PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinregistraties blijvend in prijs verlaagd: Eur 8.95



mikajo
15/07/03, 11:05
Beste webhostingtalk bezoekers,

2 maanden geleden hadden we een actie waarbij domeinnamen voor slechts Eur 8.95 excl. btw per jaar geregistreerd konden worden. We hebben hier zeer veel reacties op gekregen, waarvoor onze dank!

Door de vele reacties hebben we besloten om de domeinnamen blijvend voor deze prijs aan te bieden.

Dus:
.nl
.com
.net
.org
.info
.biz

Deze aanbieding is alleen bedoeld voor (startende) webhostingbedrijven die zelf actieve nameservers hebben draaien. Het is niet mogelijk om de domeinnamen op onze nameservers te registreren.

domeinnamen voor slechts Eur 8.95 per jaar, excl. BTW.
Facturatie vind 1 maal per maand plaatst, dus geen prepaid kosten of aanbetalingen.

Reacties van huidige resellers zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Connectix
19/07/03, 10:59
Is het mogelijk een resseler formpje voor domeinen te krijgen ;)

InstantXs
19/07/03, 12:15
wat ik me afvraag is hoe je hier van kan leven..
ik neem aan dat je een factuur per post krijgt..
dat betekend dus een factuur van 75 cent per maand.
postzegel = 0.39 eur, blijft er 36 cent over...
nu heb ik nog niet eens papier+envelop+inkt ed mee gerekend.

dan vraag ik me toch af hoe je dat doet... is erg netjes als je hier van kan bestaan :)

McRox
19/07/03, 12:32
Origineel geplaatst door InstantXs
dan vraag ik me toch af hoe je dat doet... is erg netjes als je hier van kan bestaan :)

Als je genoeg aan webhosting verdient kun je toch altijd domeinregistratie aanbieden tegen een lage marge? Beschouw het als goedkoop adverteren :)

Degen die vandaag domeinregistratie neemt, zal morgen hosting nemen, anders de bezoeker die naar zijn whois kijkt..

Mooie aanbieding John (of iemand andes?)! Heb zelf bij hem 3 domeinnamen geregistreerd, die binnen een half uurtje na het faxen al geregistreerd werden :)

host3000
19/07/03, 12:50
Origineel geplaatst door PlexTeam
Degen die vandaag domeinregistratie neemt, zal morgen hosting nemen, anders de bezoeker die naar zijn whois kijkt..

Precies. Niet zo geschikt voor hosters dus, want dan raak je klanten kwijt :p

McRox
19/07/03, 13:46
Origineel geplaatst door host3000

Precies. Niet zo geschikt voor hosters dus, want dan raak je klanten kwijt :p

Tenzij je er zelf een bent ;)

host3000
19/07/03, 14:24
Origineel geplaatst door PlexTeam


Tenzij je er zelf een bent ;)
Als je hoster bent en je maakt hiervan gebruik, raak je je klant dus kwijt aan een andere hoster, toch?

dklaassen
21/07/03, 12:46
Waar kan ik de domeinen dan registreren? Ik kan dit echt nergens vinden... Kan ik er eigen nameservers bij krijgen (ns1.mijndomein.nl & ns2.mijndomein.nl)?

mikajo
22/07/03, 08:52
:: Als je hoster bent en je maakt hiervan gebruik, raak je je klant dus kwijt aan een andere hoster, toch?

Zo werken wij niet, we zijn wel eerlijk.

90% van onze klanten zijn resellers, voor domeinnamen of voor domeinnamen + webhosting. Uit ervaring blijkt dat zolang de eindgebruiker tevreden is met de dienstverlening, het ze niet uitmaakt waar de site gehost wordt.

Vergeet niet dat er ook twee kanten van het verhaal zijn. Stel een reseller levert een slechte service naar de klant toe. De klant is het zo beu en wil niet meer verder met de reseller. De klant kijkt bij de Whois en ziet Mikajo als registrerende partij staan. De klant vergeet dan even de reseller en ziet 'Mikajo' als slechte leverancier van services.

Gelukkig komt dit bijna nooit voor.

:: Hoe kun je hier van leven

Domeinregistratie is gewoon een extra service.
Natuurlijk kun je niet leven van het verkopen van domeinnamen. Voor ons is het meer een 'opvulling' van dagelijkse taken. We moeten toch domeinnamen registreren, dus waarom niet een aantal extra.

Kritiek komt veel van de bedrijven die wat groter zijn. Resellers die bij ons domeinnamen afnemen zijn vaak startende hosting bedrijfjes die niet zo even Eur 600,00 neerleggen om 'lid te mogen zijn' van de Stichting Domeinregistratie.

Zoals ik al eerder heb gezegd is webhosting / domeinregistratie een klein deel van ons dienstenpakket. Met de vele duizenden webhostingbedrijven geloven wij niet zozeer meer in directe concurrentie.

Goede service is ons uitgangspunt en tot nu toe krijgen we daar alleen maar positieve reacties op.

~john

mikajo
22/07/03, 08:56
:: Waar kan ik de domeinen dan registreren?

Volgens de webhostingtalk.nl regels mogen we geen URLs vermelden. Je kunt ons altijd PM-en

:: Kan ik er eigen nameservers bij krijgen (ns1.mijndomein.nl & ns2.mijndomein.nl)?

