PDA

Bekijk Volledige Versie : KVK voor Reseller



FSCJasper
16/07/03, 13:13
Ik heb sinds gister een resellerpakket gekocht en ik vroeg me af of je daarvoor ook een KVK of BTW nummer moet hebben? Of is dat alleen voor als je bedrijven wilt hosten? En is dat per se vereisd? Het is een eenmanszaakje dus,,

host3000
16/07/03, 13:17
Dit forum heeft een zoekfunctie:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=26823

Deimos
16/07/03, 13:33
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik heb sinds gister een resellerpakket gekocht en ik vroeg me af of je daarvoor ook een KVK of BTW nummer moet hebben? Of is dat alleen voor als je bedrijven wilt hosten? En is dat per se vereisd? Het is een eenmanszaakje dus,,
Je noemt jezelf al een eenmanszaak. Echter heb je pas een onderneming (in welke vorm dan ook) wanneer deze staat ingeschreven bij de KvK. Hierop aansluitend is dan ook een BTW nummer verplicht. Indien het echter bij hosting voor jezelf blijft en vrienden dan is het niet nodig om een BTW / KvK nr te hebben. Let er dan wel op, dat je geen facturen mag versturen met daarop BTW.

host3000
16/07/03, 14:04
Origineel geplaatst door Deimos

Je noemt jezelf al een eenmanszaak. Echter heb je pas een onderneming (in welke vorm dan ook) wanneer deze staat ingeschreven bij de KvK. Hierop aansluitend is dan ook een BTW nummer verplicht. Indien het echter bij hosting voor jezelf blijft en vrienden dan is het niet nodig om een BTW / KvK nr te hebben. Let er dan wel op, dat je geen facturen mag versturen met daarop BTW.
Het is eigenlijk andersom. Als je een onderneming hebt, moet je het in het Handelsregister laten inschrijven. Je kunt best een onderneming hebben zonder ingeschreven te hebben, alleen ben je dan in overtreding.
Inschrijving is geen 'constitutionele voorwaarde' voor een onderneming.

De fiscus maakt voor een btw nummer onderscheid tussen een onderneming en inkomsten uit bijverdienste. Het eerste levert een btw nummer op, het tweede niet. Dat is overigens weer een andere definitie van onderneming dan de KVK hanteert, om het makkelijk te maken :D

FSCJasper
16/07/03, 14:07
Weet iemand dan misschien waar de dichtbijzijnste Kvk is in Zuid Limburg, of is er alleen een in Tilburg?

We Develop
16/07/03, 14:10
http://www.kvk.nl/sectie/regioindex.asp

FSCJasper
16/07/03, 14:10
Thanks

beetle
18/07/03, 21:31
hmmmzzzz nog niet ingeschreven bij de kvk, maar je vermeld wel al je prijzen incl Btw ???

daarnaast op de Faq, staat -> Kan ik op jaarbasis betalen bij hosting?
Nee, het is helaas niet mogelijk om op jaarbasis te betalen , en in je voorwaarden staat -> U kunt maandelijks of jaarlijks
betalen.

Pantsy
18/07/03, 21:53
Beetje tegenstrijdig allemaal idd.

/edit | Ik heb die site eens bekeken..... ik ging er huilend weg!

beetle
18/07/03, 22:04
ik bedoel het alleen niet negatief, geef alleen punten aan die me opvielen....

host3000
18/07/03, 22:42
Origineel geplaatst door beetle
hmmmzzzz nog niet ingeschreven bij de kvk, maar je vermeld wel al je prijzen incl Btw ???

Waarom niet? Dat kan best. Of je btw in rekening mag brengen is niet afhankelijk van de inschrijving Handelsregister, maar van een beslissing van de fiscus.

FSCJasper
18/07/03, 22:58
Hm..moet ff de site wat veranderen ja. Ik heb de Voorwaarden vandaag pas afgerond,en dus niet goed gekeken naar wat ik ergens anders geschreven had. Dat het design minder is,kan helaas zo zijn. Ik heb nog niemand gevonden die me een goedkoop design kan aanbieden, en templates wil ik niet gebruiken. Over dat BTW en KvK nummer,ik ben er nu mee bezig.

beetle
19/07/03, 00:04
Origineel geplaatst door host3000


Waarom niet? Dat kan best. Of je btw in rekening mag brengen is niet afhankelijk van de inschrijving Handelsregister, maar van een beslissing van de fiscus.

