PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 Dedicated Servers.



Anoniem
16/07/03, 12:43
Ik zoek nog 2 dedicated servers, NIET in de regio NoordHolland/Amsterdam.

We hebben al meerdere servers in Amsterdam staan, maar willen nu eens wat verder een dedicated server hebben staan. Maar wel in Nederland.

Eisen, ieder rond 500gig/per maand verkeer, 100mbit, minimaal 512geheugen, minimaal 60gig HD. Redhat 9. remote power switch.
Eventueel proefdraai van 2 a 4 weken.

En wat ook belangrijk is dat we binnen 48uur het server kunnen bezoeken.

Contract van een jaar, mogelijkheid om de server af te kopen of leasen.

Ik hoor graag van jullie.

Anoniem
16/07/03, 12:58
Ik hoorde net dat we ook een server willen laten co-loccen.
Remote powerswitch, 250 a 400 gig per maand dataverkeer.
Proeftijd een maand.

Overigens willen we uw aanbiedingen apart, dus niet alle 3 in 1 offerte aub.

Merci

Beyonder
16/07/03, 13:29
Colocatie van de server mag wel in Amsterdam zijn ?

Anoniem
16/07/03, 14:06
Origineel geplaatst door Beyonder
Colocatie van de server mag wel in Amsterdam zijn ?

Nee ook niet, ons doel momenteel is, uitbreiden uit Noord-Holland, omdat alle server van ons nu in Amsterdam bevinden. Eigenlijk zijn de servers die we nu zoeken voor backup doeleinden.

Al hoewel, 1 dedicated mag wel in Amsterdam, ivm andere functie van de server.

Beyonder
16/07/03, 14:09
Even logisch:

Als je problemen hebt op dit moment dan ga je naar Amsterdam. Nu wil je opeens gaan verspreiden zodat indien je problemen heb in beide locaties je het nog drukker gaat krijgen.

Mijn advies: zet voor backup gewoon alle servers bij een andere provider in Amsterdam, zo hou je alles bij elkaar.

Ik zal je binnenkort hier een offerte doen.

Anoniem
16/07/03, 14:34
Nee maar stel als Amsterdam wordt platgegooid :P ?

heh nee grapje, bijna al onze servers bevinden zich naast ons kantoor :)

We willen toch wat servers wat verder weg uit Amsterdam, Nederland is immers maar een klein landje. Maar ik neem uw advies in gedachte.

Revoal
16/07/03, 14:49
Origineel geplaatst door Octaa
Nee maar stel als Amsterdam wordt platgegooid :P ?

heh nee grapje, bijna al onze servers bevinden zich naast ons kantoor :)

We willen toch wat servers wat verder weg uit Amsterdam, Nederland is immers maar een klein landje. Maar ik neem uw advies in gedachte.


Redbus ver genoeg? ;)
Zal wel niet... :(

Anoniem
16/07/03, 14:50
redbus is toch rotterdam ?

The-BosS
16/07/03, 14:55
Redbus is Amsterdam ligt bijna naast interxion, alleen is redbus wel beetje moderner en beter uitgerust. Maar als je colocation zoekt in Rotterdam kan ik je wel een voorstel doen.

Revoal
16/07/03, 14:58
Origineel geplaatst door Octaa
redbus is toch rotterdam ?

Helaas niet...
Redbus zit aan de Gyroscoopweg in Amsterdam

Revoal
16/07/03, 15:04
Origineel geplaatst door The-BosS
Redbus is Amsterdam ligt bijna naast interxion, alleen is redbus wel beetje moderner en beter uitgerust. Maar als je colocation zoekt in Rotterdam kan ik je wel een voorstel doen.

Redbus is idd netter en moderner, en de beveiliging is er tevens een stuk beter. Ik heb herhaaldelijk meegemaakt dat ze bij InterXion doodleuk de deur voor iemand open gooiden zonder dat deze een ID had laten zien oid.

Anoniem
16/07/03, 15:24
Origineel geplaatst door The-BosS
Redbus is Amsterdam ligt bijna naast interxion, alleen is redbus wel beetje moderner en beter uitgerust. Maar als je colocation zoekt in Rotterdam kan ik je wel een voorstel doen.

En uw voorstel is voor de co-loc ?

Anoniem
16/07/03, 15:25
Origineel geplaatst door Revoal


Redbus is idd netter en moderner, en de beveiliging is er tevens een stuk beter. Ik heb herhaaldelijk meegemaakt dat ze bij InterXion doodleuk de deur voor iemand open gooiden zonder dat deze een ID had laten zien oid.

