PDA

Bekijk Volledige Versie : Coloheaven Aanbieding juli 2003



Beyonder
16/07/03, 12:20
Hier komen mijn speciale aanbiedingen weer, omdat we een contract hebben afgesloten met een provider die ons een grote hoeveelheid carriers zal leveren kan ik een aantal flatfee verbindingen leveren tegen een goede prijs.

Ik kan de flatfee verbinding afleveren in

- Redbus
- TC1
- TC2
- Nova Axess
- NIKHEF
- SARA

Transportkosten zijn voor alle locaties

Euro 250,- eenmalig
Euro 100,- per maand tot en met 100 mbit ethernet

Je hoeft geen transportkosten te betalen indien je de colocatieruimte ook direct bij ons afneemt.

De flatfee kosten voor de verbindingen indien men niet beschikt over eigen peering verbindingen (NL-IX, AMS-IX)

Setup Euro 400,-
10 mbit Euro 700,- per maand
50 mbit Euro 2500,- per maand
100 mbit Euro 4000,- per maand

Indien men beschikt over eigen peering verbindingen dan rekenen we 15% extra per maand.

Via een andere ISP krijgen we directe transit verbindingen naar:

Abovenet
Globix
Telefonica
Abovenet
Level3
Sprintlink
Alternet
Tiscali
AOL Primehost

Wij zullen zodra wij mensen op deze verbinding aansluiten zelf aangesloten zijn op:

NL-IX (met NL-Transit naar AMS-IX met 110+ peers)
Lambdanet
Carrier1

Effectief hebben we zelf op dat moment:

1000 mbit lambdanet
1000 mbit carrier1
1000 mbit naar ISP met genoende directe uplinks
100 mbit naar NL-IX (kan elk moment naar 1000 mbit)

Deze aanbieding is uitsluitend geldig voor nieuwe klanten. Onze eigen klanten kunnen contact met me opnemen over de mogelijkheden voor henzelf.

Verder zijn de aanbiedingen:

Managed dedicated server
met Cpanel
Pentium IV 2400
512 mb ram
80 gigabyte hdd
300 gigabyte transer per maand
Setup Euro 289,-
Per maand Euro 189,-

22U ruimte
met 1 mbit dataverkeer flatfee of 95% naar wens
Setup euro 175,-
Per maand Euro 250,-

Reseller account NL

Cpanel/WHM
5 gigabyte ruimte
50 gigabyte verkeer
Setup Euro 39,-
Per maand Euro 36,-

Alle prijzen exclusief BTW

luser
16/07/03, 12:38
Iets mis met je eigen carrier1 momenteel?

11 ams-ixr-01.carrier1.net (193.148.15.58) 18.935 ms 17.574 ms 18.079 ms
12 carrier1.jointtransit.nl (212.4.194.130) 18.460 ms 18.429 ms 17.806 ms
13 jointtransit.redbus2f.coloheaven.com (217.170.0.114) 19.411 ms 18.618 ms 19.046 ms
14 217.170.8.65 (217.170.8.65) 18.851 ms 18.945 ms 18.623 ms

aut-num: AS25597
as-name: COLOHEAVEN-AS
descr: Coloheaven Hosting BV
import: from AS20562 action pref=100; accept ANY
import: from AS24785 action pref=100; accept ANY
export: to AS20562 announce AS25597
export: to AS24785 announce AS25597
admin-c: RA10-RIPE
tech-c: RA10-RIPE
-> lambdanet? (dit is alleen Openpeering en jointtransit)

Leuke aanbieding btw ;)

ProServe
16/07/03, 12:40
Schijnbaar is er ook iets mis met z'n Lambdanet link:

[BGP/170] 4d 07:59:09, MED 9, localpref 100
AS path: 13237 20562 25597 25597 I
> to 217.71.99.141 via fe-1/1/0.0

Normaal zou je verwachten dat je direct jouw AS achter het lambdanet AS ziet.

Beyonder
16/07/03, 12:42
Lezen is een kunst:

"Wij zullen zodra wij mensen op deze verbinding aansluiten zelf aangesloten zijn op:

NL-IX (met NL-Transit naar AMS-IX met 110+ peers)
Lambdanet
Carrier1"

Met andere woorden, geen claim dat we op dit moment daarop aangesloten zijn. Nu hebben we NL-IX en JT

luser
16/07/03, 12:45
http://www.coloheaven.com/?pagina_id=76 klopt dan ook niet ofzo ?

Beyonder
16/07/03, 12:58
Waar staat precies dat deze uitleg betrekking heeft op ons netwerk op Redbus ? :)

En nu weer on topic en terug naar eventuele vragen over de aanbieding.

