toch zul je nooit de laagste blijven, de kwaliteit van dienstverlening is namelijk wel afhankelijk van je omzet. Daarom houden de grotere bedrijven vaak een strakke lijn aan met hun prijzen.

Wel kom je in deze 'virtuele' branche ver zonder de torenhoge kosten van bedrijfspanden en lange personeelsbestanden. Automatiseren zou dus een aanvullende key factor in je bedrijfs plan moeten zijn.


Om daarbij terug tekomen op je eerste vraag; Wij maken zelf gebruik van een zelfbouw systeem, geheel afgestemt op wensen van ons, onze resellers en overige klanten. Het systeem fungeert als administratie syteem wat via interfaces is te koppelen aan de meeste gangbare DNR en Server systemen.

Voor een (beknopte) preview kan je even surfen naar de demo account op;

http://clientpanel
username: demo
password: demo

Dit is de user view van het systeem, als 'owner' tientallen andere modules voor verwerking van administratieven en technische taken.

Uitbreiding naar wens is mogelijk. Als je meer interesse hebt kan je via een demo account de 'owner' view bekijken. Stuur me hiervoor een emailtje.


Als opmerking, de praktijk leert je (nog wel) dat een goede leverancier goud waard is. Ongeachte kleine prijsschommelingen betekent een goede leverancier dat je altijd je klanten kan leveren. Dit liever dan wat extra inkomsten en ellelange helpdesk dagen. Breid je onderzoek dus nog even uit naar het punt 'dienstverlening'.

En als laatste.. succes ;)

vsmhosting
08/08/03, 17:17
Vaak is het domein het grootste zorgen kindje.

Zo vaak zien wij dat DNS service verhuizingen en betalingen mis gaan bij klanten die ergens anders een domein hebben aangevaagd.
En hoeveel ik het verhaal al niet gehoord heb dat de SIDN te traag is of een fout heeft gemaakt.
Nooit zit de SIDN er een dag langs of hebben ze een fout het is altijd de registrant waar het mis gaat.

Dus inderdaat een goed domein aanvrager is goud waard en voorkomt zeer veel irritatie.