PDA

Bekijk Volledige Versie : Geld?



Domenico
21/11/02, 13:26
Vervolg van offtopic topic ;)

skoop
21/11/02, 21:42
Je kunt toch ook zeggen... ik host jouw website als je mij 2 keer in de week een brood brengt.

ok, deal. als ik jou elke week 6 broden kom brengen host jij 3 van mijn sites? :D


Maar waarom zou je een website willen? Als je er toch geen geld mee kunt verdienen

er zijn meer websites dan alleen commercielen... vergeet niet dat het Internet begonnen is als een verzameling kennis. dat het nu dat commerciele netwerk is waar toevallig ook andere niet-commerciele individuen en instellingen van gebruik maken is een (onfortuinlijk?) verschijnsel.

de meeste sites die ik zelf heb gemaakt zijn niet commerciele sites. zo heb ik www.electronicmusicworld.com als indy magazine voor electronische muziek, en www.fantasylibrary.net als altijd-groeiend naslagwerk voor fantasy en science fiction boeken gemaakt. het gaat mij hierbij meer om de kwaliteit van de sites dan om enig geld verdienen. zoals al gezegd werd: geld is geen doel maar een middel ... en dus hoeft een website niet om geld te draaien.

uFx
22/11/02, 00:22
Skoop: ik begrijp het; eigen projecten zijn echt heel erg leuk om te doen (dus eigen websites zonder commercieel doel). Het probleem blijft echter dat je geen enorme site op kunt gaan zetten, waar je 8 uren per dag mee bezig bent. Simpelweg omdat je hier geen tijd voor hebt, en je toch ook geld moet verdienen ;)

Heel erg gaaf zo'n site, maar als fantasylibrary.net dadelijk 5 mbit weg gaat trekken, ben ik bang dat je toch snel zult stoppen...

Domenico
22/11/02, 02:19
Ik krijg het volgende op www.fantasylibrary.net

Server Hangup

----------------------------------------------------------------------------
Description: Server Hangup

WebBizz
22/11/02, 09:48
De pagina kan niet worden weergegeven. Dat is de melding die ik krijg.

ric0
22/11/02, 10:09
[QUOTE]Origineel geplaatst door skoop
[B]

ok, deal. als ik jou elke week 6 broden kom brengen host jij 3 van mijn sites? :D
[\QUOTE]

6 * 1,50 (wil wel oerbrood :) = 9 euro /week * circa 4 = circa 36 euro/maand.

Met 12 euro per maand moet er volgens mij best een budget pakket uit kunnen. Is volgens mij een vrij gangbare prijs.

Maar goed... we bieden bij mijn tent dit soort pakketten niet. Doen wel hosting, maar niet als hoofdproduct.

Maar goed... wat ik maar wil zeggen... geld is een ruilmiddel.

ric0
22/11/02, 10:20
Overigens over niet commerciele sites.

Daar kun je wel degelijk mee scoren. Zo hebben wij hier wat sites voor motorracers, motorraceteams en een motorrace portal. Met dat soort projecten bouw je goodwill op. Vaak hebben managers in zo'n team ook een managment functie binnen een groot bedrijf. Of er is een sponsorsdag.

Mond op mond reclame is gewoon belangrijk...

Zo zijn wij langzamerhand in de sponsoring van een eredivisieclub gerold. Daar stop je dan uren in en je krijgt er reclame (langs het veld) en 'skybox' plaatsen voor terug.

Moet jij eens raden wat er allemaal in zo'n skybox rondloopt.

uFx
22/11/02, 13:03
Bobo's :)

superior-is
22/11/02, 14:00
ROFL :)

skoop
22/11/02, 20:20
ja, gisteren heeft mijn reseller-provider php geupgrade op mijn verzoek en dit heeft bij een willekeurig aantal sites, waaronder fantasylibrary, wat problemen veroorzaakt. dit zou hopelijk binnen nu en een uurtje of wat verholpen moeten zijn.