ProServe
16/07/03, 13:00
Geef dan eens een ip van 1 van je andere netwerken?
Dan is die discussie gelijk uit de wereld geholpen.

luser
16/07/03, 13:01
"Om de hoogste kwaliteit en beschikbaarheid te garanderen gebruiken wij het BGP-4 protocol om met de volgende netwerken te connecteren, we hebben onze eigen unieke netwerk adres AS25597:"

Dus je draait BGP-4 met AS25597 om te connecteren naar die netwerken (volgens je eigen uitleg) maar op AS25597 zien we allen JT en NL-IX

Beyonder
16/07/03, 13:04
Het doet er gewoon niet toe, graag terug naar de aanbieding in plaats van de huidige situatie geheel uit te pluizen.

Stefan--
16/07/03, 13:25
Is bij deze aanbieding telefonisch overleg en support inbegrepen?

Toen ik een tijd terug een aanvraag deed kreeg ik te horen dat communicatie altijd per email ging... Dat werkt natuurlijk niet als mijn server eruit ligt wil ik binnen een half uur kunnen schroeven.

Santario
16/07/03, 13:51
Origineel geplaatst door Stefan--
Is bij deze aanbieding telefonisch overleg en support inbegrepen?

Toen ik een tijd terug een aanvraag deed kreeg ik te horen dat communicatie altijd per email ging... Dat werkt natuurlijk niet als mijn server eruit ligt wil ik binnen een half uur kunnen schroeven.

Aha, Beyonder reageert hier wel! Beyonder, aangezien we per e-mail geen reactie op je krijgen moet het helaas hier. Reseller account bij je, plaatsing in de VS >> jij op vakantie >> WEBserver gaat offline (rest loopt wel) en na 8 dagen nog niets opgelost terwijl je 16 man in dienst hebt... hoe kan dit??!! Krijgt men na afloop een bericht dat de provider ineens failliet is.. naar onze informatie (rechtstreeks uit het buitenland) is dit namelijk NIET het geval dus gaarne uitleg of je zaakjes eerst in orde maken voor je weer nieuwe klanten naar je toe trekt ivm reselling!

Mods, sorry dat ik het hier plaats maar vat dit op als een ervaring waar ik graag duidelijke uitleg over zou willen hebben. Beyonder reageert niet op e-mail, telefonisch niet bereikbaar, faxen al evenmin, vandaar.

Je hebt een hele mooie aanbieding Beyonder, maar op bepaalde vlakken is het tot nu toe gewoon geen zuivere koffie met die aanbieding en ik denk dat het een goede zaak is om potentiele klanten hierover op dit forum te informeren zodat jij gewoon hierop een reactie kan geven. Wel zo eerlijk lijkt me :)

krisdv
16/07/03, 13:53
Origineel geplaatst door Beyonder
Het doet er gewoon niet toe, graag terug naar de aanbieding in plaats van de huidige situatie geheel uit te pluizen.

Ik denk dat de huidige situatie toch ook van belang is voor toekomstige klanten.

Santario
16/07/03, 13:55
Denk toch dat het juist wel een goed idee is om dingen uit te pluizen, je hebt 't niet over de minste bedragen en als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand Beyonder? ;)

megaroot
16/07/03, 14:41
Dat wil ik ook wel eens weten. Lijstje van waarschijnlijk de meestgestelde vragen. Als hier een zinnig antwoord op komt van jouw kant, denk ik dat het zeer interessant is om bij jou te hosten, anders zou ik er nog eens goed over nadenken.;

- De frontpage op je site lijkt erg veel op die van Vuurwerk Internet. Compare:

http://www.vuurwerk.nl/vuurwerk/templates/templatesimple.jsp?versionId=null&pageId=2&nodeId=9&languageId=1

en

http://www.coloheaven.com/


-Vast telefoon & faxnummer beschikbaar vanaf Maart. We zitten nu in Juli, of heb je je agenda nog 3 maanden geleden staan ofzo?


- 16 man in dienst. Zijn deze mensen direct bij jou in dienst of zijn het gewoon netwerk management mensen in Chicago en van Redbus die je meetelt ofzo?


- Netwerk: Je hebt nu dus JT en NL-IX. Waarom staat er dan andere info op je site, je biedt immers colocatie op een netwerk aan waar directe transits naar tevens CarrierOne en Abovenet.


-"Lezen is een kunst"; erg vriendelijk. Dit is een forum en een gegronde vraag. Op zo'n toon reageren is niet echt menselijk naar mijn mening.


- De image op je site lijkt ook erg veel op die van een Amerikaanse ISP. En nee, het is niet die waar jij 300 cobalts doet hosten en meer dan 200 mbit traffic draait.

- Wat is er gebeurd met Coloheaven.nl? Zat deze in de verkoop (of: de transfer van een van de PoP locaties van je naar een andere partij).


Het is absoluut niet mijn doel om hier (nogmaals) een flame te veroorzaken maar ik denk dat dit de meest voorkomende en redelijke vragen zijn. Remon adverteert, dan hebben prospects ook het recht om te weten hoe het eea in elkaar zit.

