PDA

Bekijk Volledige Versie : Upload problemen



R. van Boxtel
08/07/03, 20:37
Een klant heeft een upload probleem:
Wanneer hij upload zet hij alles in chmod 600, het rare is dat dit niet te wijzigigen is. Behalve in SSH.

Heeft iemand een idee waar het probleem ligt? één klant heeft er last van.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

electric
08/07/03, 21:00
weg gehaald, dacht dat het nml ging over een upload script.

als het dus idd om ftp gaat, dan zou je kunnen kijken naar de config van de ftp server heeft waarschijnlijk iets te maken met de umask ( proftpd )

Deimos
08/07/03, 21:05
Gebruik je configfiles per gebruiker voor je FTP server of globale settings? En 600 is toch niets mis mee zijn lees ens chrijfrechten voor de gebruiker. OF load ie ook up als een andere gebruiker?

R. van Boxtel
08/07/03, 21:14
Origineel geplaatst door electric
weg gehaald, dacht dat het nml ging over een upload script.

als het dus idd om ftp gaat, dan zou je kunnen kijken naar de config van de ftp server heeft waarschijnlijk iets te maken met de umask ( proftpd )

Ik heb het even na gevraagd, het gaat inderdaad om een script.

Deimos
08/07/03, 21:36
Laat me raden het is een PHP / PERL script wat onder het uid/gid van de user wordt gedraaid :). Dan kan deze die idd niet meer via FTP verwijderen tenzij je PHP / PERL onder suexec gaat draaien.

Verwijderen via een PHP / PERL script zou desondanks wel weer moeten kunnen.

electric
09/07/03, 19:31
via ftp zou je hem dan ook wel weer weg moeten kunnen halen lijkt me want je logt toch in als de user waar onder de scripts draaien ( lijkt me )

Domenico
09/07/03, 19:39
Nee dat zal niet gaan want de files zullen waarschijnlijk dezelfde userid krijgen als php of apache.

Deimos
09/07/03, 20:02
Precies wat Domenico zegt. De oplossing is suphp werkt perfect (tot op heden ;))