PDA

Bekijk Volledige Versie : openregistrar.nl



paulmatthijs
09/07/03, 04:26
[even flinke edit, inmiddels was wat hier stond achterhaald. nieuwe info klopt weer helemaal]

Openregistrar is een domeinenprogramma bedoelt voor hosters en andere bedrijven die veel domeinen nodig hebben per jaar. Hiervoor zijn twee mogelijkheden, afhankelijk van het aantal domeinen wat je nodig hebt is het een goedkoper dat het andere.

PLUS: voor 9 euro per domein per jaar kan je .nl/be/com/net/org/biz/name/info/us registreren. geen registratie of verhuiskosten. facturisatie is maandelijks en achteraf. geen minimale inleg, wel wordt een tiental domeinregistraties per jaar verwacht. op deze manier houden we het een beetje voor hosters.

PREMIUM: voor 100 euro per jaar krijg je de mogelijkheid om domeinen te registreren tegen inkoopprijs. dus voor 100 euro kan je .nl-domeinen registreren tegen sidnprijzen, wat momenteel neerkomt op 4.80 per domein + 1 euro registratiekosten. voor nog eens 100 euro kan dit ook voor .com/net/org/biz/name/info/us. de inkoopprijs hiervan ligt momenteel rond de 6 euro en wordt maandelijks opnieuw vastgesteld ivm de dollarkoers. eind 2003 wordt dit ook leverbaar voor .be-domeinen.

wanneer neem je nou PLUS en wanneer PREMIUM? PREMIUM is bij 25 .nl domeinen goedkoper dan PLUS, en voor com/net/org/biz/name/info/us is dit vanaf 33 domeinen. het is zeer gemakkelijk om met PLUS te beginnen en dan over te stappen op PREMIUM. je PLUS-domeinen verhuizen dan automatisch mee naar de nieuwe prijsklasse.

dignus
09/07/03, 09:22
"een kwart van wat je aan sidn betaalt heb je nu domeinen voor 4.80 per maand en 1 euro per registratie/verhuizing/overdracht."

moet dat niet 4.80 per jaar zijn ;)

paas
09/07/03, 12:09
Inderdaad.
abonnementskosten voor een domeinnaam (per kwartaal) zijn 1,20 Euro . (excl btw)
Is dus 4,80 Euro per jaar.

electric
09/07/03, 12:18
dat is wel er goedkoop :) kan niet wachten tot 1 augustus :D

Deimos
09/07/03, 12:21
Mag ik vragen wat jullie hier aan hebben? Want dit kost jullie immers enkel geld. En zijn er prijsgaranties?? Etc. etc.

We Dare
09/07/03, 12:41
Origineel geplaatst door Deimos
Mag ik vragen wat jullie hier aan hebben? Want dit kost jullie immers enkel geld. En zijn er prijsgaranties?? Etc. etc.

Ik neem aan dat hij wel meer dan 4 klanten verwacht voor zijn registrar programma, zodoende heeft hij met 4 klanten zijn eigen kosten er uit, en elke klant meer levert hem 150 Euro per jaar op, helemaal niet zo'n gek idee lijkt mij zo.

xserve
09/07/03, 13:27
Hoe werkt het registreren van de domeinnamen zelf? Rechtstreeks via de SIDN?

Deimos
09/07/03, 13:33
En is deze dienst voor iedereen toegankelijk?? Zoja waarom zou een klant dan registreren bij de host en niet direct bij jullie? (Meeste klanten emt enigzins verstand van zaken, doen namelijk tegenwoordig Whois's en dan zien ze dus jullie als registar).

paulmatthijs
09/07/03, 14:32
we dare ziet het precies goed. we hebben een systeem gemaakt waarin wij enkel hoeven aan te geven of de formulieren kloppen, verder kan je alles zelf doen en gaat het direct naar sidn.

deimos: de dienst is beschikbaar voor iedereen, maar richt zich duidelijk op webhosters en andere ict-ondernemingen aangezien het pas rendabel wordt als je een aantal domeinen hebt (> 10).

je kan als klant van een hostingbedrijf best je domein(en) direct bij openregistrar.nl registreren, maar dan moet je toch wel een aantal domeinen hebben omdat je wel die 150 euro per jaar moet betalen. daardoor heb je met een klein aantal domeinen nog een flinke stuksprijs. dit geldt ook voor het openreseller programma: je moet minimaal 90 euro inleggen (10 domeinen). maar het mag altijd :)

electric: eerder inschrijven kan, maar het is dan nog niet geautomatiseerd.

Sjoerd
09/07/03, 16:22
als partuculier mag je toch maar 1 domein per naam hebben?? het zal dus alleen voordeel hebben als je een bedrijf hebt... maar wat moet een bedrijf met 10 domein namen ;)

electric
09/07/03, 17:01
Origineel geplaatst door Onsforum
als partuculier mag je toch maar 1 domein per naam hebben??


volgens mij niet hoor.




het zal dus alleen voordeel hebben als je een bedrijf hebt... maar wat moet een bedrijf met 10 domein namen ;)
een webhosting bedrijf kan meerdere domeinen op z'n naam hebben voor de webhosting accounts die hij/zij verkoopt :)

Arjanvt
10/07/03, 02:54
Suggestie voor PAULMATTHIJS:

Het zou handig zijn als je een soort van "anonieme bedrijfsnaam" zou kunnen gebruiken als registrar. Wanneer iemand dus een whois zou doen, komt bij registrar b.v "Open Registrar" te staan ipv Cueball hosting.