Deze thread gaat over domeinregistraties, niet over hosting.
De reseller van domeinnamen moet zelf zorgdragen voor actieve nameservers. Wij registreren de domeinnamen niet (of alleen met uitzondering) op onze nameservers.

Domenico
22/07/03, 14:19
Origineel geplaatst door mikajo
De reseller van domeinnamen moet zelf zorgdragen voor actieve nameservers. Wij registreren de domeinnamen niet (of alleen met uitzondering) op onze nameservers.

Addertje?

mikajo
22/07/03, 14:23
:: Addertje?

Huh? Wat bedoel je hiermee Domenico?

Domenico
22/07/03, 15:39
Origineel geplaatst door mikajo
:: Addertje?

Huh? Wat bedoel je hiermee Domenico?

Niet veel, slimme manier van marketing laten we maar zeggen. ;)

superior-is
22/07/03, 19:27
Ik snap 'm ook niet. :) Het is toch prettig dat een domeinnaam op de DNS komt van de reseller. (en dus niet op de DNS van mikajo)

mikajo
22/07/03, 20:15
:: Ik snap 'm ook niet. Het is toch prettig dat een domeinnaam op de DNS komt van de reseller. (en dus niet op de DNS van mikajo)

Ja, precies. Daarom hebben wij ook voor die optie gekozen.
De reseller wil meestal niet eens dat de domeinnamen op onze nameservers geregistreerd worden.

Ik neem het domenico niet kwalijk hoor... met dit warme weer kun je eigenlijk ook alleen maar zeggen:

Biertje ?!?!?! :)

dklaassen
22/07/03, 21:43
Ik heb nameservers (ns1+2.mijndomein.nl), maar daar kan ik toch maar domeinen voor 1 hostingpakket opzetten???

mikajo
22/07/03, 22:01
:: Ik heb nameservers (ns1+2.mijndomein.nl), maar daar kan ik toch maar domeinen voor 1 hostingpakket opzetten???

Volgens mij begrijp je het idee van nameservers niet helemaal.

Een nameserver kan een (zolang de hardware strekt) onbeperkt aantal domeinnamen doorverwijzen.

Vaak draait een nameserver als service op een dedicated server. Alle domeinnamen die je op die server wilt hosten kun je dan verwijzen naar die nameservers, in jouw geval ns1 en 2.mijndomein.nl

Resellers die ergens een reseller hostingpakket afnemen kunnen vaak gebruik maken van 'eigen nameservers'. Dit zijn in feite virtuele nameserver die meestal doorlinken naar de hoofd nameserver op die server.

Als je je vraag iets duidelijker kunt stellen, kan ik misschien een beter antwoord geven.

~john.

dklaassen
22/07/03, 22:05
Omdat ik het niet snapte ben ik gaan zoeken bij Google. Ik dacht dat elk domein een eigen nameserver moest hebben, maar ik begrijp nu hoe het werkt.

Bedankt voor je uitleg.

dklaassen
22/07/03, 22:08
Mikajo, op je site bij resellers staat overigens nog de oude prijs van 15,- euro :cool:

mikajo
22/07/03, 22:11
No problem!

Als je meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.

~john

Domenico
23/07/03, 01:23
Ik doelde meer op de mensen die er geen verstand van hebben en dus een domein bij jullie af nemen om later te horen dat de pagina bijvoorbeeld niet kan worden doorverwezen of iets dergelijks en dat ze dan maar beter nog een goedkoop pakketje erbij kunnen nemen.

Het is laat dus ik wil niet te veel typen en lekker gaan slapen. :)

mikajo
23/07/03, 09:03
Domenico,

Excuses... ik geef je gelijk...

In de vorige aanbieding heb ik wel uitgelegd dat de aanbieding is bedoeld voor (startende) webhostingbedrijven. Nu ben ik dat er vergeten bij te zetten.

Ik ga mijn thread aanpassen!

Thanks.
~john

superior-is
23/07/03, 10:14
Origineel geplaatst door Domenico
Ik doelde meer op de mensen die er geen verstand van hebben en dus een domein bij jullie af nemen om later te horen dat de pagina bijvoorbeeld niet kan worden doorverwezen of iets dergelijks en dat ze dan maar beter nog een goedkoop pakketje erbij kunnen nemen.


Ah ik nou ook begrijp. PM'd twee biertjes door naar Dominco^H^H^H^Henico. :) (editje)

Domenico
23/07/03, 10:31
NP John!
Ik hoop dat Dominco er dronken van is geworden maar de volgende keer wil ik (Domenico) die biertjes graag ontvangen. ;)

Wezz6400
23/07/03, 12:07
http://www.eat-online.net/italian/bier.gif
Astu :D

mikajo
23/07/03, 12:20
nu weer graag ON topic a.u.b.

trancer
29/07/03, 00:28
Dit bericht had PM'ed moeten worden

keyDet79
05/08/03, 14:38
Ik kan hem helemaal niet PM'en. Mare, je moet per se in kvk in Nederland zijn ingeschreven? Anders heb ik wel interesse.

trendhoper
11/08/03, 12:35
PS je hebt een probleem op je pagina =home
Kijk er even na staat wat leuker.

mikajo
11/08/03, 19:54
ja bedankt. we weten het... helaas nog geen tijd
gehad hiervoor.

Gaan we snel aanpassen!

Thanks!
~john