En ach, als je niet wilt reageren doe je dat toch niet.

dignus
16/07/03, 14:44
quote: "contract hebben afgesloten met een provider."

welke provider? lijkt me op zich ook wel spannend voor je potentiele klanten.

megaroot
16/07/03, 14:45
Op de site staat nu "Onderhandelingen met Lambdanet en Trueserver". Naar ik weet connecteert Trueserver nog niet op Novaxess.. Misschien Rokscom?

Beyonder
16/07/03, 14:53
Santario: je kunt me gewoon bellen, ben gewoon bereikbaar. Coloheaven heeft geen 16 mensen in dienst maar 4 mensen.


Tekst lijkt identiek aan vuurwerk te zijn, hierover ga ik mijn designbureau maar eens aanspreken.

Huidig netwerk op Redbus is gewoon NL-IX en JT, gezien we hier alle nieuwe accounts afsluiten is alleen dit netwerk van belang voor prospects. Ik zal gewijzigde netwerkinformatie laten plaatsen op de website.

Rest van de onzin ga ik niet meer op in, lokt alleen weer nog meer flames uit op dit forum.

Santario
16/07/03, 14:53
Nog een aantal opvallende zaken:

1. Coloheaven B.V. I/O, in oprichting dus. Deze status mag je van de KvK (nagevraagd bij afdeling wetsuitvoering) slechts 9 maanden voeren. Daarna zal er een keuze gemaakt moeten worden, B.V. of eenmanszaak. Eenmanszaak kon niet volgens de KvK daar Idomein nog als eenmanszaak geregistreerd staat.

2. Idomein heeft 16 medewerkers in dienst (volgens je eigen opgave), Coloheaven maar 4. Volgens mij kloppen beide aantallen niet. Je krijgt nooit iemand anders te spreken. Hoe kan dat?

3. Ik zwijg nog even over het feit met Interxion en een faillisement door CyberComm aangevraagd...

4. Het mobiele nummer wordt tijdens de vakantie niet opgenomen. Vast telefoonnummer evenmin. Op faxen wordt niet gereageerd.

megaroot, welke overeenkomsten zie jij met Vuurwerk trouwens? Vind de site er van Vuurwerk toch 1000x beter uit zien dan die van Coloheaven (sowieso geen spelfouten).

Santario
16/07/03, 14:55
Origineel geplaatst door Beyonder
Santario: je kunt me gewoon bellen, ben gewoon bereikbaar. Coloheaven heeft geen 16 mensen in dienst maar 4 mensen.

Dat is knap, 4 weken geleden zei je nog dat tijdens je vakantie er 12 (??!!) systeembeheerders op vakantie waren. Sowieso vond ik dat al een krom beleid van 'hoe run ik een zaak' maar nu blijkt dus dat je er maar 4 hebt.... tsja, op het punt van betrouwbaarheid scoor je bij mij in iedergeval geen punten meer.

megaroot
16/07/03, 14:56
Er stond eerst dat je was gegroeid uit het niets naar 14 man personeel.. Anyway, als je de engelse about page op je site bekijkt lijkt die weg erg veel op die van RackShack:


Rackshack Dedicated Server


RackShack is the dedicated hosting subsidiary of Everyones Internet, one of America's few profitable ISPs. From it's beginning in December 1998, Everyones Internet served the "Value Orientated" segment of the Internet market. Not by offering a sub-standard product at a low price, but by offering a top-quality, feature rich product at an incredible price. EV1 grew from 0 subscribers 12/1/1998 to approximately 4000 in May 1999. The growth continued with EV1 surpassing 55,000 by the end of 1999 and by surpassing 95,000 accounts with 157,000 unique users by December 31,2000 and reaching the 200,000 subscriber mark in the summer of 2002. Our employee base has also grown from 2 in Jan. 1999 to over 200 in Jan. 2001 and well over 300 as of September 2002. We operate our own network in Texas and maintain dual POPs in the four major Texas cities. Our network consists of six Gigabit Ethernet connections to the internet plus one DS-3 and one OC-3. In short, EV1 is not a lightweight.

Beyonder
16/07/03, 14:56
Idomein is helemaal niet los ingeschreven.

Santario, wie ben jij in godsnaam ?

Wij zijn nooit klant geweest bij InterXion dus je verhaal klopt gewoon niet. Maar bel me dan gewoon even, want op dit forum komt steeds geflame en flauwe vragen op alles wat men wil doen.