Snap je wat ik bedoel? :)

paulmatthijs
10/07/03, 03:54
arjanvt: klopt, dit staat al op het todolijstje. thanks voor je input!

Arjanvt
10/07/03, 17:10
Dit is trouwens geen slecht idee, want ik ken geen enkele bedrijf die dit op zo een manier doet. Dit is vooral handig voor reclame,- en webdesign-bureau's.

Succes!

subhosting
11/07/03, 19:46
moet ik als nog de formulieren naar jullie faxen of mailen of is het voldoende om deze forumlieren zelf bij te houden

paulmatthijs
11/07/03, 20:59
aangezien wij de fysieke registrar zijn zijn wij ook verantwoordelijk voor de papieren, dus die moeten we wel in ons bezit krijgen ja.

GetHosted
12/07/03, 02:52
Heel erg leuk, ik denk dat ik wel mee wil doen :)

electric
01/08/03, 17:42
en draait het hele systeem al? zo ja, wil ik me best aanmelden er voor!

GetHosted
01/08/03, 17:49
Ja, inderdaad, geef eens eens status update :)

Plons
01/08/03, 17:54
nou wacht maar, hier ga je zeker weten verlies op draaien, alleen al alle tijd die je erin moet steken.

subhosting
01/08/03, 18:53
tjah , ben zelf maar lid van sidn geworden duurde mij te lang.

:D

paulmatthijs
01/08/03, 18:55
net terug van vakantie, na het weekend kom ik even met een update.

Santario
01/08/03, 20:31
Zeer zeker wel interesse!! <LOL> hopelijk is het voor jou toch wel een beetje winstgevend, heb geen zin nl. om na enige tijd alle domeinen terug te 'eisen' ;) </LOL>

Johan-nl
01/08/03, 20:35
Origineel geplaatst door Santario
Zeer zeker wel interesse!! <LOL> hopelijk is het voor jou toch wel een beetje winstgevend, heb geen zin nl. om na enige tijd alle domeinen terug te 'eisen' ;) </LOL>

Als veel reseller er wat in zien, dan verdient hij toch aan de abonnementskosten. Net als de SIDN.

Ik denk dat hun concept aanslaat.
want dit is er nog niet in deze vorm.

Mikey
05/08/03, 13:50
het systeem is er nog niet, maar fax sturen, en paul matthijs op msn ff aansturen en je domeinen zijn geregt en staan op naam. Werkt prima, ik kan gewoon het sidn geld op dit moment niet betalen, en dit is een prima oplossing ervoor :D

paulmatthijs
05/08/03, 15:39
even een lichte nuancering van de post van mikey: dat stukje msn moet je eruit halen :)

de automatisering is inderdaad nog niet af, maar het is wel al mogelijk om domeinen te registreren, per e-mail en/of fax (of per post :p)

we hebben drie verschillende programma's gemaakt, waarvan er twee interessant zijn voor webhosters. overigens is dit ook voor particulieren toegankelijk (lees: hosters zonder kvk).

- PLUS -
9 euro per domein per jaar (ex btw). geen registratie/verhuis/overdrachtkosten. dit werkt op voorschotbasis, eerste inleg minimaal 5 domeinen.

- PREMIUM -
150 euro per jaar (ex btw) en verder SIDN tarieven.

Lorenzo
07/08/03, 23:48
Heb je ook een soort van "anoniem bedrijfsnaam" als registrar? (dus niet dat je klanten kunnen zien waar jij precies domeinen regt en voor hoeveel...)

paulmatthijs
07/08/03, 23:56
momenteel is de registrar die je in de whois ziet 'openregistrar'. veel anoniemer lijkt me niet erg handig.

daarbij: als iemand het per se wil weten komen ze er toch wel achter.

waarom zou een klant trouwens niet mogen weten waar jij je domeinen registreert? dat kan een klant niets schelen lijkt mij...

Johan-nl
08/08/03, 01:37
Origineel geplaatst door paulmatthijs
momenteel is de registrar die je in de whois ziet 'openregistrar'. veel anoniemer lijkt me niet erg handig.

daarbij: als iemand het per se wil weten komen ze er toch wel achter.

waarom zou een klant trouwens niet mogen weten waar jij je domeinen registreert? dat kan een klant niets schelen lijkt mij...

Zou het niet handig zijn als er gewoon stond "Openregistar"
ipv "openregistar.nl"

Nu gaan de klanten nog sneller naar openregister.nl en zien
dat ze daar kan registreren va. 4,80

PS: ik zou ook even de registrant veranderen!

