PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingbedrijf beginnen?



ProServe
08/07/03, 14:27
http://gta-vice.com/~neop/webhost.txt

:)

Deimos
08/07/03, 14:34
ROFL. Ik stem voor een sticky voor dit document :).

eXite
08/07/03, 14:51
HAHAHHAHAHAHA :D

Dit is echt het lijstje waar het gemiddelde lijstje naar gehandeld heeft zo ongeveer :D :D

Wel beschamend, ik draai ook invisionboard ;)

superior-is
08/07/03, 14:55
:)
Hoewel het eigenlijk niet om te lachen is.

We Dare
08/07/03, 15:17
Origineel geplaatst door superior-is
:)
Hoewel het eigenlijk niet om te lachen is.

Het is de harde realiteit ;)

Pantsy
08/07/03, 16:36
En toch blijft het grappig =)

almar
08/07/03, 17:05
Briljant.

Web123.nl
09/07/03, 01:59
Onvoorstelbaar grappig!

paulmatthijs
09/07/03, 04:05
helaas wel beetje te veel waarheid in het stukje :\

almar
09/07/03, 12:25
IDD. Ook in NL. Triest maar waar.

En wie is de dupe? De klant.

Shr3d
09/07/03, 17:13
lmao wat een geweldig tekstje :D

RobbertC
09/07/03, 17:33
:D

Als iemand 'm vertaald kan 'ie zo in een sticky :D

digitalflow
09/07/03, 21:12
hahah echt wel hij is goed :P

eXite
09/07/03, 21:42
Komt ie dan RobbertC:

Hoe zet je een eigen webhosting bedrijf op. Revisie 2.0NL

Hey, jij bent de gelukkige lezer van dit document. Volg de onderstaande stappen nauwkeurig en je zult gegarandeerd in no-time de trotse eigenaar zijn van een succesvol bedrijf.

+ Stap een – Bedrijfsimago
Om te beginnen zul je een naam moeten bedenken voor je hosting-bedrijf. Alles wat eindigt op –hosting.nl of –host.nl is perfect.

+ Stap twee – Zorg voor een server
Als professionele webhost zul je een eigen server moeten hebben. Ga hiervoor naar www.rackshack.net –want dat is lekker goedkoop- en bestel een server van $99/maand. Zorg dat je er een kiest met een control panel, zo hoef je niets te weten van linux en toch kun je interessant doen tegenover je klanten.

+ Stap drie – Zorg voor een website
Een beetje professioneel bedrijf heeft een website en een forum nodig. Surf naar www.templatemonster.com en kies een template uit, die minimaal één server en een vrouw met een headset bevat. Zodra je de template binnen hebt kopieer je de webhosting pakketten van een andere webhost (geen zorgen, niemand merkt het) en plak je deze in je eigen template. Pas eventueel naar eigen inzicht de prijzen aan. Vergeet niet duidelijk op je site te vermelden van wat voor super diensten je klanten gebruik kunnen maken. (control panel, plaatjes, html, javascript, flash, mysql, php, cgi, etc. etc.)

Nu je website klaar is heb je nog een forum nodig. Dit is handig voor je klanten, want dan kunnen ze met elkaar praten over eventuele problemen en jij kunt gemakkelijk hun problemen oplossen. Een makkelijk te gebruiken forum kun je vinden op www.invisionboard.com. Download de laatste versie en installeer deze.

+ Stap vier – Een eigen rekening
Je klanten moeten je natuurlijk kunnen betalen voor hun hosting. Hiervoor heb je een rekening nodig. Een veel gebruikte manier om geld te innen is via een “paypal account”. Deze kun je aanvragen op www.paypal.com. Uiteraard is alles van een pennyrekening tot een 65+ rekening ook voldoende.

Zo, nu je een eigen webhosting bedrijf hebt gestart kun je beginnen met het onderspammen van fora met je adres.

