PDA

Bekijk Volledige Versie : Vakantie



FSCJasper
14/07/03, 16:40
Ik ben van plan een hostingbedrijf te openen, en ik vroeg me af hoe jullie de zaken regelen als jullie op vakantie zijn. Dan bedoel ik vooral die met 1 of 2 die voor het hosting zorgen, dus geen grote bedrijven...eenmanszaken dus. Hoe regelen jullie dat?

BlueLagoon
14/07/03, 19:23
Om eerlijk te zijn ga ik gewoon op vakantie :) (Alleen dit jaar ff niet).

Normaliter krijgen mijn klanten een e-mail en / of een brief waarin ik vertel dat ik van dan tot dan op vakantie ben (wel ruim van te voren). Mijn klanten weten dat ik alleen werk, en als je het goed op tijd meld, hebben ze er echt wel begrip voor. Meestal vertel ik ook dat ze kunnen blijven mailen, en dat ik halverwege m'n vakantie wel ff in een internetcafe de dringende zaken beantwoord.

Voor erg dringende mededelingen (alhoewel naast een server crash ook weet niet zooo veel kan gebeuren).. kan je altijd wel iemand regelen die dan ff snel kan inspringen in Nederland voor een leuk bedragje.

paulmatthijs
14/07/03, 21:43
niet tegelijk op vakantie gaan, meld het duidelijk aan je klanten en zorg dat je niet tekort schiet in (minimale) dienstverlening.

Clearhosting
15/07/03, 00:47
Ben net 10 dagen op vakantie geweest klanten het ruim 1 maand van te voren laten weten, pop-up op de site geplaatst met wat info.

Op vakantie zelf om de dag in een internetcafe even vragen beantwoord alles wat ik niet kon doen gelijk afgehandeld dag dat ik terugkwam.

Reacties gehad van jezus ga is op vakantie ! Tot hey vakantieganger alles goed ? Allemaal positief eigenlijk. Bestellingen veel minder in die 10 dagen maar de dag dat ik terug kwam veel meer bestellingen dan normaal dus ik denk dat mensen gewoon gewacht hebben totdat ik terug was.

Dus het kan makkelijk heb ik ervaren gewoon af en toe even je mail en de server checken

Santario
15/07/03, 11:28
Origineel geplaatst door FSCJasper
...

www.Hostics.tk
www.Fortuna-Unlimited.tk

/offtopic: komt op dit domein je hostingsite? :S

xserve
15/07/03, 11:59
/offtopic: Dan zou ik die .tk domein inwisselen voor een .nl, dan heeft het project wellicht meer kans van slagen.

S2S-Guust
15/07/03, 12:12
Gewoon niet tegelijk op vakantie gaan met de rest van de werkgevers/nemers van je bedrijf. Verder natuurlijk elke dag internet cafetje opzoeken om vragen te beantwoorden en zonodig werknemers bij te sturen.

Pantsy
15/07/03, 12:59
Of gewoon een laptop aanschaffen + grps, dan heb je nergens meer last van. Maarja dat is bij een eenmanszaak in iedergeval zeer handig. (evengoed handig :p)

FSCJasper
15/07/03, 13:55
Origineel geplaatst door Santario


/offtopic: komt op dit domein je hostingsite? :S

Heb gister al een .com besteld, en een ander hostingprovider(toen nog angelfire:S) . Bedankt voor jullie reacties. Heb wel weer een paar ideeen daardoor gekregen. thnx

host3000
15/07/03, 14:10
Origineel geplaatst door TrancePitt
Of gewoon een laptop aanschaffen + grps, dan heb je nergens meer last van. Maarja dat is bij een eenmanszaak in iedergeval zeer handig. (evengoed handig :p)
Precies. Loop je ook geen risico met wachtwoorden in het internet café.


er staat onder te koop aangeboden nog een aardig (en goedkoop) gsm pcmcia kaartje :p

Santario
15/07/03, 14:50
Kijk, dat is beter FSCJasper, veel succes!!!

Deimos
15/07/03, 14:54
Alleen jammer dat de prijzen onbetaalbaar zijn in het buitenland. En aangezien ik bijvoorbeeld naar een oost europees land ga durf ik er niet eens aan te denken mijn laptop mee te nemen. Kan dan net zo goed alvast mijn schadeclaim indienen bij mijn verzekeringsmaatschappij.

FSCJasper
15/07/03, 15:04
Thnx, Santario

Stefan--
16/07/03, 14:34
ik heb in spanje een hotel uitgezocht met wireless internet en neem een oude laptop mee. Mijn klanten moeten het er maar mee doen, als de server dood is mogen ze bellen op mijn gsm...

nog een goeie tip: Neem je grootste klant gewoon mee op je vakantie... doe ik ook, scheeld een hoop gezeur.

[Elwin]
16/07/03, 16:27
Heb afgelopen week een nieuwe laptop gekocht en ben even bij de Vodafone binnen gelopen voor een mobile connect gprs kaartje. Ik moet zeggen dat werkt perfect voor e-mail en beetje internet..kan er zelfs mee inloggen op ssh :)

[Elwin]
16/07/03, 16:27
Origineel geplaatst door Stefan--

nog een goeie tip: Neem je grootste klant gewoon mee op je vakantie... doe ik ook, scheeld een hoop gezeur.

Klanten meenemen op vakantie? ;)

host3000
16/07/03, 16:49
Origineel geplaatst door [Elwin]


Klanten meenemen op vakantie? ;)
Dat moet dan wel een heeeeel aantrekkelijke klant zijn :cool:

[Elwin]
16/07/03, 16:54
Origineel geplaatst door host3000

Dat moet dan wel een heeeeel aantrekkelijke klant zijn :cool:

En het hangt er van af hoe jij je relatie wil met een klant. Persoonlijk of Zakelijk..en dan lijkt het me niet echt verstandig om klanten mee te nemen :)

superior-is
16/07/03, 17:04
Het klinkt wel kinky, dat moet je toegeven. :) Als ik op vakantie ben, dan ben ik juist blij dat ik eventjes niet met het bedrijf bezig te zijn, maar dat terzijde.

host3000
16/07/03, 17:24
Origineel geplaatst door superior-is
Het klinkt wel kinky, dat moet je toegeven. :) Als ik op vakantie ben, dan ben ik juist blij dat ik eventjes niet met het bedrijf bezig te zijn, maar dat terzijde.
Met voetballers kan je ook over iets anders praten dan voetbal (hoewel .....:D), en met klanten hoef je niet over het werk 'te praten'.:

beetle
18/07/03, 21:11
Hmmzzz ik ken wel een paar klanten van me die ik mee wil nemen hoor :)