------

Result for openregistrar.nl

Domain name openregistrar.nl (next domain)
Status active

Registrant Cueball Hosting <<<<<<<<
Donkerstraat 16
3511 KA UTRECHT
Netherlands
Domicile N/A
Committed to ADR yes
Administrative contact P M Lombert
+31 302387716
paulmatthijs@lombert.nl

Registrar openregistrar.nl
Donkerstraat 16
3511 KA UTRECHT
Netherlands

Technical contact S C Kramer
+31 302801131
selwyn@r3mark.nl
Technical contact S.C Kramer
+31 30 2387887
selwyn@openregistrar.nl

Nameserver ns.cueball.nl 212.204.224.101
Nameserver ns2.cueball.nl 212.204.224.102

Date first registered 12-06-2003
Record last updated 12-06-2003
Record maintained by NL Domain Registry

paulmatthijs
08/08/03, 04:46
> Zou het niet handig zijn als er gewoon stond "Openregistar"
> ipv "openregistar.nl"

dat is wel het overwegen waard inderdaad.

> ik zou ook even de registrant veranderen!

technisch gezien is cueball hosting de eigenaar van openregistrar.nl, dus dat klopt wel. ik snap je bezwaar wel, dus ook hier zullen we even naar kijken.

trendhoper
11/08/03, 13:20
Vind het een prima idee, maar als je niet snel komt dan ga ik zoiets opzetten.

Voor mijzelf heb ik al een volledig automatisch php/mysql script dat .nl domeinen vol automatisch aanmeld.
Dus qua tijd en invesetering ben ik snel up.

Ik wacht tot 1 okt

Suc6

paulmatthijs
14/08/03, 03:33
> Ik wacht tot 1 okt

deal :)

inmiddels is ook .be voor 9 euro per jaar te registreren.

amnesiac
18/10/03, 19:39
waar ik nog benieuwd naar ben is de betaling, gaat dit via een pre-payment of via een factuur achteraf?

AlfaHosting
18/10/03, 19:53
Origineel geplaatst door amnesiac
waar ik nog benieuwd naar ben is de betaling, gaat dit via een pre-payment of via een factuur achteraf?

Het werkt via factuur achteraf. Alles verloopt heel vlot en de service is echt prima. Ik kan het alle hosters aanraden.

amnesiac
18/10/03, 20:50
en het registreren, hoe gaat dat in zijn werk. Is er een webpagina waar je alle gegevens kan invullen en versturen of werkt het per e-mail. En gelden voor de andere diensten ook de sidn prijzen (verhuizing/nameserver wijzegingen)? En de .com aanvragen wat is de doorlooptijd daarvan?

in de sig van paulmatthijs staat voor 100 euro registreren tegen sidnprijzen met com, net, org, name, biz en info voor 6 euro per jaar.

Dus als ik het goed begrijp betaal ik 100 euro per jaar en dan kan ik tegen sidn prijzen domeinen registreren en com, net, org, name, biz en info voor 6 euro?

Johan-nl
19/10/03, 10:21
Origineel geplaatst door amnesiac
en het registreren, hoe gaat dat in zijn werk. Is er een webpagina waar je alle gegevens kan invullen en versturen of werkt het per e-mail. En gelden voor de andere diensten ook de sidn prijzen (verhuizing/nameserver wijzegingen)? En de .com aanvragen wat is de doorlooptijd daarvan?

in de sig van paulmatthijs staat voor 100 euro registreren tegen sidnprijzen met com, net, org, name, biz en info voor 6 euro per jaar.

Dus als ik het goed begrijp betaal ik 100 euro per jaar en dan kan ik tegen sidn prijzen domeinen registreren en com, net, org, name, biz en info voor 6 euro?

Volgens mij snap jij het nu ook :)

AlfaHosting
19/10/03, 12:51
Origineel geplaatst door amnesiac
en het registreren, hoe gaat dat in zijn werk. Is er een webpagina waar je alle gegevens kan invullen en versturen of werkt het per e-mail. En gelden voor de andere diensten ook de sidn prijzen (verhuizing/nameserver wijzegingen)? En de .com aanvragen wat is de doorlooptijd daarvan?

in de sig van paulmatthijs staat voor 100 euro registreren tegen sidnprijzen met com, net, org, name, biz en info voor 6 euro per jaar.

Dus als ik het goed begrijp betaal ik 100 euro per jaar en dan kan ik tegen sidn prijzen domeinen registreren en com, net, org, name, biz en info voor 6 euro?

Ik denk dat je je met vragen betere tot hen richt.
In het kort ... je vult een formulier in dat je moet doormailen en je faxt een sidn formulier naar hen.

paulmatthijs
20/10/03, 00:02
grappig dat ik zelf geen antwoord meer hoef te geven ;)

het is niet zo dat je voor 100 euro .nl en .com/net/org/biz/name/info/us kan registreren. premium kost
100 euro per extentie, waarbij ik moet aantekenen dan com/net/org/etc als 1 extentie wordt gezien. eind 2003 wordt .be ook leverbaar voor 100 euro en inkoopprijs.