PDA

Bekijk Volledige Versie : spamcop



cridea
16/07/03, 21:22
Klant verstuurt (nette, gepersonaliseerde, voor ontvanger relevante) mailing (5000 stuks).

Wordt (vermoedelijk door concurrent) aangemeld bij spamcop.

Krijgt van mij een waarschuwing, met uiteraard waarschuwing dat account kan worden afgesloten. Uitleg erbij (telefonisch) hoe e.e.a. werkt.

Klant vindt dit onterecht, mailing is toch netjes, wil zich niet laten commanderen door een vage instantie als spamcop, ik als provider zou de spamcop meldingen ook niet zomaar klakkeloos moeten doorsturen, als account afgesloten wordt weet ie nog wel een lastige advocaat.

Dit keer geen jongetje van 14 maar een man van 45 schat ik en bovendien een grote klant.

Op zich is het qua algemene voorwaarden allemaal goed geregeld, maar ik heb geen zin in gezeik, dus hoe help ik deze klant verder?

Is er uberhaupt iets te beginnen tegen spamcop? Mail was niet eens verstuurd via onze server, maar url van site op onze server kwam er in voor. Kan je dan protesteren?

Zijn er providers/datacenters die spam geen probleem vinden? (zal wel rethorische vraag zijn denk ik)

Hij geeft 2 weken om het op te lossen.

ProServe
17/07/03, 00:32
Lees www.spamvrij.nl eens door, dan weet je hoe de rest van het internet over spam denkt :)

Santario
17/07/03, 00:33
Naar mijn mening is SpamCop beetje een heerser... althans, dat DENKEN ze dat ze dat zijn. Wat vaak helpt is dat als een webmaster (om het ff zo te noemen) een script gebruikt voor mailings hij de gebruiker expliciet toestemming laat geven om zich aan te melden. Zet in de mailing ook altijd de tekst dat men de mailing ontvangt omdat men lid is blabla en de mogelijkheid om zich af te melden. Dat werkt goed bij Spamcop naar mijn ervaring :)

ProServe
17/07/03, 10:09
Ik heb juist erg goede ervaringen met Spamcop. Wacht maar totdat je in SPEWS staat.