PDA

Bekijk Volledige Versie : Back-ups



Gerrit
12/07/03, 17:51
Ik heb gehoord dat er tegenwoordig on-line diensten zijn die op regelmatige basis back-ups van je site maken. Zo moet je zelf niet je tijd hierin steken en ben je niet afhankelijk van cd-rw's.

Klopt dit, en kennen jullie zo'n service ?

E. Tielman
20/07/03, 02:11
Dat klopt, maar daar kun je zelf voor kiezen. Niet elk hosting bedrijf maakt een standaard backup van jou website. Bij de meesten staat het wel aangegeven als jij je voor de eerste keer aan wilt meldden voor een hosting pakket.

Dillard
20/07/03, 02:36
Om Gerrit zijn vraag te beantwoorden. Ik weet dat www.fdcservers.net hiervoor een tijdje geleden een leuke aanbieding had. Toen ik laatst keek waren ze even door de accounts heen, maar wie weet...

fdcservers.net heeft wel eens last van netwerk-issues, maar voor backup-doeleinden is dat minder van belang (m.i.)

Apoc
21/07/03, 20:39
Origineel geplaatst door Dillard
Om Gerrit zijn vraag te beantwoorden. Ik weet dat www.fdcservers.net hiervoor een tijdje geleden een leuke aanbieding had. Toen ik laatst keek waren ze even door de accounts heen, maar wie weet...

fdcservers.net heeft wel eens last van netwerk-issues, maar voor backup-doeleinden is dat minder van belang (m.i.)

FDC moet je ECHT niet doen (imho). Zelfs niet voor backup, je informatie is er simpelweg niet veilig. Een aantal voormalige klanten van mij hebben er met een dedicated server gestaan, deze servers waren allemaal *spontaan* down. Na enkele dagen werd bekend gemaakt dat een aantal servers in dit datacenter gehackt waren en daardoor unplugged waren. Toen de tech de servers inspecteerde was *spontaan* alles op deze server verdwenen, inclusief de remote FTP backup waar de hacker onmogelijk bij heeft gekunt.

Het beste is om een remote FTP server te gebruiken. Als je het geld hier voor hebt is het het handigst om gewoon een dedicated server te kopen (in een ander datacenter dan het datacenter waar je eigen server(s) staat/staan. Als je hier het geld niet voor hebt, kan je het beste bij je datacenter navragen of er remote FTP backup faciliteiten aanwezig zijn. Meestal is dit wel prijzig, ik zou rekenen op 150 euro setup kosten en 10euro per gb storage.