Mods...... kunnen jullie er wat aan doen ?

megaroot
16/07/03, 14:57
De tekst op de site van vuurwerk over het zolderkamer gebeuren enzo is exact die wat op de home-page van coloheaven.com staat. Dat is de overeenkomst, qua lay-out is het wel duidelijk ;-)

dignus
16/07/03, 14:58
Origineel geplaatst door megaroot
Er stond eerst dat je was gegroeid uit het niets naar 14 man personeel.. Anyway, als je de engelse about page op je site bekijkt lijkt die weg erg veel op die van RackShack:


Rackshack Dedicated Server


RackShack is the dedicated hosting subsidiary of Everyones Internet, one of America's few profitable ISPs. From it's beginning in December 1998, Everyones Internet served the "Value Orientated" segment of the Internet market. Not by offering a sub-standard product at a low price, but by offering a top-quality, feature rich product at an incredible price. EV1 grew from 0 subscribers 12/1/1998 to approximately 4000 in May 1999. The growth continued with EV1 surpassing 55,000 by the end of 1999 and by surpassing 95,000 accounts with 157,000 unique users by December 31,2000 and reaching the 200,000 subscriber mark in the summer of 2002. Our employee base has also grown from 2 in Jan. 1999 to over 200 in Jan. 2001 and well over 300 as of September 2002. We operate our own network in Texas and maintain dual POPs in the four major Texas cities. Our network consists of six Gigabit Ethernet connections to the internet plus one DS-3 and one OC-3. In short, EV1 is not a lightweight.

Met dat verschil dat Rackshak ook echt heeft wat ze zeggen ;)

megaroot
16/07/03, 15:00
Idomein niet apart? Check dit, direct van de Kamer van Koophandel-website;

- Idomein Hosting 18049125 0000
Tilburgseweg 89, 5051AB Goirle Hoofdvestiging

- Idomein Internet 18066434 0000
Tilburgseweg 89, 5051AB Goirle Hoofdvestiging

- Coloheaven B.V.i.o. 18066434 0000
Tilburgseweg 89, 5051AB Goirle Hoofdvestiging

Santario
16/07/03, 15:01
Origineel geplaatst door Beyonder
Idomein is helemaal niet los ingeschreven.

...

Mods...... kunnen jullie er wat aan doen ?

Denk niet dat Remon het helemaal begrijpt... Ik geloof de KVK toch beter dan jij. Over die verschillende namen kan ik me eventueel vergissen, heb thuis kopien liggen van inschrijvingen, zal het vanavond dan evt. corrigeren.

Bellen? Ik heb je de afgelopen 2 weken wel 30x gebeld, evenals andere klanten van je. Het is zeker niet de bedoeling om jou zwart te maken, dat zou inderdaad wel heel laag zijn. Geflame en flauw gedoe vind ik 't niet, is gewoon puur ervaring, we stellen je zelfs in de gelegenheid om hier op te reageren, dat is toch netjes??? Zo kunnen prospects zelf bepalen wat waar is of niet.

Santario
16/07/03, 15:03
Origineel geplaatst door megaroot
De tekst op de site van vuurwerk over het zolderkamer gebeuren enzo is exact die wat op de home-page van coloheaven.com staat. Dat is de overeenkomst, qua lay-out is het wel duidelijk ;-)

Okay, hehe, duidelijk :) Ik let in dit soort gevallen idd alleen op layout, teksten had ik niet vergeleken :) Thnx 4 the info!

Beyonder
16/07/03, 15:04
afgelopen 2 weken was ik op vakantie zoals je wellicht dan wel weet.

Idomein is geen losse inschrijving, je hebt het over handelsnamen van respectievelijk Limit en Coloheaven.

Bel me dan gewoon nu.

Ik reageer verder nergens meer op dan concrete vragen over de aanbieding, altijd maar weer dat geflame en gezeur hier, sorry maar ik word er onderhand niet goed van. Mailen is gewoon mogelijk en ik geloof helemaal niet dat je een klant bij ons bent.

dignus
16/07/03, 15:06
Origineel geplaatst door Beyonder
afgelopen 2 weken was ik op vakantie zoals je wellicht dan wel weet.

Idomein is geen losse inschrijving, je hebt het over handelsnamen van respectievelijk Limit en Coloheaven.

Bel me dan gewoon nu.

En je personeel dan?! Geen geflame, alleen lijkt er nogal op dat je de boel belazert.. eenmanszaak is toch geen schande?

Santario
16/07/03, 15:06
Nee, bellen doen we niet meer, bewijs valt dan toch niet aan te leveren.

Beyonder
16/07/03, 15:07
Zoals ik al aangaf reageer ik niet meer op flauwe aantijgingen.

Santario
16/07/03, 15:10
Geen klant?? Nee, nu gelukkig niet meer nee. En aantijgingen? Droom vooral verder. Eens zal je mensen tegenkomen op zakelijk gebied die dit soort wazigheden echt niet accepteren. En sorry hoor, maar via een handelsinformatie-bureau (geen KVK dus) kan je zoveel informatie halen over zowel personen als bedrijven... dat staat ver bovenaan wat jij allemaal verkondigt.

