PDA

Bekijk Volledige Versie : SCSI Server topic!



McRox
11/07/03, 21:02
Iemand enige goede ervaringen met bepaalde scsi kaarten? Ik weet best dat Adaptec een van de betere zijn, maar adaptec heeft niet eentje te koop ;)

Sommige supermicro's worden meegeleverd met een onboard SCSI controller, wat ook insteressant lijkt.

Momenteel zit ik namelijk te denken aan 73 GB SCSI schijfjes met 80GB IDE schijfjes als backup (2e harddisk)

Alle on-topic input is geaccepteerd :D

tom
11/07/03, 22:55
heb nu een kleine 6maand 4-5 servers draaien met een adaptec onder debian.
geen problemen tot nu.

McRox
12/07/03, 00:20
Bij SCSI HD's heb je grote verschillen in prijzen tussen SCA of niet, U160 of U320, 80 of 68 pin.

Wat ook de keuze voor harde schijven wat moeilijker maakt..

NLISP
13/07/03, 13:18
supermicro levert alleen de chipset voor de adaptec op de meeste moederborden. Let wel dat je dus een add-on adaptec kaart moet kopen die ongeveer 50% goedkoper zijn dan de normale scsi kaarten. Neem bijvoorbeeld de X5DP8-GG , daarbij zou je prima een adaptec 2010S controller kaartje kunnen gebruiken. Het is dus niet zo dat als je een supermicro bord koopt dat je dan ook meteen gebruik kan maken van de scsi functionaliteit.

McRox
13/07/03, 19:45
Origineel geplaatst door NLISP
supermicro levert alleen de chipset voor de adaptec op de meeste moederborden. Let wel dat je dus een add-on adaptec kaart moet kopen die ongeveer 50% goedkoper zijn dan de normale scsi kaarten. Neem bijvoorbeeld de X5DP8-GG , daarbij zou je prima een adaptec 2010S controller kaartje kunnen gebruiken. Het is dus niet zo dat als je een supermicro bord koopt dat je dan ook meteen gebruik kan maken van de scsi functionaliteit.

Bedoel je niet de X5DP8-G2? Kan geen GG vinden.
De G2 heeft een Onboard Adaptec AIC-7902 dual channel Ultra320 SCSI controller :)

Heb je trouwens ervaring met RAID5 met die supermicro's?

NLISP
13/07/03, 22:18
X5DL8-GG

deze bedoelde ik.... ik heb dit boardje besteld en ga kijken of een xeon systeem als server rendabel is voor de relatief kleine webhosting diensten die ik aanbied. Het is meer te kijken om hoe stabiel het systeem werkt en dat er wat administratieve doeleinden op verricht worden.

Wat betreft raid gaat dat mijn eerste raid+supermicro worden. Dus daar kan ik je helaas geen ervaringsverhalen over vertellen. Wel over supermicro an sich, daar heb ik echt hele goede ervaringen mee. Tenslotte zijn het ook niet zomaar 8 lagige bordjes maar echt de volle 12 haal je binnen met zo een product :)

netswitch
27/09/03, 23:14
ik heb een kleine ervaaring met scsi, maar als "Alle on-topic input is geaccepteerd " dans zal ik wat ik weet zeggen :
-adaptec scsi adapter zijn vernoemd maar ook heel duur, symbios logic controllers zijn ook zeer goed en meer budget vriendelijk

-prijzen in VS zijn tot 50% goedkoper dan in Europa

-ik heb mylex, Intel en AMI scsi raid controllers, ben tevreden met het mylex en het AMI maar het intel is ver van de twee anderen niveau snelheid en software.

-ik heb fujitsu, seagate en ibm schrijven gehad, fujitsu is het beste.

McRox
29/09/03, 22:02
Origineel geplaatst door netswitch

-ik heb fujitsu, seagate en ibm schrijven gehad, fujitsu is het beste.

Wanneer precies? Dacht namelijk dat Seagate Baracuda's de beste waren (volgens revieuws) :)

Ik zag nog een aantal TYAN moederborden met Adaptec en 2x U320 aansluitingen heeft, daarvoor heb je toch geen controller nodig (indien zonder raid)?

Thunder i7501, 2 x U320 SCSI, VGA, GbE Lan, FE Lan

Thunder i7501 Pro, 2 x U320 SCSI, VGA, GbE Lan, FE Lan
http://www.karma-benelux.com/documents/datasheets/s2721.pdf

Thunder i7501 Xtreme, 2 x U320 SCSI, VGA, 4 x GbE Lan, FE Lanhttp://www.karma-benelux.com/documents/datasheets/s2726.pdf

Thunder K7X Pro, 2 x U320 SCSI, VGA, GbE Lan, FE Lan
http://www.karma-benelux.com/documents/datasheets/s2469.pdf

van SMG Benelux :)

netswitch
29/09/03, 22:40
de laste shrijven ik had tussen mijn handen waren :

-IBM 36z15 36 go, 15 K : snel (hoopelijk voor een 15K) maar maakt veel geluid en veel hitte
-IBM ultrastar 1OK, hetzelfde dan 15k maar geen snelheid een even meer geluid.

-Fujitsu MAN & MAJ 36 go 10 K, MAP 10 K 73 go : de 73 go is sneller dan de ibm 15K, maakt geen lawaai en kan in het hand staan na een dag gebruijk waneer het IBM te warm is.
Die shrijf is het beste ik heb gezien tot nu toe.

-Seaget cheetah 18 go, 10 K : goed maar heeft ook dit probleem van geluid en hitte (niet zo erg als IBM).

ik zou graag een seagat X15 in de handen krijgen om sommige test en bench te maken...

Plons
30/09/03, 09:38
ik heb een database server staan:

Dual Xeon 2.4 Ghz
Tyan 7501i Pro zonder scsi onboard
losse Adaptec 2200S (dual channel U320 raid scsi controller)
en 4 x 36.6 GB U320 10K RPM schijven

Draait als een zonnetje met Freebsd en RAID5

1u-server
08/10/03, 15:37
scsi is inderdaad wel leuk.
De cup word minder belast en zo.
Maat hoe zit het met Sata :s

en van de betere scsi schijven die ik ooit mogen testen heb zijn die van quantum.

Nadeel: ge kunt er een eitje op bakken eh:D