PDA

Bekijk Volledige Versie : .nl.nu domeinnaam



Gerrit
12/07/03, 16:25
Zijn hier mensen die een .nl.nu domeinnaam gebruiken ?



Ik overweeg er zelf ook eentje te kopen maar ik weet niet of de service biedt wat ik precies zoek.

Kan je met zo'n domein subdomains maken ? (voorbeeld : www.ajax.voetbal.nl.nu)

Kan je e-mailadressen webmaster@domein.nl.nu krijgen in plaats van domein@nl.nu ?

Verloopt zo'n domein nooit als je lange tijd niet inlogt ?



Ik heb vroeger nog contact gehad met de webmaster van de service, maar wegens tijdsgebrek heb ik hem nadien nooit meer kunnen bereiken... Is hier iemand die zo'n nl.nu domein heeft , en wat vind je er van ?

WebBizz
12/07/03, 16:52
een .nl.nu domein? Neem dan gewoon zelf een .nl of .nu...
.nl.nu is alleen maar verwarrend en extra intypen.
Overigens is www.voetbal.nl.nu al een subdomein.

beetle
12/07/03, 17:23
http://www.nl.nu

een beetje goedkoop overkoment waar je nog voor moet betalen ook???

Gerrit
12/07/03, 22:20
een nl.nu domeinnaam kost 1 euro per naam, dus is wel heel erg goedkoop !
Ter vergelijking een www.domeinnaam.nl.vg kost 12 euro per jaar !


als je met zo'n .nl.nu domein hetzelfde kan als met de doorsnee domeinnaam lijkt me dat dus een uitstekende aanbieding.

host3000
13/07/03, 00:14
Wat denk ik niet helemaal onbelangrijk is, is dat de prijs van de registratiekosten per jaar niet de enige factor is, althans als je commercieel gaat.

Er is een soort hiƫrarchie, ook in domeinnamen. Je hebt de generic TLD (.com enzo), de country TLD (.nl) en de lagere domeinnamen (zelfs voor .accountant enzo, waarbij je een soort ander www betreedt, en plugins nodig hebt om ze te kunnen bereiken).

Meestal is het zo, hoe makkelijker de extensie en hoe hoger op de ladder, des te aantrekkelijker is de naam.

de .com, .org en .net zijn in feite globaal en dus in veel landen een makkelijke extensie. De landen extensies zijn al weer minder aantrekkelijk, omdat een hongaar nu eenmaal niet zo snel op een .nl adres zal komen. Ik geloof niet dat er een echt verband is tussen populariteit en prijs (ik vind .com werkelijk goedkoop), maar als je een naam wilt voor meer dan alleen je hobby site, zou je even moeten stilstaan bij de extensie die voor jou het beste is.