Santario
16/07/03, 15:15
Origineel geplaatst door Beyonder
Idomein is helemaal niet los ingeschreven.

Santario, wie ben jij in godsnaam ?

Wij zijn nooit klant geweest bij InterXion dus je verhaal klopt gewoon niet. Maar bel me dan gewoon even, want op dit forum komt steeds geflame en flauwe vragen op alles wat men wil doen.

Mods...... kunnen jullie er wat aan doen ?

Zal me idd nog even voorstellen: ben werkzaam in de wondere wereld van betaalsystemen op internet, woonachtig te Amsterdam, in de 20 en sinds een paar weken actief op dit forum. Zie mijn vorige reacties n.a.v. jouw juni aanbieding...

Galactus
16/07/03, 15:23
jullie gedragen je als een stel kleine kinderen, kom op zeg. Dat geruzie doe maar ergens anders, ik dacht dat dit een forum was waar men op een volwassen manier met elkaar om ging.
Maar dat is blijkbaar niet het geval, als jullie als klant slechte ervaring hebben moet je dat met de provider zelf uitvechten. Of gewoon je contract niet verlengen of gewoon helemaal opzeggen.

Dat jullie vinden dat jullie worden/werden belazerd is jullie eigen mening, de een is tevreden met zijn/haar host de ander niet. Das dus persoonlijk, ik vind niet dat je hier zulke onzin moet gaan posten.
Je vern3ukt gewoon zijn aanbieding hierdoor, bel hem op of mail hem... weet ik veel... maar chill ff...

Ik ken kinderen van 8 jaar die nog meer fatsoen dan jullie hebben, kom op.

Een potentiële klant zal zo-wie-zo wel informatie opvragen bij de kvk, voordat hij of zij een contract tekend bij welke provider dan ook.
Blijkt dit in hun ogen niet te kloppen is het aan hun om te beslissen wat ze gaan doen.

Daarbij is dit soort onzin niet nodig

Santario
16/07/03, 15:42
Bedankt voor je reactie Galactus.



jullie gedragen je als een stel kleine kinderen, kom op zeg

Ben toch blij dat ik me hier niet onder schaal. Over welk gedrag je hieraan verbind is jouw mening.


Dat geruzie doe maar ergens anders, ik dacht dat dit een forum was waar men op een volwassen manier met elkaar om ging.

Ik zoek hier althans geen ruzie. Ik confronteer Beyonder met ervaringen, ik geef hem duidelijk de kans om hierop te reageren. Ik maak niemand zwart, valt me alleen op dat op directe vragen Beyonder geen antwoorden kan geven.


Maar dat is blijkbaar niet het geval, als jullie als klant slechte ervaring hebben moet je dat met de provider zelf uitvechten. Of gewoon je contract niet verlengen of gewoon helemaal opzeggen.

Zeker is het forum bedoeld om op een prettige manier met elkaar om te gaan alsmede ervaringen uit te wisselen. Echter, in de zakelijke omgang kan het soms tot een botsing komen. Dan is het naar mijn mening wel zo correct op de tegenpartij daar op te laten reageren zoals hier gebeurt. Als andere wegen naar Rome door Beyonder niet opengesteld worden (lees; telefonisch onbereikbaar etc.) dan is dat niet ons probleem.



Dat jullie vinden dat jullie worden/werden belazerd is jullie eigen mening, de een is tevreden met zijn/haar host de ander niet. Das dus persoonlijk, ik vind niet dat je hier zulke onzin moet gaan posten.

Iedereen mag zijn eigen gedachtegoed hebben over een provider, graag zelfs. Echter, wanneer stelselmatig dit soort negatieve berichtgeving naar voren komt mag dit gerust ter sprake worden gebracht, mits je de tegenpartij de kans geeft om te reageren. Over of je dat hier wel of niet moet gaan posten... ervaringen uitwisselen welke gevoerd worden door meerdere personen valt niet onder flame naar mijn inziens. Flamen is iemand uitgebreid en op vaak creatief uitschelden, denk niet dat dat hier nu aan de gang is.


Je vern3ukt gewoon zijn aanbieding hierdoor, bel hem op of mail hem... weet ik veel... maar chill ff...

Wij verneuken geen aanbieding maar willen duidelijkheid over de specs die Beyonder geeft bij zijn aanbieding. Daarop is deze 'discussie' losgebarsten. Dit zou inderdaad in een ander forum thuis horen, de MODS zullen dit indien nodig aangeven :) Bellen heeft geen zin gehad, mailen evenmin, om nog maar te zwijgen over de betrouwbaarheid van de informatie die je krijgt. Provider ineens failliet? Een simpel belletje en het bleek dat ook die zin, die per e-mail is gestuurd, niet op enige waarheid berustte.