Vergeet ook niet om je:
-naam
-functie
-(e-mail)adres
-telefoonnummer
-website
-bedrijfsnaam
-geweldige prijzen
in je signature, onder elke e-mail en niet te vergeten in je MSN naam te zetten.

Laatste tips:
Verwijs altijd naar jezelf als “wij”
Verwijs altijd naar de klanten als “clienten”
Zeg altijd dat de KvK inschrijving in aanvraag is

We Develop
09/07/03, 21:44
Leuke vertaling eXite :) Toppertje

Pantsy
09/07/03, 21:55
Dank je eXite, wat zijn de kosten?

Deimos
09/07/03, 22:12
MM, denk dat mijn bedrijf dan niets is..... Heb alleen voldaan aan stap 1. En het spammen van foras (in een donker verleden). Verder ipv paypal misschien way2pay.nl gebruiken ;)?

Andrew
09/07/03, 22:23
heheh leuk eXite, vooral die laatste van die kvk inschijving is goed ;)

mihosnet
10/07/03, 12:50
Of paypal en way2pay :) Zoals wij, zolang klanten paypal blijven gebruiken laat ik het er op staan..

eXite
10/07/03, 14:55
Origineel geplaatst door TrancePitt
Dank je eXite, wat zijn de kosten?

Helemaal gratis :) Omdat ik geen leven heb ;)

WeServeU
10/07/03, 17:10
Origineel geplaatst door eXite


Helemaal gratis :) Omdat ik geen leven heb ;)

:o :D

rq
11/07/03, 03:19
hij is leuk :)

rq
11/07/03, 03:29
Origineel geplaatst door Deimos
MM, denk dat mijn bedrijf dan niets is..... Heb alleen voldaan aan stap 1. En het spammen van foras (in een donker verleden).
spammen op fora is nog tot daar aan toe btw, kwam er laatst achter dat de (niet nader te noemen) host van mij de complete zoekresultaten van Google NL voor zowat elke hosting term die er bestaat vervuilt door allerhande bogus domeinen en pagina's vol met (alleen) termen. Zoiets vind ik dan echt weer minder..

bisk
11/07/03, 17:00
lol, jammer alleen dat dit nog steeds voor vele (nl) hosters opgaat. Wat ik echt drama vind is dat ze dan ook nog webdesign aanbieden, terwijl ze zelf zo'n gaar template hebben.



Origineel geplaatst door rq

spammen op fora is nog tot daar aan toe btw, kwam er laatst achter dat de (niet nader te noemen) host van mij de complete zoekresultaten van Google NL voor zowat elke hosting term die er bestaat vervuilt door allerhande bogus domeinen en pagina's vol met (alleen) termen. Zoiets vind ik dan echt weer minder..

Ja beetje offtopic, maar toevallig viel mij dat laatst ook al op. Vind ik ook echt niet kunnen. En als ik dat eerder had geweten, dan had ik m'n site er zeker niet gehost (hoewel ik tevreden ben over de service).

Ikzelf vind dit ook erg dom gedrag en zeker geen goede 'branding' van je hosting-bedrijf.

McRox
13/07/03, 20:56
Origineel geplaatst door bisk
lol, jammer alleen dat dit nog steeds voor vele (nl) hosters opgaat. Wat ik echt drama vind is dat ze dan ook nog webdesign aanbieden, terwijl ze zelf zo'n gaar template hebben.

100,01% mee eens! Zal laatst nog een webhoster die ook webdesign doet, waarvan alle gedesignede websites van die amateuristische templatemonster templates zijn.. :D

lientje
18/07/03, 01:00
Ach... als iemand het toch wil proberen? Als ze eenmaal zover zijn, komen ze er nog wel achter dat er nog iets meer achterzit dan dit. Er word wel makkelijk over gedacht. En laten we nou eerlijk zijn, als je een beetje knowhow hebt, is het ook helemaal niet zo moeilijk.

Groetjes Lientje