PDA

Bekijk Volledige Versie : Effe een hele domme vraag over Co-Location



bin_jackson
10/07/03, 16:18
Als ik bij een bedrijf Co-location neem, zit er dan meteen een internet aansluiting bij, zodat mijn server online is?

(jaja, ik weet het, domme vraag. Maar toch moet ik het effe weten)

host3000
10/07/03, 16:37
Bij colo huur je twee dingen (in hoofdzaak):
1. rackspace (zoveel U's)
2. bandwith (zoveel GB).

de colo heeft een bepaald voorzieningen pakket (aansluiting op netwerkswitch, peerings, access tot noc, UPS, brandbeveiliging etc) die bepalen of een colo een goed produkt kan leveren. Daar zal je dus eerst op moeten kiezen (lijkt mij), dan op prijs (wat kost een U of GB) en daarna op bijkomende zaken zoals bar :D (misschien de verkeerde volgorde?)

Maar, om op je vraag terug te komen, als je rackspace huurt moet je òf bandwith huren òf een eigen lijn hebben lopen. Heb je dat niet, hangt je server lekker veilig maar gebeurt er niet veel. Aansluiting op switch en dergelijke, hoort eigenlijk bij de standaardvoorzieningen (moet je dus zeker naar vragen)

bin_jackson
10/07/03, 16:43
Dus als er staat:

10 GB dataverkeer, inclusief 2U rackspace, 2 IPs

Dan zit er dus een internet aansluiting bij?!

Andrew
10/07/03, 16:45
Ja

bin_jackson
10/07/03, 16:49
okay..... Bedankt voor het beantwoorden van deze domme vraag :)

WeServeU
10/07/03, 17:01
Domme vragen bestaan niet ;)

electric
10/07/03, 17:15
Origineel geplaatst door WeServeU
Domme vragen bestaan niet ;)
inderdaad :) hooguit vragen waar je geen antwoord op weet :)
( zo is iedereen begonnen )

RobbertC
10/07/03, 17:23
Het is pas dom als je het niet vraagt :)

WeServeU
10/07/03, 17:46
Kijk wij snappen elkaar :D ;)

Maarruh - het antwoord is gegeven dus er kan een slotje op :P

xserve
10/07/03, 18:01
Als ze het hebben over een bepaalde hoeveelheid dataverkeer zit er dus een verbinding bij. Je kunt namelijk geen dataverkeer genereren als je geen verbinding hebt.

RobbertC
10/07/03, 19:35
Neuh, slotje hoeft niet. Laat maar afzakken :)

Wezz6400
11/07/03, 00:14
Hou je broek maar aan Robbert :p :D

WeServeU
11/07/03, 01:32
Waarom? Laat maar zakken hoor ;) :D

Just kiddin' :P

Mvg,

WeServeU

bin_jackson
12/07/03, 19:21
En er staat altijd bij dat er een 100mbit tbase of zo iets verbinding bij zit. Maar hoe snel is je server eigenlijk. Krijg je dan voor de internet connectie een appart aantal mbits?

Want stel ik wil een eigen server... Dan moet ik Co-Location nemen, en ik moet een eigen server hebben. Ik zet mijn server in die co-Location ruimte en zet hem aan... Is het dan meteen mogelijk voor internet gebruikers om op mijn server te komen?

Ik neem b.v. http://www.interxs.nl/ContentServer.php?page=4 Dit, daar staat: 100baseTX fast ethernet netwerkverbinding

En hier http://www.open-doors.nl/index3.asp?id=32 Staat er ook nog bij, dat van bandbreedte... 1mbits of 2 of meer.

Maar wat ik er dan niet aan snap: Waarom zou je zo weinig bandbreedte (1, 2, 3 mbits) nemen als er standaard al een 100mbits verbinding ligt?

eXite
12/07/03, 19:53
En er staat altijd bij dat er een 100mbit tbase of zo iets verbinding bij zit. Maar hoe snel is je server eigenlijk. Krijg je dan voor de internet connectie een appart aantal mbits?

100mbit verbinding komt neer op downloaden met 12,5MB/s in theorie.

Want stel ik wil een eigen server... Dan moet ik Co-Location nemen, en ik moet een eigen server hebben. Ik zet mijn server in die co-Location ruimte en zet hem aan... Is het dan meteen mogelijk voor internet gebruikers om op mijn server te komen?

Mits deze correct geconfigureerd is en de netwerkkabel erin zit, ja.

Ik neem b.v. http://www.interxs.nl/ContentServer.php?page=4 Dit, daar staat: 100baseTX fast ethernet netwerkverbinding

Dat gaat over de snelheid van de verbinding.

En hier http://www.open-doors.nl/index3.asp?id=32 Staat er ook nog bij, dat van bandbreedte... 1mbits of 2 of meer.

Dat gaat over de hoeveelheid bandbreedte die je mag verbruiken. 1mbit bandbreedte wil zeggen dat je 307GB datalimiet hebt.

Maar wat ik er dan niet aan snap: Waarom zou je zo weinig bandbreedte (1, 2, 3 mbits) nemen als er standaard al een 100mbits verbinding ligt?

Nu snap je het dus wel :p

bin_jackson
12/07/03, 20:12
Thankz voor de uitleg :) Ik snap er nu al veel meer van :)

Nu alleen nog een goed bedrijf vinden.... ;)