Ik ken kinderen van 8 jaar die nog meer fatsoen dan jullie hebben, kom op.

Iets aan de kaak stellen kan soms inderdaad hard overkomen, echter doordat je de tegenpartij de kans geeft om hier op te reageren getuigt meer van volwassenheid dan van kleine kinderen... die maken host alleen zwart en that's it, dat doen we hier niet.


Een potentiële klant zal zo-wie-zo wel informatie opvragen bij de kvk, voordat hij of zij een contract tekend bij welke provider dan ook.


Oh ja? KVK zegt alleen iets op het gebied van juridische aansprakelijkheid, verder is bepaalde informatie bij een B.V. i/o danwel eenmanszaak zeer betrekkelijk. Informatie afkomstig van een handelsinformatie bureau zegt daarentegen veel meer en DAT doen veel bedrijven dus niet... laat staan particulieren.


Blijkt dit in hun ogen niet te kloppen is het aan hun om te beslissen wat ze gaan doen

Prospects kunnen zelf n.a.v. deze 'discussie' bepalen wat waar is of niet dus dat is niet aan de orde lijkt me.


Daarbij is dit soort onzin niet nodig
Dat is jouw mening, andere denken hier heel anders over...

Het lijkt me daarentegen inderdaad beter om deze discussie nu te stoppen daar Beyonder niet het nut in ziet van reageren. Desondanks wil ik potentiele prospects wijzen op het feit dat zij zelf een conclusie moeten trekken en niet alleen af moeten gaan op deze berichtgeving doch ook andere informatiebronnen zoals nieuwsgroepen etc. te raadplegen, waarvoor dank :)

Pinocchi
16/07/03, 16:09
Santario

Toch blijft natuurlijk het feit dat als je het niet eens bent met de wijze van werken van een bepaalde host. Je dit ook kunt aangeven in een andere thread in plaats van een aanbieding totaal overspoelen met informatie die niet direct van belang is voor de aanbieding.

Natuurlijk is het vervelend als je geen contact kunt krijgen met de host als je daar wel noodzaak toe ziet, maar dan nog is deze thread niet de wijze van contact opnenemen om aan te geven dat je de werkwijze niet goed keurt.

Galactus
16/07/03, 16:16
Ik zoek hier althans geen ruzie. Ik confronteer Beyonder met ervaringen, ik geef hem duidelijk de kans om hierop te reageren. Ik maak niemand zwart, valt me alleen op dat op directe vragen Beyonder geen antwoorden kan geven.


hierop kan ik dus geen commentaar leveren, hetgeen dat is voorgevallen tussen jullie en Coloheaven is iets waar anderen geen commentaar op kunnen leveren aangezien niemand hier precies weet hoe het inelkaar zit.




Zeker is het forum bedoeld om op een prettige manier met elkaar om te gaan alsmede ervaringen uit te wisselen. Echter, in de zakelijke omgang kan het soms tot een botsing komen. Dan is het naar mijn mening wel zo correct op de tegenpartij daar op te laten reageren zoals hier gebeurt. Als andere wegen naar Rome door Beyonder niet opengesteld worden (lees; telefonisch onbereikbaar etc.) dan is dat niet ons probleem.


Tuurlijk, het kan altijd voorkomen dat er een meningsverschil onstaat tussen 2 partijen. Maar ik vind niet dat je je mening over dit soort zaken in iemands aanbieding hoort te verkondigen, tuurlijk hebben potentiële klanten baad bij zulke discussies. Zij kunnen dan voor zichzelf uitmaken wat zij van het hele verhaal vinden, daarbij is het wel handig dat beide partijen op elkaars post reageren.
Maar ik vind dit niet de gepaste forum ervoor, met discussies zoals deze maak je hem "zwart" in de ogen van potentiële klanten.
Aangezien klanten op zijn aanbieding afkomen, wanneer men dan zo'n discussie als hier leest zal men hoogstwaarschijnlijk gaan twijfelen over de diensten van de desbetreffende provider en besluiten om niet op de aanbieding in te gaan.



Oh ja? KVK zegt alleen iets op het gebied van juridische aansprakelijkheid, verder is bepaalde informatie bij een B.V. i/o danwel eenmanszaak zeer betrekkelijk. Informatie afkomstig van een handelsinformatie bureau zegt daarentegen veel meer en DAT doen veel bedrijven dus niet... laat staan particulieren.


De opmerking m.b.t de KVK was meer gericht op de post van Megaroot.


:)

eXite
16/07/03, 16:23
Ik heb mij sinds kort aangemeld als klant bij Coloheaven. Ik ben benieuwd naar hoe het loopt daarzo en hoe ik als klant word behandeld. ( levertijd / bereikbaarheid / support etc. etc. )

Hiervan zal ik na een tijd een volledig verslag schrijven, positief of negatief. Wordt tijd dat iemand met een beetje aanzien in de hosting wereld verslag uitdoet van een bepaalde provider ipv. een paar losse accounts op fora/nieuwsgroepen.