Ah ja, ik heb 2 servers gehad in InterXion. Het was wel okhey.

Nou 1 dedicated server wil ik best wel in redbus laten co-loccen.

Maar de ander 2 wil ik niet in Amsterdam hebben.

Dus maak maar een offerte voor 1 dedicated.

dignus
16/07/03, 15:50
Dedicated servert:

P4 2.4 Ghz
512 MB DDR ECC+REG
WD 60 GB HDD 7200 RPM
RedHat 9
500 GB traffic
8 IP's
Powerboot account

Prijs per maand: Euro 443,00
Eenmalig: Euro 100,00

Ex. BTW

Colo in R'dam :)

host3000
16/07/03, 16:17
Dedicated in Rotterdam (noc We-Dare):
PIV, 512 MB, 80 Gb (1U), masterswitch en 500Gb per maand, IP's naar behoefte:
per maand € 400,- en setup €200,- (m.a.w. op jaarbasis excl btw
€ 5.000,-) incl basis installatie R-H v.a. 7.2

Aleen colo 1U 500Gb zelfde locatie € 300,- per maand excl btw geen setup

Bedragen zijn op basis van jaarcontract.

Dillard
17/07/03, 02:27
Ik kan je de volgende aanbieding doen:

MSI-1U server
PIV 2,4 op MSI-serverboard
512 MB branded RAM
80 GB Maxtor 8MB
(extra 80GB in Raid oplossing + 125 eenmalig)
incl. 500GB traffic, APC, plaatsing in Rotterdam
Redhat 9.0
Setup: 149,-
Per maand: 425,-

Colocatie 400GB, plaatsing Rotterdam:
Per maand: 315,- (geen setup kosten)

Prijzen excl. BTW, contractduur 1 jaar. Proefplaatsing colo mogelijk, niet voor dedicated servers (ivm maatwerk). Toegang binnen 48 uur mogelijk (op afspraak), levertijd voor de dedicated servers ongeveer 10 werkdagen.

The-BosS
17/07/03, 14:12
Het is nu niet om je af te breken Dillard, maar als ik trace op je servers kom ik ofwel in Amsterdam of Amerika terecht. En in het begin staat er degelijk vermeld van de klant dat hij geen servers meer in amsterdam wil zetten. Wel een mooie prijs moet ik anders zeggen, of heb je toevallig ook colocatie buiten Amsterdam?

Revoal
17/07/03, 15:26
Origineel geplaatst door The-BosS
Het is nu niet om je af te breken Dillard, maar als ik trace op je servers kom ik ofwel in Amsterdam of Amerika terecht. En in het begin staat er degelijk vermeld van de klant dat hij geen servers meer in amsterdam wil zetten. Wel een mooie prijs moet ik anders zeggen, of heb je toevallig ook colocatie buiten Amsterdam?


Origineel geplaatst door Dillard
incl. 500GB traffic, APC, plaatsing in Rotterdam

Ehmh... ???!!
Volgens mij is Rotterdam buiten Amsterdam ;)
:D

The-BosS
17/07/03, 15:56
Ja dat wel, maar hoe komt het dan dat ik dit nergens kan terug vinden op ofwel site of traceroute ;) Niet dat het mijn probleem is hoor, ik zie hier maar 1 iemand voordeel uit halen. Heb ik ook geen problemen mee. Maar het is wel es leuk om te zien hoe klanten van we-dare met elkaar zitten te concureren voor de laagste prijs. Dit komt alleen maar ten goede van de klanten moet ik zeggen.

Fabian
17/07/03, 16:09
Origineel geplaatst door Octaa
En uw voorstel is voor de co-loc ?
Wat voor specs wil je in redbus ?


1U - 20 GB -> 550 Per jaar
2U - 20 GB -> 700 Per jaar

50 euro setup
- incl apc masterswitch
- ip adressen naar wens
- gebruik van primary/secondary dns & fallback mx

Datacenter: redbus (Amsterdam)
Coloruimte: Proserve

Dillard
17/07/03, 17:41
Origineel geplaatst door The-BosS
Ja dat wel, maar hoe komt het dan dat ik dit nergens kan terug vinden op ofwel site of traceroute ;) Niet dat het mijn probleem is hoor, ik zie hier maar 1 iemand voordeel uit halen. Heb ik ook geen problemen mee. Maar het is wel es leuk om te zien hoe klanten van we-dare met elkaar zitten te concureren voor de laagste prijs. Dit komt alleen maar ten goede van de klanten moet ik zeggen.

