PDA

Bekijk Volledige Versie : Koop een WebHost + Reseller Account voor €8.95



keyDet79
14/07/03, 19:32
Hallo Webmasters,

VibeHosting biedt (voor zover ik weet) een nieuw uniek concept aan. Wij verkopen SphereHost.com zoals het momenteel is voor €8.95 (of meer), eenmalig.

Wat krijgt u?
U krijgt een reseller account bij VibeHosting.com, nameservers (ns1.spherehost.com en ns2) en de layout (license alleen voor dit domein). De website wordt gratis gehost en u kunt de layout/inhoud, pakketten en prijzen aanpassen (Nederlands of Engels). Zodra u de eerste klanten ontvangt kunt u uw pakket upgraden, neemt u een kijk op http://www.vibehosting.com voor voorbeelden van onze prijzen (wij kunnen aangepaste pakketten samenstellen, bijv. meer space, minder transfer). Tevens bent u in staat uw pakket te upgraden of te downgraden wanneer u wilt, ook krijgt u gratis technische support voor shared EN dedicated hosting (note: servers zijn in principe 'unmanaged').

Wat steekt erachter?
Wij houden het domain SphereHost.com, en vezekeren ons hierdoor dat u de bandbreedte en dedicated servers bij ons zult afnemen.

Maar waarom zou ik een webhost kopen als ik het domein er niet bij krijg?
Omdat het een goede manier is om te leren en webhosting te beginnen zonder de investeringen in een reseller account, een domain reseller account, een layout, een systeembeheerder, etc. U betaald ons eenmalig €8.95 een ontvangt daarmee een volledig operationele, live webhost. Alles wat u moet doen is het werven van klanten en het behandelen van de betalingen. U ontvangt geld van uw klanten, en wij brengen hun bandbreedte in rekening aan u.

De servers staan in eXchange colo, San Francisco, een van de betere datacenters.

Plaats gerust een reply bij interesse of voor meer informatie.

host3000
14/07/03, 19:59
maar krijgen alle resellers dan dezelfde site?

keyDet79
14/07/03, 20:10
Origineel geplaatst door host3000
maar krijgen alle resellers dan dezelfde site?

Nee, het is 1 site, 1 reseller.

host3000
14/07/03, 20:20
Origineel geplaatst door keyDet79


Nee, het is 1 site, 1 reseller.
Ik bedoel (misschien jij ook;) ) de layout van de site. Ik snap wel dat ieder een eigen site krijgt, maar hebben die allemaal dezelfde layout of zien ze er allemaal verschillend uit?

keyDet79
14/07/03, 20:26
Origineel geplaatst door host3000

Ik bedoel (misschien jij ook;) ) de layout van de site. Ik snap wel dat ieder een eigen site krijgt, maar hebben die allemaal dezelfde layout of zien ze er allemaal verschillend uit?

Momenteel is alleen SphereHost.com te koop (of te lease eigenlijk), wij verkopen het dus aan 1 persoon. Als er meerdere geinteresseerden zijn gaat dit naar de hoogste bieder.

host3000
14/07/03, 20:27
Aaah, sorry dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat dit gewoon een ongelimiteerd reselleraanbod was.
Succes in ieder geval.

Johan-nl
15/07/03, 03:54
Wat kost dat reseller pakket dan eigenlijk?

Het nadeel is wel dat het nooit echt van je zelf wordt!
Jullie kunnen het domein elk moment terug halen/afsluiten

Santario
15/07/03, 11:20
Zat ik dus ook net aan te denken. Volgens mij moet je wel erg *dom* zijn om hier in te trappen. No offence, maar geef eens echte voordelen van deze 'aanbieding'? Okay, men kan zo een hostingbedrjifje starten, zit men daar echter op te wachten op deze manier? Iemand die er verstand van heeft begint gewoon from scratch voor zichzelf, diegene die er geen kaas van hebben gegeten doen denk ik alleen maar afbreuk aan je domeinnaam.... in iedergeval succes.

keyDet79
15/07/03, 15:25
Origineel geplaatst door Santario
Zat ik dus ook net aan te denken. Volgens mij moet je wel erg *dom* zijn om hier in te trappen. No offence, maar geef eens echte voordelen van deze 'aanbieding'? Okay, men kan zo een hostingbedrjifje starten, zit men daar echter op te wachten op deze manier? Iemand die er verstand van heeft begint gewoon from scratch voor zichzelf, diegene die er geen kaas van hebben gegeten doen denk ik alleen maar afbreuk aan je domeinnaam.... in iedergeval succes.

Klopt en afpakken kan altijd, maar aan de andere kant, wij gebruiken cPanel/WHM en men kan makkelijk klanten van server naar server verhuizen.

