PDA

Bekijk Volledige Versie : www.global-security.nl



phreak
15/07/03, 21:29
Hallo,

Ik ben een nieuw hosting bedrijf begonnen, het is behoorlijk pril en er moet nog veel werk aan gebeuren, maar ik heb de tijd om alle zaken eens rustig op orde te stellen en dan vooruit gaan kijken. Ik heb ondertussen een site(je) gebouwd. Dit is verre na van compleet. maar als iemand ff wil checken..

www.global-security.nl

Bijvoorbaat dank :)

ihost
15/07/03, 21:46
" Er konden zich wat problemen voordoen met het bereiken van de website, de reden hiervoor is omdat ons domain
eerst gehost werd door een ander bedrijf. Maar vanwege dat wij alles in eigen handen wilden hebben liet het even op zich wachten totdat we alles om konden zetten. Maar nu werkt alles 100%Er konden zich wat problemen voordoen met het bereiken van de website, de reden hiervoor is omdat ons domain
eerst gehost werd door een ander bedrijf. Maar vanwege dat wij alles in eigen handen wilden hebben liet het even op zich wachten totdat we alles om konden zetten. Maar nu werkt alles 100%"

Haal dat maar snel van je beginpagina af, getuigd niet van betrouwbaarheid en zal eventuele klanten afschrikken....hoe groot is immers de kans dat ze eerder hebben geprobeerd op je site te komen?

Andrew
15/07/03, 22:05
Site ziet er wel leuk uit, wel erg wit maarja dat heb je wel meer, ik zou alleen wel op elke pagina hetzelfde lettertype gebruiken.

Probeer eens overal hetzelfde lettertype en het wat op te vullen

Ik geef je een 6,5

[Elwin]
15/07/03, 23:15
Ik mis wat contact gegevens op de website zoals adres, kvk nummer, btw nummer etc.

Pantsy
15/07/03, 23:18
Ik mis een degelijke website... (jajajaja mijne is in de maak)

phreak
16/07/03, 06:46
Oke, dat is al een hoop om verder op te gaan knutselen ..

Thnxz

RobbertC
16/07/03, 11:56
Sorry, maar ik geef je een 4.

- Inconsequent gebruik van lettertype.
- Inconsequent gebruik van lettertypegrootte.
- "Wij zijn een jong en innovatief bedrijf", dat zou ik heel snel van de site afhalen.
- Het overzicht met de pakketten is heel erg onduidelijk.
- Verder ziet de site er niet professioneel uit.

cridea
16/07/03, 13:31
Pakkettenpagina:

Ik mis of de prijzen per maand of per jaar zijn.

Dit is ook een beetje raar vind ik: "Onze diensten worden geleverd volgens onze Algemene Voorwaarden deze zijn op te vragen". "Via e-mail, brief, telefoon? Waarom niet online?

Een aantal diensten zijn optioneel, wat kosten die dan extra?

Bezoek anders eens sites van andere bedrijven en zie wat die er zoal op zetten.

Booster
17/07/03, 17:11
Origineel geplaatst door RobbertC
Sorry, maar ik geef je een 4.
- "Wij zijn een jong en innovatief bedrijf", dat zou ik heel snel van de site afhalen.
Zo goed onderbouwd zie ik ze niet vaak :+ :P
Leg eens uit waarom je dit vind en wat er zo 'fout' aan is?

Dat het niet goed is kan iedereen zeggen, maar lever ook eens alternatieven aan waar iemand iets mee kan.

Ik denk dat we hier een relatief aardige start hebben vergeleken met de website van menig ander webhosting bedrijf.
Maar wellicht dat je een beetje te snel gaat nu, want de website ben je al mee bezig, maar waar is bijvoorbeeld je logo? Heb je al nagedacht over wat voor image je je bedrijf wilt geven?

Je website heeft voornamelijk last van 'onprofessionele content' en niet zozeer van een onprofessionele look.
Kwa teksten moet je echt af van nieuwsberichten ala "Er konden zich wat problemen voordoen... blah". Het staat er zo onhandig en verwarrend geschreven.

Je gebruikt 2 verschillende navigaties: bovenaan tabbladen en links een ander menu. Dit zou ik weglaten. Je website bied gewoon niet zoveel informatie dat die tabbladen echt vruchten afwerpen; ze zijn alleen maar verwarrend.

Zowiezo zou ik het tabblad met serverinfo weglaten. Bezoekers vinden het vaak niet interessant en verder past de info niet in de huisstijl van de rest van je website.
Linkjes naar statistieken zou ik ook weglaten. (alhoewel ik de URL in dit geval wel had kunnen raden) Potentiele klanten hebben er geen ruk mee te maken hoeveel mensen op jou website kijken en met welke browser ze dat doen, waar ze vandaan komen, etc.
(en vooral niet waar jullie (klanten) control panel staat, en welke cgi scripts jullie draaien)

Zo... weer wat tips weggegeven :)

RobbertC
17/07/03, 18:17
Zo goed onderbouwd zie ik ze niet vaak :+ :P
Leg eens uit waarom je dit vind en wat er zo 'fout' aan is?Zo'n beetje elk 'hip' bedrijf zo rond 2000 heeft dit op z'n website staan, die tekst is werkelijk waar zo afgezaagd dat het juist niet meer professioneel is.