Klopt!

Ik heb vorige week woensdag gesproken met We-Dare en daar een dermate goed gevoel bij, dat ik in ieder geval in dit datacenter ruimte wil huren. Daarnaast ben ik ook nog in gesprek met een levernacier uit Amsterdam, waar ik volgende week een afspraak heb. Deze komt in plaats van de ruimte in New York, waar we eind van het jaar mee gaan stoppen. Ik wil graag 2 datacenters, zodat ik a) niet afhankelijk ben van 1 leverancier en b) spreiding voor mijn eigen servers en die van klanten kan realiseren. Eigenlijk om dezelfde reden als de topic-starter.

Dus ruimte in Rotterdam is wel degelijk mogelijk...

Ik wil je best een colocatie aanbieding doen, zeg maar waar je wilt staan, Amsterdam of Rotterdam (prijzen gelijk trouwens)

The-BosS
17/07/03, 17:50
Origineel geplaatst door Dillard

Ik wil je best een colocatie aanbieding doen, zeg maar waar je wilt staan, Amsterdam of Rotterdam (prijzen gelijk trouwens)

Als dit voor mij bedoeld is Dillard, doe dan eerst ff een trace op me site ;) of raadpleeg me site es, dan snap je het wel waarom ik het zo grappig vindt dat iedereen een lage prijs wil voorstellen.

Anoniem
17/07/03, 18:16
voor de co-loc heb ik al een GOEDE aanbieding gekregen voor in Amsterdam. 500gb 1u 150euro excl per maand.

En een ander voor 50gb 1u 40euro excl per maand.

Goede prijzen.



Dedicated zijn stuk duurder nu, dan aanbiedingen van tijdje geleden.
300 a 500gb dedicated voor 150 a 180 eu per maand waren ze.

Revoal
17/07/03, 18:43
Origineel geplaatst door Octaa
voor de co-loc heb ik al een GOEDE aanbieding gekregen voor in Amsterdam. 500gb 1u 150euro excl per maand.

En een ander voor 50gb 1u 40euro excl per maand.

Goede prijzen.



Dedicated zijn stuk duurder nu, dan aanbiedingen van tijdje geleden.
300 a 500gb dedicated voor 150 a 180 eu per maand waren ze.

De gecolocate server moest toch ook buiten Amsterdam zijn?!

Dillard
17/07/03, 20:52
Origineel geplaatst door The-BosS


Als dit voor mij bedoeld is Dillard, doe dan eerst ff een trace op me site ;) of raadpleeg me site es, dan snap je het wel waarom ik het zo grappig vindt dat iedereen een lage prijs wil voorstellen.

Ik snap het :)

Anoniem
18/07/03, 04:27
Origineel geplaatst door Revoal


De gecolocate server moest toch ook buiten Amsterdam zijn?!

We hebben beetje lopen veranderen, we gaan servers die nu bij ons op kantoor staan, 1 of 2 daarvan ergens anders in Amsterdam co-loccen of vervangen met dedicated servers in de buurt.

En nog 2 servers nemen buiten Amsterdam, en inmiddels ook eentje in US genomen.

Dus alle aanbiedingen zijn nog welkom. Dedicated aanbiedingen zijn duurder dan verwacht, prijzen van 2 maanden terug waren beter :P

Zoals

2U server met Intel Celeron 1.8ghz.
Gigabyte mainboard.
512 MB geheugen.
60 gigabyte Maxtor Plus 9 Liquid 7200RPM.
Redhat 9.0 installatie en/of Redhat 9.0 met Plesk Server Admin 6. (100 domain license)
8 ip adressen.
100 mbit netwerkconnectie naar de backbone van NetHolding.

!! 500 Gigabyte datatraffic per maand. !!

en

Celeron 2000
512 megabyte ram
80 gigabyte hdd
Redhat Linux
setup 99 euro

50 gigabyte: Euro 69,- per maand
100 gigabyte: Euro 89,- per maand
300 gigabyte: 129 euro per maand
500 gigabyte: 149 euro per maand



van toendertijd.

Beyonder
18/07/03, 11:50
Ik heb toevallig een klant die van een Pentium 3-800 naar een PIV 2400 wil overstappen. Indien de P3 voldoet aan je eisen dan kan ik daarvoor een mooie prijs maken.