Ik zie dit meer als 'co-branded affiliation', een alternatief op affiliate programs die bijv. 30% o.i.d. betalen per referrer. Op deze manier krijg je dus AL je klanten en je kunt ze in rekening brengen wat je zelf wilt. Bovendien maak je bij affiliate programs ook automatisch reclame voor de host en in dit geval maak je dat voor je zelf (zolang deze van jou is natuurlijk).

Misschien niet voor degene die zijn eigen 'zaak' wil gaan opzetten, maar zeker een goed alternatief voor degene die er van wil 'proeven' en wat bij wil verdienen zonder de technische aspecten op zichzelf te nemen.

En wat de reseller accounts betreft, die hebben wij niet standaard en zullen dus in overleg met de reseller prijzen moeten opstellen voor zijn/haar pakketten. Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om elk pakket een voor een te bestellen zodra ervoor is betaald. Op deze manier betaal je dus alleen voor wat je gebruikt en kun je niets verliezen. Gezien onze lage prijzen kan hier veel winst mee worden gemaakt.

Santario
16/07/03, 12:57
Helemaal mee eens maar aan het belangrijkste streef je dan wel voorbij, namelijk de waarde van je klanten. Als je dus een lange relatie opbouwt met een klant en het domein wordt ingetrokken or whatever zijn (in de meeste gevallen) jullie een klant rijker waar iemand anders veel moeite voor heeft gedaan. Of zie ik het verkeerd?

Santario
16/07/03, 13:02
Voor de duidelijkheid keyDet79, ik kraak het niet af, ik ben alleen benieuwd hoe er over sommige aspecten zijn nagedacht die, denk ik althans, veel potentiele klanten er van zal weerhouden om in te gaan op deze aanbieding, vandaar :)

keyDet79
16/07/03, 13:21
Origineel geplaatst door Santario
Helemaal mee eens maar aan het belangrijkste streef je dan wel voorbij, namelijk de waarde van je klanten. Als je dus een lange relatie opbouwt met een klant en het domein wordt ingetrokken or whatever zijn (in de meeste gevallen) jullie een klant rijker waar iemand anders veel moeite voor heeft gedaan. Of zie ik het verkeerd?

Het lijkt me niet erg logisch om te doen gezien het op lange termijn een stuk winstgevender is, gezien de reseller ons in de meeste gevallen meer zal betalen dan dat hij aan winst maakt (wil natuurlijk niet zeggen dat diegene niet meer winst kan maken dan wij). Maar goed, het domein apart verkopen kan, maar dan zitten wij dus weer zonder garantie dat het bij ons wordt gebruikt.

Ik heb in ieder geval geen idee hoe een contract eruit zal moeten zien die het gebruik van het domein alleen op onze service mogelijk maakt (voor laten we zeggen een jaar?). Wij hebben een eNom domain reseller account, en als iemand mij hier meer informatie kan geven dan ben ik ook bereid om het ook op deze manier te doen, geen probleem.

Santario
16/07/03, 16:48
Origineel geplaatst door keyDet79
Maar goed, het domein apart verkopen kan, maar dan zitten wij dus weer zonder garantie dat het bij ons wordt gebruikt.

Misschien de prijs omhoog gooien in dat geval? Of klanten voorleggen dat ze na 2, 3 or whatever jaren alles mogen overnemen tegen een X bedrag maar dat ze in ruil daarvoor die periode wel alles bij jou afnemen. Lijkt me op zich geen slecht idee, toch? :)

keyDet79
16/07/03, 20:04
Origineel geplaatst door Santario


Misschien de prijs omhoog gooien in dat geval? Of klanten voorleggen dat ze na 2, 3 or whatever jaren alles mogen overnemen tegen een X bedrag maar dat ze in ruil daarvoor die periode wel alles bij jou afnemen. Lijkt me op zich geen slecht idee, toch? :)

Klopt in dat geval vind ik 59 euro een redelijke prijs + gratis hosting. De domain en layout in .psd formaat worden meegeleverd.

Santario
16/07/03, 22:18
Wilde je een PM sturen, kom ik er achter dat je dat niet hebt :S

keyDet79
17/07/03, 02:17
Origineel geplaatst door Santario
Wilde je een PM sturen, kom ik er achter dat je dat niet hebt :S

Even aangemaakt, wat raar dat het niet standaard aan staat.

Toon
20/07/03, 17:28
offtopic: ben jij niet die dude die op het TLE in Eindhoven zat?
ja toch?

keyDet79
20/07/03, 19:56
Origineel geplaatst door Toon
offtopic: ben jij niet die dude die op het TLE in Eindhoven zat?
ja toch?

Ja ik ken jou nog ;)

Toon
20/07/03, 20:07
grappig, men komt elkaar tegen op wht :)