PDA

Bekijk Volledige Versie : dns-verhuizingen van domeinnaam met spoed



woutertwisk
15/07/03, 21:26
Dit komt vast erg raar over:
ik host bij colinks.com, en die man is op vakantie. Nu is zijn vrouw ofzo tijdelijk beheerder. Zij heeft domein jouwpagina.nl net verhuisd vanaf mijn oude host (quickhost) naar colinks.com. Nu heeft zij echter niet de subdomeinen laten doorlinken naar de hoofdpagina, waardoor ik 90% van mijn bezoekers niet de gewenste pagina kan laten zien.

Nu zegt ze dat ze haar tijd verdoet ofzo, omdat ze maar niet snapt wat ze moet doen, dus zou ik of 10 dagen moeten wachten tot de normale beheerder terug is, of ik zou een domeinverhuizer moeten vinden.

Ik ga voor het laatste. Nu is mijn vraag: wie kan spoedig en goedkoop jouwpagina.nl tijdelijk verhuizen (zijn hier kosten aan verbonden?) en in haar DNS zetten. Hierbij moeten natuurlijk wel de * en A recors ingevuld worden (zelfs ik weet hoe dat moet;-) )

mod edit: gebruik je profiel voor contact gegevens. Merci

Jouwpagina.nl heeft 10.000 bezoekers per dag, vandaar dat ik het nogal vervelend vind!!

Deimos
15/07/03, 21:45
Laat de huidige beheerster gewoon een wildcard aanmaken in de DNS. Dan is het probleem zo opgelost. Moet je zelf aan jo zeide de subdomeinen afvangen. Verder een verhuizing van een domeinnaam neemt gauw 2 dagen in beslag minimaal. Dus zou gewoon even flink zeuren bij colinks. Desnoods hun contact laten opnemen met een extern bedrijf om ze te helpen.

woutertwisk
15/07/03, 21:49
Verhuizen kan toch wel in 1 dag (ging nu ook snel) en DNS wijzigen kost ook ong. 24 uur.

Die vrouw heeft volgens mij gewoon te weinig gegevens om het te kunnen doen :|

Handmatig de subdomeinen toevoegen is onmogelijk. Het zijn er namelijk een slordige 1800 :o

Ik denk dat dit de beste optie is, aangezien ik al de hele dag bezig ben met die vrouw:p

Deimos
15/07/03, 21:57
wat je doet is je voert een wildcard record in en klaar. :). Verder 24 uur voor dns en 24 uur voor verhuizing is dus de genoemde 2 dagen ;). Anders wellicht ergens alleen dns hosting nemen en die vrouw je dns laten wijzigen (als ze dit kan).

woutertwisk
15/07/03, 21:58
wat is'n wildcard record dan precies, hoe werkt dat enz.?
Ik kan zelf niet in cpanel of bij de dns-settings ofzo........

Waar kan ik dns-hosting regelen, en wat kost me dat?

Deimos
15/07/03, 22:17
DNS hosting kan bij elke provider. een wildcard is precies zoals de naam zegt. Alles wat eindigt op *.joupagina.nl wordt afgevangen en doorgestuurd naar je account. Vervolgens kan je met een simpel php scipr de hostnaam (subdomein) afvangen en redirecten naar de juiste pagina.

woutertwisk
15/07/03, 22:17
alles werkt weer top ;)
Misschien nog niet bij iedereen, maar dat komt dan wel:

Kijk maar:
http://www.langeleveditforum.jouwpagina.nl

Santario
16/07/03, 13:11
Mooi zo woutertwisk! Maar beheerder op vakantie en z'n vrouw neemt de boel over die er ook nog eens weinig verstand van heeft... damn, zou in jouw geval toch eens gaan kijken naar een andere host :S

woutertwisk
16/07/03, 19:52
tsjaa..., het is gratis en ik hoef alleen een link te plaatsen. Het is niet zijn vrouw volgens mij, maar wel EEN vrouw :S

Pantsy
16/07/03, 22:01
Kijk! Het woord "gratis" valt en eerlijk gezegd zou ik er dan ook minder moeite aanbesteden.

Santario
17/07/03, 00:35
Origineel geplaatst door woutertwisk
tsjaa..., het is gratis en ik hoef alleen een link te plaatsen. Het is niet zijn vrouw volgens mij, maar wel EEN vrouw :S

Ik kan TrancePitt geen ongelijk geven wouter. Kijk, een betaalde host zal zich sneller inzetten om dit op te lossen dan een gratis host. Al moet ik zeggen dat het, ondanks dat ze jou een gratis pakket hebben aangeboden, niet netjes is :)

woutertwisk
17/07/03, 11:24
Kep meer dan 2 gb dataverkeer per dag, dus dan ben ik klauwen met geld kwijt!

Pantsy
17/07/03, 11:37
Origineel geplaatst door woutertwisk
Kep meer dan 2 gb dataverkeer per dag, dus dan ben ik klauwen met geld kwijt!

Nou dat valt wel mee, als je het goed doet kan je ook weer geld terug verdienen als je zoveel bezoekers per dag hebt......... punt hint punt punt......

woutertwisk
22/07/03, 20:17
ik ben nu (eerste probleem na dit probleem hierboven) al 2 uur uit de lucht met jouwpagina.nl.
Nu ben ik dus bang dat er weer iets fout is met mijn dns-instellingen, zeker omdat ik bij de link hieronder geen ip-adres meer zie staan bij de nameservers en omdat andere websites die ook door hun gehost worden op dezelfde server, althans dat was altijd zo (www.weethet.nl, www.protect0rz.com) wel werken:
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=jouwpagina.nl

Is er daar iets fouts?
www.colinks.com werkt zelf ook niet, volgens mij ;)

Tis iig weer flink kut, en die gast is nog steeds op vakantie......