Kun je een BTW nummer krijgen en btw berekenen zonder kvk nummer???

zou best kunnen hoor, maar ik dacht dat je voor een btw nummer minimaal ingeschreven moest zijn? maar ik kan me vergissen.......

xserve
19/07/03, 00:48
Een KvK inschrijving is niet verplicht als je een onderneming wil hebben.
Of je belasting moet afdragen hangt af van de fiscus. Het is wel verplicht om je daar te melden, zei zullen dan kijken of je een btw nummer krijgt of niet.

Marc0
19/07/03, 23:44
je kan al een btw nummer aanvragen als je meer dan 3000 euro omzet maakt in een jaar en die kun je dan aanvragen bij belasting dienst

FSCJasper
19/07/03, 23:59
Als je onder de 100 euro verdient..moet je dan nog steeds een btw of kvk nummer aanschaffen?

[QWS]
20/07/03, 00:01
KvK is dus eigenlijk alleen een keurmerk waar je niets aan hebt? aangezien je ook opgelicht kan worden door bedrijven met een KvK nummer, daar doen ze verder toch niets aan bij de kamer van koophandel............. :o

host3000
20/07/03, 11:04
Niet zozeer een keurmerk. Je weet bij een onderneming wie 'er achter zit' (legitimatieplicht) en bijvoorbeeld kan je nagaan hoe de structuur van een situatie met meer ondernemingen is.

clesoft
20/07/03, 12:47
Toen wij ons melden bij de belastingdienst vroeg deze WEL om een inschrijving Kamer van Koophandel. Dus om een BTW-nummer te krijgen moet je, volgens mij, wel ingeschreven staan. Hoeveel omzet je maakt om een BTW-nummer te krijgen is niet relevant. Hier werd niet om gevraagd. Een startende ondernemer weet immers niet hoeveel omzet hij maakt. Naargelang de omzet doe je aangifte één keer per jaar of per kwartaal. Bedrijven met een lagere omzet dan ??? krijgen één keer per jaar een aangifteformulier van de belastingdienst.

host3000
20/07/03, 13:38
Origineel geplaatst door clesoft
Toen wij ons melden bij de belastingdienst vroeg deze WEL om een inschrijving Kamer van Koophandel. Dus om een BTW-nummer te krijgen moet je, volgens mij, wel ingeschreven staan. Hoeveel omzet je maakt om een BTW-nummer te krijgen is niet relevant. Hier werd niet om gevraagd. Een startende ondernemer weet immers niet hoeveel omzet hij maakt. Naargelang de omzet doe je aangifte één keer per jaar of per kwartaal. Bedrijven met een lagere omzet dan ??? krijgen één keer per jaar een aangifteformulier van de belastingdienst.

Even voor alle duidelijkheid: Er zijn ondernemingen die zich moeten laten inschrijven in het Handelsregister, maar er zijn ook ondernemingen die dat niet eens mogen. Bijvoorbeeld sommige vrije beroepsbeoefenaren mogen zich niet inschrijven in het Handelsregister, maar hebben wel een BTW nummer.

Als ondernemer die een hostingbedrijf voert, moet je je wel inschrijven in het Handelsregister.

Of je een BTW regeling krijgt, is afhankelijk van wat het de fiscus gaat opleveren (ze zijn echt niet gek). Als het er op neer komt dat je voornamelijk van je vooraftrek zult profiteren en nauwelijks iets zult afdragen, krijg je echt geen BTW nummer; dat kost de fuscus alleen geld. Starters zullen ongetwijfeld na een zekere periode opnieuw beoordeeld worden, en als je per saldo te weinig afdraagt, kan je het schudden.

Dus: je kan ook een btw nummer krijgen als je niet in het Handelsregister ingeschreven staat.