Fabian
16/07/03, 16:50
Origineel geplaatst door eXite
Wordt tijd dat iemand met een beetje aanzien in de hosting wereld verslag uitdoet van een bepaalde provider ipv. een paar losse accounts op fora/nieuwsgroepen.

Waar ga je iemand met aanzien vinden ?

Michel2k
16/07/03, 17:15
Origineel geplaatst door Santorio
Bellen heeft geen zin gehad

Beyonder geeft nu aan dat je hem kan bellen, en dat hij niet bereikbaar was ivm vakantie. Bel hem dan ook, ipv Doorgaan hier. En je vern**kt zijn aanbieding zeker wel, ik stel dan ook voor aan de mods een apart forum deel te maken voor het AFZEIKEN / Vragen / Commentaar aan/tegen providers.

Santario
16/07/03, 17:50
Origineel geplaatst door eXite
Ik heb mij sinds kort aangemeld als klant bij Coloheaven. Ik ben benieuwd naar hoe het loopt daarzo en hoe ik als klant word behandeld. ( levertijd / bereikbaarheid / support etc. etc. )

Hiervan zal ik na een tijd een volledig verslag schrijven, positief of negatief. Wordt tijd dat iemand met een beetje aanzien in de hosting wereld verslag uitdoet van een bepaalde provider ipv. een paar losse accounts op fora/nieuwsgroepen.

Dat vind ik een heel positief resultaat n.a.v. deze 'discussie'! Hopelijk geven de mods ook de mogelijkheden hiertoe, idd eventueel middels een apart forum. En uiteraard Galactus, meningsverschillen moeten in eerste instantie onderling beslecht worden, maar feit is helaas wel dat veel wazigheden nimmer aan de kaak worden gesteld. Persoonlijk vind ik dan niet dat er iets mis is om dat te doen n.a.v. een aanbieding waarin de nodige onduidelijkheden opgegeven zijn :) Ik begrijp jouw standpunt heel goed. Als klanten n.a.v. hiervan hun beslissing nemen, waarom zijn er dan de sites als webselect.nl en webhosters.nl? Deze staan vol van ervaringen waarop potentiele klanten hun beslissing op laten beoordelen. Op Webhostingtalk.nl mis ik zo'n functie. Ok, misschien omdat de meeste providers hier zitten en relatief gezien weinig potentiele kopers (of sla ik de plank mis?), in het andere geval zou ik dan toch de mogelijkheid bieden om een subforum aan te maken bij het Advertentie-forum. Dan had deze discussie inderdaad in dat forum gestart kunnen worden.

De reden dat ik niet een apart topic heb geopend vanwege deze 'discussie' is omdat het mij in eerste instantie niet meer boeide. Naar gelang je een aanbieding leest en de wazigheden die andere bezoekers van dit forum stellen weer de kop op duiken voel ik me min of meer verplicht om potentiele klanten te informeren omtrent ervaringen, mede omdat het niet de ervaringen zijn van slechts een persoon alsmede dat ik dan toch meer aan de kant sta van potentiele klanten dan hostingproviders om de doodeenvoudige reden dat ik geen hostingprovider ben. Hopelijk is nu het doen en laten van de reacties van deze kant duidelijk geworden :)

Michel2k, ik heb idd gelezen dat Beyonder mij uitnodigt om in gesprek te gaan, maar gezien het feit (wat ik ook heb aangegeven) dat ik informatie die van hem afkomstig is telefonisch niet meer op waarde kan inschatten kost het bellen naar Beyonder alleen maar verspilde tijd en bereik ik er helemaal niets mee. Er is genoeg gebeld naar hem, hij is op vakantie, hij zegt dat hij 14 medewerkers in dienst heeft, dan mag er vanuit worden gegaan dat iemand toch de telefoon kan beantwoorden, zeker voor een bedrijf zijnde van formaat zoals Beyonder vertelt.

Een forum met de titel afzeiken lijkt me daarentegen geen goed plan, zo wek je inderdaad de indruk dat het om zwartmakerij gaat maar om persoonlijke ervaringen. Laten we eerlijk zijn, de nederlander zegt het wel openbaar als het om een negatieve reactie gaat echter niet als iets positiefs gaat... uitzonderingen hierin zijn helaas beperkt.

Nogmaals, hopelijk is het voor eenieder nu duidelijk dat het niet de intentie is geweest om Beyonder zwart te maken, doch de verplichting voelen om een ervaring te delen waarbij prospects zelf moeten bepalen hoe dit tot zich te nemen.