Booster
17/07/03, 21:13
Hoe afgezaagt iets is doet in dit geval denk ik niet af aan de professionaliteit. Wel aan de originaliteit natuurlijk, maar dit zal de klant waarschijnlijk een biet wezen.

Al met al denk ik dat je kunt stellen dat de hele uitspraak niet vernieuwend overkomt, maar ook zeker niet afstotend of onprofessioneel.

Een andere tekst zou natuurlijk een welkome afwisseling zijn, maar om nou te stellen dat je er klanten mee 'wegjaagt' vind ik wat overdreven. ;)

superior-is
17/07/03, 22:01
Het zorgt bij mij wel altijd voor een gniffel, omdat het inderdaad al miljoen keer is gezegd. Heck, het heeft volgens mij zelfs bij ons op de site gestaan. Ach, die ene zin moet best kunnen, maar dan niet in combinatie van 1 van de volgende zaken:

comic sans
foto van een persoon van bovenaf genomen
deze site is geoptimaliseerd voor $browser
dikke ranzige flash zonder inhoud en skipbutton
overmatig gebruik van dropshadows, bevels
foute gradients (je weet wat ik bedoel :))


Wij vrij om de lijst aan te vullen. Dus Phreak, weet waar je op moet letten. ;)

Overigens, als je alle bovenstaande dingetjes juist *wel* gebruikt, dan heeft ook wel wat. Maar dan moet je wel *alles* erop gooien. :)

ric0
18/07/03, 11:01
"jong en inovatief" = een stel nerds die geld vangen voor hun ge'hobby. Even bot gesteld. Ook ik vind het een afgezaagde zin die je weinig onderscheid.

De bedrijfsnaam is "global-security", toch vind ik maar weinig terug over security. Ik zou het dan eerder globalhosting of globalweb noemen.

Daarnaast hanteer je een soort taal die ik eerder in een email zou verwachten. Het taalgebruik is gewoon kneuterig.

Ook zie ik niet echt een focus op een bepaalde markt. Dat is erg jammer. Je zou aan moeten geven waar je goed in bent.

Verder denk ik dat het linken naar statistieken je niets oplevert. Het is voor techneuten heel verleidelijk om te doen, maar wat heeft een bezoeker er aan om te zien dat je site op een dag 20 bezoekers heeft gehad?

Of beter gezegd... wat heb jij er aan? Het is een verleidelijke openheid die jij misschien associeerd met "no-nonsense", maar volgens mij levert het je niks op.

Behalve misschien iemand die denkt... "eens kijken of ik die server stats eens flink hoog kan krijgen".

Herbert
24/07/03, 22:39
[delete-txt]
Error 404
[/delete-txt]

Darkie
10/08/03, 21:57
Ik vind de website niet zo super. Maar hij is wel simpel zo hoeft er geen nerd achter die pc te zitten om die website te "snappen".

M-BahZ
10/08/03, 22:16
Origineel geplaatst door Darkie
Ik vind de website niet zo super. Maar hij is wel simpel zo hoeft er geen nerd achter die pc te zitten om die website te "snappen".
Dr valt ook zo weinig aan te snappen, nietwaar ? ;)

trendhoper
11/08/03, 10:46
Ga je ook iets doen met security ?
Wat is port 81 ??

Port State Service
21/tcp open ftp
22/tcp open ssh
25/tcp open smtp
53/tcp open domain
80/tcp open http
81/tcp open hosts2-ns
110/tcp closed pop-3
443/tcp closed https

M-BahZ
12/08/03, 02:40
Origineel geplaatst door trendhoper
Ga je ook iets doen met security ?
Wat is port 81 ??
Dat weet jij toch wel als je zo wijs bent om portscans uit te voeren ? :P

rq
14/08/03, 18:21
Sorry maar hier ga ik niet serieus op in. Als ik jou was zou ik eerst een beetje rondsurfen nog om een beetje een basisgevoel te krijgen van verhoudingen en webdesign. Dit ziet er uit als iemands aller eerste website, helaas. Zo zie ik het hele 'menu' niet eens zonder te scrollen (en waarom frames?).

ChucKz
05/09/03, 01:46
Ik zal je eerlijk advies geven om als je echt een beetje de pro. richting in wil met je hosting bedrijf om de site uit te laten besteden aan iemand met wat meer ervaring.

Op z'n minst besteet je alleen de layout uit aan een goede desiger.
Dit is wat ik denk als je het pro. wil aanpakken.