PDA

Bekijk Volledige Versie : Een www te veel in de mail :)



BlueLagoon
10/07/03, 14:01
Ik kan me herinneren zo'n bericht al eens gezien te hebben, echter kan ik hem niet meer vinden en kon ik me herinneren dat er niet echt de uiteindelijke oplossing werd gegeven... in ieder geval zit ik nu met een probleem:

Op m'n servertje heb ik "Open Webmail" geinstalleerd. Dit programma op zicht werkt allemaal perfect, maar uit dit programma bleek wel dat er iets fout ging met mijn mail.... in plaats van info@hid.nl, staat er info@www.hid.nl. Die "www" klopt dus niet ;)

Ik denk dat dit in mijn DNS zit... maar wat er precies fout zit weet ik niet. Ik heb een (A) Record "www.hid.nl" en een (MX) Record "mail.hid.nl".

Ik weet niet meer waar ik het echt moet zoeken... dus mochten jullie een idee hebben, ben ik jullie zeer dankbaar :)
Indien jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Deimos
10/07/03, 16:18
Heeft geloof ik te maken hoe je je webmail bezoekt. Als je zonder www beszoekt staat het geloof ik ook niet in je email adres. Verder is er voor neomail (voorloper van OpwenWebmail) een Patch waarmee gebruikers hun eigen email adres kunnen vermeleden als verzend adres. Ook zeer handig :).

superior-is
10/07/03, 17:28
Met de latere openwebmail kan je volgens mij ook het afzend adres opgeven.

BlueLagoon
10/07/03, 17:30
Je kan er misschien op meerdere manieren opheen :) Maar zit er dan niet gewoon iets fout in mijn DNS? (Alleen wat ;))

host3000
10/07/03, 17:41
Als je nu het domein neemt: hid.nl (A record) en een alias www.hid.nl maakt voor je dns, moet alles toch goed gaan?

BlueLagoon
10/07/03, 18:17
Ik kan het nu even voor het "ecchie" proberen, nu een domeinnaam (zwemplezier.nl) is verhuist en nu verwijst naar mijn server. Echter kan ik via de domeinnaam mijn website nog niet bereiken.
Eveneens blijft het e-mail adres dan op info@www.zwemplezier.nl staan.

Ik ben een absolute noob op DNS gebied, ik zit me al suf te lezen, maar ik kwam er tot nu toe nog niet uit. Indien er nog suggesties zijn... graag! :D

thnx

host3000
10/07/03, 18:23
Op www.zwemplezier.nl zie ik een site.
heb je in het mailprogr. niet een domein www. staan of zo?

BlueLagoon
10/07/03, 18:31
Ja, inderdaad de website zwemplezier.nl doet het... echter nog bij de oude provider zie ik nu. Bij SIDN, staan wel de gegevens van de nieuwe provider (adres etc)... maar misschien is het geheel dan nog niet naar mijn IP (62.58.68.114) doorgelinkt of zo?
*Ahum* Dat ik dacht dat het overgezet was, kwam doordat ik in het "host" bestand van Windows had zitten rotzooien.

Mijn DNS instellingen op dit moment voor zwemplezier.nl:

Query Type Response
www.zwemplezier.nl Alias zwemplezier.nl
zwemplezier.nl Forward 62.58.68.114
mail.zwemplezier.nl Mail Highest raq550.hid.nl

Als hij zou werken zou je een Cobalt pagina moeten zien, welke nu te zien is op: http://62.58.68.114/.

beetle
11/07/03, 07:24
krijg je je pop3 mail ook niet goed dan???
ik zelf heb openwebmail ook naast me neer gegooit door die dubbele www, maar pop3 gaat goet (alhoewel zie vorig topic, maar wel goed op de server)

BlueLagoon
11/07/03, 11:16
De domeinnaam is nu in ieder geval in orde, het zal bij SIDN allemaal wel wat langer hebben geduurt, want het zijn dezelfde instellingen.

Ik heb mij POP mail nog niet werkend... wat ik zie van die www is (tot nu toe) enkel in OpenWebmail ja. Is dat een bug in dit programma dan? En als je het naast je neer hebt gelegd, wat gebruik je nu dan ipv OpenWebmail?

Mike
11/07/03, 15:49
Even de documentatie lezen van openwebmail. Daar staat namelijk ergens een oplossing voor dit probleem.

Anders even op de website van openwebmail kijken.

beetle
12/07/03, 12:04
Zal geen bug zijn, alleen ik heb ff veel meer aan mijn hoofd om het uit tezoeken, en aangezien pop mail gewoon werkt vind ik het voorlopig wel best.......tot ik weer ff tijd heb

Stefan Mensink
15/07/03, 18:21
In de cgi-bin/etc directory van Open Webmail vindt u een directory sites.conf/ waarin u instellingen kan maken per site.

Bijvoorbeeld: filename: www.fiets.nl
contents in deze file:
domainnames fiets.nl

Voor het uitvissen van de exacte instellingen: lees de documentatie. Die is er niet voor niets immers.