Hier wilde ik het graag bij laten en ik zie het verslag van eXite graag tegemoet. Hopelijk staan we bij de publicatie van dit verslag lijnrecht tegenover elkaar qua ervaringen met Coloheaven i/o. Ik zal in iedergeval geen zaken meer doen, direct of indirect met ColoHeaven b.v. i/o en ook niemand het advies geven om hier ooit mee in zee te gaan.

-The End- :)

tom
16/07/03, 17:58
waar zitten de mods als ze nodig zijn?

100% flame naar mijn mening, alle onzin die offtopic is verwijderen

Revoal
16/07/03, 17:58
Origineel geplaatst door eXite
Ik heb mij sinds kort aangemeld als klant bij Coloheaven. Ik ben benieuwd naar hoe het loopt daarzo en hoe ik als klant word behandeld. ( levertijd / bereikbaarheid / support etc. etc. )

Hiervan zal ik na een tijd een volledig verslag schrijven, positief of negatief. Wordt tijd dat iemand met een beetje aanzien in de hosting wereld verslag uitdoet van een bepaalde provider ipv. een paar losse accounts op fora/nieuwsgroepen.

3 Keer raden wat je bevindingen zijn als je van te voren gaat zitten verkondigen dat je er een uitgebreid verslag over gaat schrijven.


Niets persoonlijks oid tov ColoHeaven hoor! ;)
Dit had ik ook gezegd als het om TrueServer, We Dare of wie dan ook was gegaan. Maar zeg nou zelf: Als je gaat roepen dat je ff komt kijken hoe goed je behandeld wordt in een willekeurige zaak om daar een verslag over te gaan schrijven, dan krijg je per definitie de beste behandeling die daar maar mogelijk is.

Beyonder
16/07/03, 18:03
Laatste reactie:

Waar ik genoeg van heb is dat, indien een klant ook maar enigzins ontevreden is over Coloheaven op wat voor manier dan ook hij of zij het hele Internet gaat afsurfen voor negatieve reacties en deze toevoegend aan zijn eigen ervaring een willekeurige topic/forum/website op mikt.

Hierdoor komt een hele hoop opgeblazen lucht terecht op diverse plaatsen.

Wat er in mijn vakantie gebeurt is is gewoonweg simpel uit te leggen.

1. twee accounts afgesloten naar aanleiding van illegaal materiaal ondanks enige waarschuwingen.

2. Drie servers tijdelijk onbereikbaar geworden, de US provider hiervan opeens

- geen website meer had
- betaling naar hun rekening terug kwam
- mail terug kwam
- diverse mensen aangaven dat de betreffende partij failliet is gegaan

Nu blijkt dat ze (al dan niet failliet gegaan) toch doorgaan, website is bereikbaar, opeens is het adres gewijzigd en ook de bankinformatie waar we geld naartoe moeten zenden is geheel gewijzigd.

Dit is op zijn minst verdacht en we willen dan ook alle accounts op deze servers omzetten naar NL server accounts.

Over de andere aantijgingen:

Designbureau lijkt idd simpelweg teksten gekopieerd te hebben en dus moeten wij daar een oplossing voor vinden.

Netwerk informatie is deels over een ander netwerk (dacht ik zelf) maar blijkt nu wel over het Redbus netwerk te gaan, wat is het euvel exact:

Wij wilden vermelden dat wij via Joint Transit connectiviteit hadden met Abovenet en Carrier1, designbureau heeft dit vertaald naar connectiviteit met ....... etc.

Verder is gewoon via de KvK duidelijk dat er 4 mensen werkzaam zijn bij Coloheaven en schijnbaar word er nu simpelweg weer het foutje gemaakt Limit = Coloheaven wat absoluut niet zo is.

Verder snap ik niet dat mods hier niet ingegerepen hebben, met de manier van werken hier denk ik er over om maar gewoonweg niet meer op dit forum te komen, gezien hier teveel oude koeien steeds uit die sloot getrokken worden.

Nu ben ik toch weer gaan reageren waardoor de schade waarschijnlijk helemaal niet meer is te overzien, omdat men vast weer een stok vindt.....

Pantsy
16/07/03, 18:18
Nieuw designer nodig? :P (lolletje)

Domenico
16/07/03, 18:21
Remon, ik zie de thread nu voor het eerst en je weet heel goed dat de laatste berichten in een korte tijd geplaatst zijn vandaag en aangezien het erg warm is vandaag zijn de moderators inclusief mezelf wat minder vaak aanwezig overdag dus dat verklaard alles wel een beetje.

Ik ga deze thread sluiten en iedereen voor de laatste keer waarschuwen dat het niet de bedoeling is dat threads met aanbiedingen worden vervuild met aantijgingen.

Als je iets te zeggen hebt open dan een eigen thread met je verhaal en dan kunnen we nog zien of de discussie volwassen verloopt of juist helemaal niet.

Remon, open gerust een nieuwe thread met je aanbieding.