PDA

Bekijk Volledige Versie : cron.daily



Mike
13/07/03, 18:32
Hmm, is er een speciale volgorde voor het draaien van scripts in cron.daily? Alfabetisch wellicht?

ProServe
13/07/03, 23:31
Klopt.

EgoH
13/07/03, 23:33
Alfbetisch met nummers eerst.

Daarom wordt voor dingen die als eerste moeten draaien bijvoorbeeld 2 nullen in het begin toegevoegd.

Mike
14/07/03, 00:23
Dank u, dank u.

Gisteren is mijn server ongenadig onderuit gegaan, en wellicht dat het iets te maken met een van de scripts in cron.daily. Ik kan wel terug vinden dat er vrolijk is begonnen met het draaien van de scripts daar, maar het proces is nooit afgemaakt. Geen errormeldingen, niks. Gewoon patsboem, pleite :(
Ik heb nu wat scripts toegevoegd die niets anders doen dan een regeltje in een bestandje schrijven. Zo kan ik tenminste nagaan waar de boel is gestopt als het weer gebeurt.

En yup, low budget server, dus geen live support aanwezig in het weekend. Ik kan wel mailen dat mijn server is flauwgevallen, en vervolgens gaat er keurig iemand op pad om de arme sukkelaar weer een duwtje in de rug te geven. Maar het is geen handige tijd om te gaan zitten knutselen.
Afwachten wat er vannacht gebeurt. Als het weer gebeurt, kan ik hopelijk gelijk zien waar het is misgegaan in het controle bestandje.