PDA

Bekijk Volledige Versie : Popup op website goed idee?



Ahead-IT
13/07/03, 15:39
Ik zag zonet de website van http://www.clearhosting.nl/ en daar verscheen een popup dat ze op verlof gaan van .... tot ... . Op het eerste zicht lijkt dit zeer nuttig maar de meeste surfers haten deze popups zeer erg.

My point :
----------------
Omdat er op een website maar beperkte plaats is om speciale promotie's aan te bieden vraag ik me af of het een goed idee is om deze in een popup te zetten. Deze promoties moeten namelijk in het oog springen.

Wie dus de website opent krijgt er een extra popup bij met de gewenste promotie. Ikzelf surf met Opera, dus ik heb van popups nooit last.

Nu vraag ik aan jullie of dit een goed idee is of liever niet? Eventueel betere alternatieven?

Pantsy
13/07/03, 18:05
Om kort te zijn: nee gebruik geen pop-ups

alternatief: pak een vieze kleur (oranje ofzo) en typ heel groot je aanbieding :p

superior-is
13/07/03, 23:58
Pop-ups are bad mmmkay? En inderdaad, gebruik je een opera of mozilla (variant) dan zullen mensen die popup niet eens zien. Dan hebben we het nog niet over de mensen die een plugin voor IE hebben.

Om iets 'subtiel' op te laten vallen kan je beste een 'kader' gebruiken met daarin een andere achtergrond kleur met c.q. omheining. In CSS zou je dat opkunnen pakken met een aparte class.

Clearhosting
15/07/03, 00:57
Leuk :)

Ik gebruik uit principe (irritant) nooit pop-ups op mijn sites maar bij de melding dat ik 2 weken op vakantie ben vindt ik belangrijk genoeg om dat toch te doen. Vandaar de pop-up ik vind dat iedereen moest weten hoe het zit. En het is bewezen dat pop-ups dit het beste doen.

Off topic De beste of slechtste (net hoe je het bekijkt) pop-ups zijn zogenaamde background pop-ups die zich openen achter het huidige scherm. Deze hebben de grootste kans gelezen/geklikt te worden daarna de gewone pop-up.